Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Is dit verkrachting?

Op mijn 18e (ben nu 27) was ik op vakantie in het buitenland. Ik had een vakantievriend en we waren heel erg verliefd. Op een avond lagen we op het strand te zoenen, hij lag op zij rug en ik zat/ lag op hem, op elleboog en knieën en onze handen in elkaar. 

Op een gegeven moment voelde ik zijn vingers bij mij naar binnen gaan en ik vond dat goed. Tot het moment dat ik mij realiseerde dat het mijn vakantievriend niet kon zijn want we hadden elkaars handen vast. Ik schrok en keek over mijn schouder en daar zat een man achter mij op zijn knieën met zijn vingers in mij en kijkend in mij. Hij was het dus en achter hem stonden nog twee mannen. Ik schopte meteen naar achteren en ging staan en schreeuwen en toen renden de mannen via het strand weg. 

We gingen terug naar het hotel en heb het al die jaren geprobeerd te vergeten.

Ik vind het moeilijk om het verkrachting te noemen omdat er vrouwen en mannen zijn die het veel heftiger hebben meegemaakt, en ik weet dat ik niet zo moet denken want ieder ongewenst seksueel contact is erg en mag niet en dit was ook erg, dit had hij nooit mogen doen. 

Maar ik durf er nu wel over na te denken ipv weg te duwen en ik weet dat het niet mijn schuld is.

 

Bezig met laden...

10 Reacties

21 augustus 2023
Hallo Deborahh, Het is niet gek, dat je dit aan de kant wilt schuiven en/of weg probeert te stoppen. Het hoort allemaal bij het verwerkingsproces. Reden waarom het geen effect heeft, is dat het ergens in je geheugen en in je lichaam is opgeslagen en niet verwerkt. Onze brein slaat trauma's op en geeft signalen af als een mogelijke gevaar dreigt die doet denken aan de gebeurtenissen. Therapieën en herkenningen geeft onze brein de ruimte om dit een plek te geven. Vergeten doe je niet. Maar, de scherpe randjes zijn er wel af. Voor zo ver het kan. Wees niet al te streng voor jezelf. Het is niet fijn, maar wel fijn, dat je nu sterk genoeg bent om die pijn wat jou ten onrechte is aangedaan aan te pakken. Herstel is je van harte gegund. Herpak jezelf en laat geen enkel pleger jouw levens vreugde af pakken. Zo te lezen, ben je er klaar voor. Weet dat waar hoop is, herstel. Mocht je behoefte hebben om te delen, dan kun je ten allen tijden gebruik blijven maken van privé bericht, de community online, of kiezen voor de lotgenoten groep. Slachtofferhulp Nederland , is er voor jou. Je hoeft dit niet alleen te doen. Wees lief voor jezelf. Wens je kracht, moed, hoop en wijsheid toe. Hartelijke groet, Quincy Ambassadeur
21 augustus 2023
Hallo Deborahh, Allereerst fijn dat je hier bent om met ons te delen. Wat moet het verschrikkelijk zijn geweest wat jou is overkomen. Het is niet gek dat jij daar nog last van ondervind. Dit laat een behoorlijke spoor achter. Je vroeg je af, of dit verkrachting is. Op het moment dat iemand zonder jouw toestemming binnendring, is ongewenst en het wordt niet getolereerd. Sterker nog! Het is strafbaar. Het woord:"verkrachting"' is voor een slachtoffer moeilijk te accepteren je wil het liefst vergeten en hopen dat het nooit plaats heeft gevonden. Dit noemen wij: vermijdingsgedrag. Pas als je dit hard op kan zeggen: ''ik ben verkracht'' dan is er ruimte om te kunnen verwerken en accepteren. Voel je daarom niet schuldig. elke slachtoffer verwerkt dit op zijn/haar tempo. Je bent in ieder geval ermee bezig. Hebt je dit te samen met je vriend kunnen verwerken en/of hulp gezocht? Er zijn ook lotgenoten groepen daar kun je, jouw verhaal delen. Dit bied steun en het draag bij aan herstel. Twijfel nooit aan jezelf, het is je overkomen, en het is niet jou schuld. Ik vind je sterk dapper en moedig. Je bent niet alleen, Slachtofferhulp Nederland, is er voor je. Bedankt voor het delen van jouw verhaal. Wens je wijsheid, kracht, moed, hoop en herstel toe. Hartelijke groet, Quincy Ambassadeur
21 augustus 2023 (bewerkt)
Bedankt. Ik probeer inderdaad elke gedachte en gevoel aan de kant te schuiven maar dat lijkt niet altijd meer te werken. Het is denk ik tijd om eerlijk te zijn naar mezelf toe.
21 augustus 2023
“De reactie van Anlidi onderschrijf ik. Verder; iedere verkrachting is ernstig. Ga de ernst van de verkrachting niet afmeten dat anderen. Dat het je nu negen.jaar later opspeelt geeft wel aan hoeveel impact het heeft op jouw leven. Je integriteit is aangetast. Sta hier bij stil en maak er werk van. Dit gaat niet vanzelf over.
21 augustus 2023
Wat een idioot... Wat halen sommige zich toch in hun hoofd. Ik word hier zo boos van! Heel veel sterkte en ik zou idd professionele hulp vragen voor t stukje verwerking.
20 augustus 2023
Hallo Wat verschrikkelijk wat jou is overkomen!! Ja. Dit is verkrachting. Binnendringing ongewenst is verkrachting. Waarmee dan ook. Dit raakt je geest ook uiteraard. Ik hoop dat je goede hulp kunt vinden! Veel sterkte en heel goed dat je hier je verhaal doet,hoor. Warme groet
20 augustus 2023 (bewerkt)
Dankjewel
20 augustus 2023
Heeft je vriend het beseft?heeft hij gereageerd?
20 augustus 2023 (bewerkt)
Ja, hij schrok ook heel erg en hij is nadat we weer in het hotel waren nog naar de plek terug gegaan om hem te zoeken. Hij is hem niet meer tegen gekomen.
20 augustus 2023
Walgelijk