Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Is dit verkrachting?

20 augustus heb ik mijn verhaal 'Is dit verkrachting' gedeeld. Waarom ik ook niet goed weet of wist of ik dit verkrachting kan noemen omdat ik het eerst goed vond.

Ik dacht dat het mijn vakantievriend was die aan mij zat en daarom vond ik het goed, ik heb hem in eerste instantie dus  gewoon door laten gaan en dat vind ik zo erg. Hij heeft mij zo erg voor de gek gehouden. Totdat ik doorkreeg dat het mijn vakantievriend niet kon zijn en ik die man achter mij zag. De schok en paniek was enorm. Het blijft maar door mijn hoofd malen. 

Hoe gaan jullie om met de boosheid? Ik voel nog veel boosheid in me, maar ik weet niet hoe ik dat moet en kan uiten.

 

Bezig met laden...

12 Reacties

28 augustus 2023 (bewerkt)
Ja eigenlijk wel inderdaad. Het besef begint nu echt te komen. Ik probeer dat maar te zien als een stap in de goede richting, ook al voelt het heel angstig.
28 augustus 2023 (bewerkt)
Dank je wel. Ja, ik ga het bespreekbaar maken. Ik besef me eigenlijk nu pas dat ook de schok zelf een enorme impact op me heeft en heeft gehad. Het moment dat ik me omdraaide en zag dat het die vent was die aan/in me zat. Dat was zo'n enorme schok. Ik was altijd gefocust op de verkrachting maar dit doet ook veel merk ik.
28 augustus 2023
Moet verschrikkelijk zijn
27 augustus 2023
Ik leef met je mee
27 augustus 2023 (bewerkt)
Ik dacht nog even over het delen van mn verhaal met mijn omgeving, wat ik echt heel moeilijk vind. Zou ik dat echt moeten doen om het te kunnen verwerken? Lastig. Voelde ik me maar vrij om er openlijk over te durven praten.
28 augustus 2023
Hoi het is goed dat je het deelt. Het is heel lastig. Als je er zoveel last van hebt, zoek hulp. Je kunt er dan er mee omgaan en vooral verwerken. Je
27 augustus 2023 (bewerkt)
Dank je wel. Ik zal kijken naar het boek, ik moet het misschien in stapjes doen.... Goed dat je je geheim hebt kunnen delen. Dat zal inderdaad mij ook opluchting geven denk ik, bedankt.
26 augustus 2023
Lieve debora, ik heb bij mezlef ook altijd het voor mezelf gehouden uit schaamte gevoel en schuld. Het is al gezegd zoek echt hulp voor je trauma. Ik heb zelf ptts diagnose gekregen en heb hele fijne trauma therapie. Ik ben blij dat ik het altijd allemaal kon uiten en dat ik die geheimen die ik bij me draag wat niemand in mijn buurt mag weten, gedeeld heb. Ben er ook nog niet hoor. Ik kan je ook een boel aan raden: verlamd van angst herstel naar sexueel misbruik. Dit is een heel mooi boek en hier heb ik mezlef ook ingevonden dat het zeker verkrachting was. Voor mij is het nu ruim 30 jaar geleden. Ik wens je veel sterkte en ga naar de huisarts om passende therapie te krijgen. I Liefs
26 augustus 2023 (bewerkt)
Dank je wel. Ik had inderdaad gehoopt dat het gevoel en het malen vanzelf over zou gaan, ook omdat het een komen en gaan is, maar dat gaat niet gebeuren weet ik nu.
26 augustus 2023
Hoi Deborahh, Ik heb je verhaal van 20 augustus gelezen. Ik wil allereerst aangeven dat ik het heel erg voor je vind dat je dit hebt moeten ondergaan. Mijn collega-ambassadeur Philip reageerde onder je verhaal en ook een gebruiker Anlidid en ik ben het volledig met hen eens. Philip schrijft: “De reactie van Anlidi onderschrijf ik. Verder; iedere verkrachting is ernstig. Ga de ernst van de verkrachting niet afmeten dat anderen. Dat het je nu negen.jaar later opspeelt geeft wel aan hoeveel impact het heeft op jouw leven. Je integriteit is aangetast. Sta hier bij stil en maak er werk van. Dit gaat niet vanzelf over. Het feit dat het in je hoofd blijft rondmalen geeft wel aan hoeveel impact het gehad heeft. Mijn advies is om daar mee aan de slag te gaan. Heb je je verhaal al gedeeld met iemand om je heen. Dat helpt weet ik uit ervaring. En wellicht kun je ook eens met je huisarts er over praten. Die kan je helpen om een goede behandelaar te vinden. Blijft er niet meer rondlopen. Ik wens je heel veel sterkte!
26 augustus 2023 (bewerkt)
Dank je wel. Ik heb altijd gedaan alsof het wel meevalt. Ik vind het moeilijk om het te vertellen. Mijn familie en vriendinnen weten van niks.
26 augustus 2023
Lieve jij, Wat ontzettend heftig zeg, dat jij dit hebt moeten meemaken! Dit had nooit mogen gebeuren en is ook nooit jou schuld. Je bent enorm moedig om dit nu te delen! Het is niet gek dat het door je hoofd blijft malen, is er al eens trauma behandeling voorgesteld? Weet dat je op dit platform alles erover kwijt mag en je er niet alleen voor staat! Warme groet!