Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Samen wonen

Ik heb nu na dat ik 5 jaar geleden weg ben gegaan bij mijn ex ivm geweld een nieuwe relatie, mijn nieuwe vriend weet dat ik mishandeld en sex. Misbruik en steun me heel erg hier mee. Nu gaan we in mei dit jaar samen wonen ( eigenlijk woont die al van december bij mijn dit gaat hartstikke goed) maar ik ben zo bang dat de samenwonen mis gaat of dat ik weer mishandeld gaat worden net als bij me ex. Ik ben ben benieuwd wie hier een nieuwe relatie aan gegaan is en hoe jullie dit gedaan hebben naar de stap om samen te wonen en het los laten van je angsten.

Bezig met laden...

8 Reacties

17 februari 2024
Hoi, ik heb ook weer relatie daarna gekregen. In mijn huidige huwelijk van ruim 15 jaar heb ik vier kids gekregen. Ik heb in deze relatie altijd eerlijk gezegd als er weer wat was met mij. Ook mijn grenzen durven aaan te geven. Wat ik echt niet wil. Ben pas 2 jaar geleden echt depressief en in de war geraakt dat al mijn herinneringen weer terug kwamen. Door een zware omstandigheid in mijn gezin. Ik kwam er toen pas achter dat ik het altijd maar ver weggestopt had en dat het elke keer maar heel hard terug kwam. Ook spanningen tussen hem en mij dat trok ik mij heel erg aan en gaf mijzelf altijd de schuld. Toen ik eindelijk wist dat ik ptss heb en in behandeling ben gegaan begrijpt hij mij veel beter. Ik kan nog steeds niet tegen agressie en ruzies. Wordt dan nog steeds heel bang en krijg triggers. Wat jij schrijft over je hem klinkt voor mij heel fijn. Heem de stap en ga het aan. Ik vind dat hij er echt voor je is. Liefs en ga zo door.
06 februari 2024
Ik ben ook gewoon erna gaan samenwonen, getrouwd en uiteindelijk zelfs een prachtige dochter gekregen. Ik praatte er destijds helemaal niet over, en nog steeds heel weinig hoor. Op dat gebied sta je al 10 punten voor! En het heeft me heel goed gedaan. Een eigen plekje, met iemand die ik vertrouw en op kan leunen. Het gaf me een heel veilig en 'warm' gevoel! Dat gun ik jou ook? Een andere vraag, je schreef dat je vriend je helpt als je een nachtmerrie hebt of als je in een dip zit. Op welke manier doet hij dit?
06 februari 2024
Hoi Ester, Als ik een nachtmerrie hebt ,laat die eerst de nachtmerrie over gaan dus als ik rustig wordt want tijdens een nachtmerrie ben ik aan het trillen en aan het draaien zodra ik rustig ( ik wordt altijd wakker na een nachtmerrie)bent doe die voorzichtig een arm om me heen en luister die na me verhaal waar ik een nachtmerrie over had, als ik me verhaal hebt gedaan val ik weer rustig in slaap in zijn armen. Als ik in een dip zit , luister hij ook naar mijn verhaal en troost mijn en zegt dan ook van laat het maar lekker los( dit heb ik geleerd tijdens de EMDR om emoties te uiten) en zegt ook heel duidelijk je hoeft niet bang te meer te zijn hij is hier niet en ik ga er voor zorgen dat je een betere leven krijgt met of zonder dip/nachtmerrie
06 februari 2024
Ach, wat ontzettend lief!! En ook vooral knap dat hij er zo mee kan omgaan en wil helpen om die lasten met je te dragen!
05 februari 2024
Dag Mir91dan1981, na mijn gewelddadige relatie waarin mishandeling in alle vormen voorkwam en ik liever nooit meer met iemand een relatie zou willen hebben, ben ik met veel problemen en angsten toch de strijd aangegaan. Met mijzelf. Eerlijkheid en delen wat er gebeurd is, staat daarbij voorop. Niets verzwijgen of verstoppen, want als er iets later op tafel komt, is dat vaak moeilijk te begrijpen voor de ander. Mijn strijd heeft lang geduurd, want ik had veel zaken verstopt in mijn beleving om zo verder te kunnen leven. Dat mijn relatie in die tijd niet alsnog gestrand was, tekent de relatie en ik ben er uiteindelijk gelukkig in geworden. De angsten zijn er nog, maar die worden besproken totdat het geen angsten meer zijn. Ik hoop voor jou dat je niet de angst je leven laat bepalen. Het kan echt. Heel veel sterkte en liefde wens ik je toe.
05 februari 2024
Beste Mir, Dat wat je aansnijdt is zo herkenbaar. Gelukkig gaat het in je huidige relatie goed. Dat is al winst. Maar je schrijft niet voor niets op dit forum. Ik kan niet opmaken uit je bericht of je het trauma verwerkt hebt. Als het je nu bezig houdt, speelt het misschien nog. Zolang het trauma niet echt verwerkt is, blijft dat opspelen en je parten spelen in welke relatie dan ook. Het gaat niet vanzelf over. Je draagt het met je mee en bepaald hoe je (samen) leeft. Ook is het mijn ervaring dat het voor een ander niet te begrijpen is wat je aangedaan is. Wat het jou doet. Ziet de ander wel de echte “ Mir” die zeker bij intimiteit anders reageert. Een collega ambassadeur vertelde naar haar eigen ervaringen; “ zo lang je het trauma niet verwerkt hebt, neem geen ingrijpende beslissingen. Ik wil je niet ongerust maken, maar je vraagt niet voor niets om ervaringen. Praat er vooral samen over.
05 februari 2024
Beste Philip, Ik heb voor wat ik mee gemaakt hebt EMDR therapie gehad, dit is afgerond, na de afronding van de therapie kan de traumatische ervaringen weer terug komen . Mijn huidige vriend help mijn als ik een keer een nachtmerrie hebt of in een dip zit, we praten veel met elkaar erover. Ik wil alleen weten of hier iemand in de groep ook een nieuwe relatie aangegaan zijn en daarna zijn samenwonen of dat hun toen ook angst hadden, niet meer of minder
05 februari 2024
Er zijn vast lotgenotes die een nieuwe relatie zijn aangegaan. Ik hoop dat ze je bericht snel lezen en reageren.