Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Verlangen na seksueel misbruik, is dit gek?

Hoi allemaal,

Op mijn 14e ben ik voor het eerst seksueel misbruikt, deze ervaring heb ik nooit aan iemand verteld en weggestopt. Dit had ik zo ver weggestopt dat ik het was vergeten. Tot pas geleden. Ik ben recent weer seksueel misbruikt en ben hiervoor in therapie (EMDR). Nu vind ik het gek dat ondanks ik beide nare gevallen aan het behandelen ben en ik hier erg emotioneel door ben toch verlang naar seks met mijn partner. 

Ik vraag mij af of dit gek is? Ik ben onzeker sinds alles is gebeurd en heb een heel laag zelfbeeld. 

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen en advies kan geven.

Bezig met laden...

1 Reactie

05 oktober 2023
Beste Nalini, is het gek dat je nog verlangens hebt? Waarom zou dat gek zijn? Ergens denk ik, wat fijn dat je deze gevoelens nog hebt. Het zijn hele gewone gevoelens en die ben je gelukkig niet verloren door wat je aangedaan is. Het is iets anders als je alleen naar seks verlangt om je emoties terug te dringen. Dan is dit wel iets om in de therapie te bespreken. Dat je je onzeker voelt na alles wat je aangedaan is, is zeker niet vreemd. Je zelfvertrouwen oppeppen is dan wel belangrijk, je bent echt de moeite waard. Dat heb je al laten zien door in therapie te gaan.