Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

D. uit Amerika

Op tinder leerde ik de militair D. kennen. Hij zat op dat moment in het leger in België. Na ongeveer een week appen gaf hij aan dat hij voor een week naar Israël moest. Ergens halverwege die week hoorde ik een hele dag niks. 's Avonds kreeg ik een appje: er was een noodgeval, hij zou me het de volgende dag uitleggen. De dag erna vertelde hij dat zijn kamp was aangevallen en dat ze 3 militairen verloren waren. En toen begon het: ipv maar een week daar blijven was zijn tijd daar verlengd voor onbepaalde tijd. Hij voelde zich erg onveilig en wou weg. Ik moest verlof aanvragen bij zijn commandant. Toen gingen al mijn alarmbellen af. Ik deed net alsof ik had gemaild wat ik niet echt had gedaan. Toch kreeg ik een mail van zijn zogenaamde commandant met een bijlage. Die heb ik niet geopend. Ik verzon een verhaal dat mijn mail niet was verzonden omdat het mailadres niet zou kloppen. Gisteren kreeg ik via whatsapp van hem een screenshot van een formulier met de voorwaarden. Waaronder natuurlijk dat hij iets van €1500 zou moeten betalen om weg te kunnen. Ik zei meteen dat ik dat geld niet heb waarop hij kwaad werd en zei dat heb ik toch ook nooit gevraagd. Toch kwam vandaag dan de vraag: of ik het bedrag kon voorschieten en hij zou me dat natuurlijk dubbel terug betalen. Toen heb ik gezegd dat ik hem doorhad en dat hij een oplichter is. Hij kwaad natuurlijk en probeerde mij een schuldgevoel aan te praten.

Wat ben ik blij dat ik de afgelopen week al van alles opgezocht had. Dat ik nergens ingetrapt ben.

Maar wat zijn ze slim en goed. Ik heb meerdere foto's van hem gekregen. Zijn zogenaamde adres in Amerika. Foto van zijn moeder. Selfies. Gebeld. 

Iemand hier toevallig ook contact gehad met deze 'D.'?

Bezig met laden...

13 Reacties

07 september 2023 (bewerkt)
Dank je wel voor je verhaal, heel naar voor je maar heel herkenbaar. Het sterkt mij om te gaan stoppen.
Ik heb ook geen geld gegeven en ga dit ook niet doen, maar hij weet dat bijmaken eigenlijk in zijn macht heeft maar door deze verhalen komen M ik er uit!!! Ik lees ook de twijfel is het niet echt? Daarom wil ik nog heel even doorgaan, maar moet wel oppassen natuurlijk en deze verhalen sterken mijn bereidheid om te stoppen! Sterkte allemaal!
09 augustus 2023
T is zoo geloofwaardig en daarom zo geraffineerd en t voelt zo goed al die aandacht maar t is gewoon crazy/absurd . T klopt allemaal niet maar t fascineerd. Hij heeft me in zijn macht maar ik ben stap voor stap aan het opstaan voor mezelf want ik wist t in feite vanaf t begin maar dan ineens ben je in de ban van..
09 augustus 2023 (bewerkt)
Degene met wie ik appte stuurde zelfs foto's van 'hem' voor het militair vliegtuig waarmee ze net waren aangekomen, van de computer waarachter hij zat. Zo realistisch allemaal. Totdat ik hem vertelde wat ik allemaal op internet had gevonden en hij opeens heel anders ging doen, mij een schuldgevoel proberen aan te praten etc.

Heel goed dat je voor jezelf aan het op komen bent!
09 augustus 2023
HOI Ik 1989 ,
ja, dat is bij mij ook zo dat ik nog steeds denk en voel:"Het is echt".
Ik vind " ze "wel enorm slim hoor althans de man met wie ik ook dagelijks chat(te).....maar op de vraag wat hij de hele dag doet krijg ik geen antwoord etc.
08 augustus 2023
Heel goed van je, dat je zo argwanend was... ik herken het, de twijfel : maar het zou toch eigenlijk best 'waar' kunnen zijn? hij spreekt/schrijft toch goed engels ? en al die foto's die hij stuurt van familie? helaas.. zo herkenbaar.. Ik moet je wel zeggen dat ik via Facebook dating bijna een zelfde ervaring had met een David uit the States' , inmiddels 3 jaar geleden, maar die had nogal een hoge functie in het leger en zat in Syrie. (waar achteraf gezien allang geen Amerikanen meer zaten, had ik gewoon via het internet kunnen opzoeken) gelukkig ook op tijd 'lont geroken' en het afgekapt. Ik was toen voornamelijk boos. Kende het hele fenomeen scammen niet. Maar ik wens je sterkte, je moet jezelf weer even 'herpakken' na deze ervaring misschien...
08 augustus 2023 (bewerkt)
Met momenten denk ik nog "maar wat nou als het allemaal echt was?" Hij heeft zelfs 'zijn adres' in Amerika gegeven. Heel kort gevideobeld (echt 3 seconde ofzo maar en ben er inmiddels achter dat ze zelfs dat kunnen faken). Gewoon gebeld. Maar dan denk ik 'denk aan alles wat je op internet gelezen hebt, het leger vraagt geen geld als een militair op verlof moet etc'. Degene met wie ik sprak zei dat hij technical sergeant was. Ik was er al zo aan gewend om elke dag met hem te praten.
06 augustus 2023 (bewerkt)
Wat supergoed van je! Ik ben ook benieuwd naar zijn foto. En misschien kan je ook kijken of je zijn foto niet kunt opsturen naar die scammers databases.

Maar al met al; superalert. Heel goed gedaan!!
Ik ben blij dat ik ben gaan googlen en sites zoals deze tegenkwam. Heb ook geprobeerd zijn foto te zoeken maar geen resultaten. Maar misschien gaat dat beter via een computer. Stuur me als je wil een pb voor mijn mailadres evt, dan kan ik zijn foto wel mailen. Denk niet dat ik hier zomaar de foto mag plaatsen?
07 augustus 2023
Het is inderdaad niet toegestaan informatie te delen die terug te herleiden is naar een persoon. Als je nog meer vragen hebt, kun je altijd bij ons terecht.
06 augustus 2023
Heb je misschien een foto van hem? Stuur maar in een privé bericht als dat kan.
Ja heb ik zeker. Ik stuur je een pb!
Wat heb jij goed gereageerd, je mag trots zijn. Je ben er gelukkig niet ingetrapt. Helaas zoveel andere wel. Goed dat je je verhaal gedeeld heb... sterkte
Ik ben blij dat ik geen geld oid gestuurd heb. Hij vroeg in het begin ook of hij mijn adres mocht om zijn bagage naar toe te sturen. Niet gegeven. En toch soms aan jezelf twijfelen... Of ie misschien toch echt is etc...