Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Mijn relatie gaat ten onder door mijn trauma

Ik ben bijna 6 jaar geleden seksueel misbruikt. Ik heb eigenlijk alles wel redelijk verwerkt, maar als het om intimiteit met mijn vriend gaat is dat best lastig. Mijn vriend en ik zijn bijna 3 jaar samen. Aan het begin van onze relatie had ik niet zo heel veel problemen met mijn trauma. Ik kon gewoon alles. In die tijd heb ik al mijn gevoelens ook best ontkent en heb ik gedaan als of er niks aan de hand was. Mijn vriend wist wel wat er was gebeurd. Helaas na een jaartje samen te zijn kwam alles omhoog doordat de rechtszaak eindelijk ging beginnen. Daardoor kan ik opeens bijna niet meer intiem zijn met mijn vriend. Ik vind soms al knuffels heel lastig zelfs van mijn eigen moeder. Nu is mijn vriend het zat, hij heeft heel lang geduld gehad en geprobeerd om de oude ik terug te krijgen, maar het gaat gewoon niet. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik hou ziels veel van hem en ik wil ook heeeel graag intimiteit alleen laat mijn lichaam dat niet toe......

Bezig met laden...

4 Reacties

01 februari 2024 (bewerkt)
Ik herken het ook.
31 januari 2024
Hoi Nicole, Ik herken veel in jou verhaal.
Standaard profielafbeelding
J16
31 januari 2024
wat naar om te horen! heb je dit al verteld aan je vriend? misschien kan hij je dan beter begrijpen? ik snap dat het lastig is want ik heb ongveeer zo’n zelfde periode meegemaakt. soms lukte iets wel en soms niet, maar het vertellen aan mijn vriend hielp mij heel erg en hij merkte ook als ik iets niet wou. veel sterkte ik hoop dat het goed komt! Liefs xx
31 januari 2024
Wat ontzettend naar voor je Nicole. Wellicht doordat je eerst gevoelens wegdrukte kon t wel, en nu je keihard met de waarheid geconfronteerd wordt blokkeert je lichaam. Dat is niet meer dan normaal, maar wel intens lastig. Zeker ook omdat je t eigenlijk wel wil. Kun je tips aan een psycholoog/ seksuoloog vragen? Hoop oprecht dat jullie relatie dit gaat redden! Sterkte!