Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van stalking

Gestalkt.

Stalking.. je wil niet bang zijn, maar toch zit het onder je huid. Ik ben raven, en mijn stalker is tegelijkertijd degene die me seksueel misbruikte in mijn jongere jaren en de man waar ik me veilig bij had moeten voelen.

Mijn vader.. 

Lang geleden heb ik het misbruik samen met mijn zusje bekend aan mijn broer. Natuurlijk werd hij woedend en is verhaal gaan halen.

Sinds deze tijd word ik door hem benaderd op verschillende manieren. Fysiek, onder aan mijn woning staan.. via berichtjes en briefjes. 

Na het misbruik beloofde hij me van mijn leven te beroven als ik er over zou spreken. Dus dat deed ik ook niet. Ook omdat ik wist dat hij wapens bezat en al eerder ook echt gebruikte bij moeilijke situaties. 

Nu wil hij me steeds herinneren aan zijn belofte.

nu na een lange tussenstop sinds 3 weken opnieuw begonnen via een account op messenger. Door middel van emoticons van poppetjes met knuppels oogjes en een vinger wijzend naar mij.

Nu ben ik eigenlijk toch ontdaan en mijn omgeving begrijpt dit soort situaties niet omdat zij gewoonweg geen ervaring hebben hierin(gelukkig)

Ik moest even praten..en toen vond ik slachtofferhulp. Alleen een chat gesprek voelde al heel positief en ik merk dat ik klaar ben om wat te doen met wat er allemaal gebeurd is. En dat het hier mogenlijk is om met lotgenoten te spreken., een goede eerste stap.

Dank voor het lezen van mijn bericht. 

Liefs Raven. 

Bezig met laden...

2 Reacties

12 september 2023
Wat een heftig verhaal Raven. De angst is heel begrijpelijk als je wordt bedreigd.

Ik ben zelf 1 jaar door mijn ex gestalkt. Doodsbang was ik door zijn bedreigingen om mij dood te maken. Toch ging ik iedere keer de straat op. Ik wilde geen straat angst krijgen.

Bij mij werkte dat ik niet liet merken bang was. Angst is controle voor stalkers.

Sterkte, als je meer tips wilt hoor ik het graag.
11 september 2023
Wat immense verdrietig dat je hier mee te maken hebt (gehad). Hoe lastig deze situatie is geweest voor jou zeg. Je hebt je stappen gemaakt welke al heel groot zijn. De eerste stap is gezet, er over praten.

Wat zou je er mee willen doen uiteindelijk?

Warme groet, Daniëlle