Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Na misbruik mijzelf hervinden

Hi allemaal,

Ik kom uit een toxische relatie waarbij manipulatie en afhankelijk maken van voorop stonden. Hierdoor ben ik mijzelf verloren en heb ik extreme dingen gedaan. Gelukkig heb ik goede hulp en gaat het steeds beter. Echter merk ik dat het met mijn nieuwe vriend nog wel eens botst (dit is het geval als het over mijn verleden gaat). Ik heb mij destijds gedissocieerd van mijzelf en een muurtje om mij heen gebouwd, tegen hem kom ik vaak arrogant en egoistisch over en klap ik dicht terwijl dit helemaal niet in mijn aard zit. Hij is onwijs lief en heeft alles voor mij over. Nu is mijn vraag hebben jullie ook een verandering in jullie gedrag ervaren en hoe gaan jullie hiermee om?

Bezig met laden...

2 Reacties

19 januari 2024
Zeker! Mijn echtgenote heeft steeds gezegd: “ ik ken geen eenzamere man als mijn man”. Dat realiseerde ik me nu na de trauma therapie ook. Een hele dikke muur had ik om me heen gebouwd en met een intensieve therapieperiode af kunnen breken. Je moet wel aan de bak en dat kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Oriënteer je wel op wat er allemaal mogelijk is en kijk ook naar de wachtlijsten. Boeiende is dat na de therapie je je relatie opnieuw vorm gaat geven. Dat is ook spannend, boeiend en leuk. Goed dat je huidige partner steeds een appel op je doet. Stimuleer hem om dat te blijven doen. Dat arrogante en egoïsme is een vals beeld van je.
19 januari 2024
Bedankt voor uw reactie en ergens herkenning, want ik vind het soms erg lastig dat ik mijn vriend niet kan begrijpen of niet voelt wat hij voelt. Hij staat er eigenlijk alleen voor. Kunt u mij iets meer vertellen over arrogantie en egoisme?