Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor nabestaanden na zelfdoding

Eerste Kerst alleen

Hallo, ik ben net lid geworden van deze groep. Ik ben 56 jaar en woon in Apeldoorn. In januari dit jaar heeft mijn man zelf gekozen voor de dood. Dit wordt de eerste Kerst alleen sinds 23 jaar. Gelukkig wel samen met mijn dochter en familie. Maar ondanks die lieve mensen om me heen toch al deze hele maand extra verdrietig. Hopelijk gaan deze feestdagen snel voorbij…..

Bezig met laden...

3 Reacties

20 december 2023
Ik heb mijn dochter dit jaar ( mei) verloren aan zelfdoding en ik vier ook helemaal niets; er valt ook niets te vieren. Heb geen kerstversiering en wil het liefst in mijn bed kruipen. Heb wel nog een zoon van 27 en die wil komen 1e kerstdag maar ik blaas het liever af. Iedereen die dit herkent heel veel sterkte gewenst en dat het maar snel voorbij gaat!
19 december 2023
Ik begrijp je helemaal. Ik ben mijn geliefde in februari verloren en voor mij dus ook de eerste kerst zonder... Het was ook erg onverwachts en wij zijn met een hoop vragen achtergebleven, dat maakt het extra moeilijk.. ik weet nog niet hoe mijn kinderen en ik de kerst door moeten komen. Ik wens je veel sterkte in deze moeilijke tijd.
19 december 2023
Dat feestdagen gevoel herken ik enorm. Bij ons totaal ook niet een feeststemming en ondanks alle lieve mensen en goede bedoelingen is er niemand die je echt lijkt te begrijpen want ze hebben zoiets niet meegemaakt. Ik heb er ook enorm veel moeite mee en wij doen ook niets aan deze feestdagen. Het is buiten de feestdagen al moeilijk genoeg maar op dit moment extra moeilijk. Ik wens je echt alle sterkte toe.