Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Verwarring over gevoelens, denkwijze, waarheid

Hi allemaal,

Ik heb al een aantal vragen gesteld maar zat toch nog ergens mee. Door een manipulatieve relatie en hersenspoeling ben ik heel veel herinneringen kwijt maar soms weet ik bepaalde (delen) nog, soms gedetailleerd de andere keer mindee. Echter hierdoor is mijn verhaal niet altijd hetzelfde en lijkt het alsof ik lieg, herkennen jullie je hierin?

En dan heb ik nog een tweede vraag. Ik weet nog dat ik tijdens handelingen dit fijn/lekker vond maar dit is erg onlogisch voor mij. En wat ik dir echt die dit heefr ervaren als lekker of degene die ik was door manipulatie? Hebben jullie dit ook ervaren?

Liefs

Bezig met laden...

3 Reacties

10 juni 2024 (bewerkt)
De genitale reactie is een voorbeeld van een instinctieve lichamelijke reactie op contact. Het gevoel is vergelijkbaar met wanneer u honger krijgt en het speeksel zich in uw mond begint op te hopen. Het feit dat je doorweekt zou kunnen zijn of een orgastische ervaring zou kunnen hebben, betekent niet dat je ernaar verlangde; het is het natuurlijke afweermechanisme van je lichaam
27 januari 2024
Beste, Dat herken ik idd ook wel!!... als je het heb verdrongen en het komt soms in vlagen weer terug... soms heb ik dan het gevoel of ik zelf een herinnering aanmaak...mezelf aanpraat die er misschien niet is. Maar nu ik dit zo lees, wat jij verteld, weet ik wel beter! Groetjes,
27 januari 2024
Hi Feline, Soms reageert je lichaam automatisch op aanrakingen etc, de genitale respons. Dit is net als dat je speeksel in je mond krijgt als je aan eten denkt. Dit is een automatische reactie van je lichaam om je te beschermen en betekend niet dat je het wilde, ondanks dat je wellicht nat werd of een orgasme kreeg. Het is goed om te beseffen dat, hoewel dat vaak door daders wordt gezegd, dat de genitale respons niet betekend dat je ook wilde wat er gebeurde. Over het vergeten van herinneringen: ik denk dat dat normaal is. Soms vergeet je stukjes tot ze worden getriggerd, ik heb in therapie ook gemerkt dat er steeds nieuwe herinneringen omhoog kwamen. En soms was ik ook nog niet toe om aan de hele nare herinneringen te denken en kwam dat later. Dat lijkt me normaal. Sterkte en praat ook over deze vragen in therapie