Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Verleden en heden ?

Hallo allemaal,

laat ik met de deur in huis vallen en openlijk mijn verhaal doen. Mijn excuses op voorhand als mijn verhaal je triggert, als je momenteel gevoelig bent voor bepaalde info raad ik aan mijn boek van een verhaal over te slaan ?

Ik was als jonge puber verkracht, verschillende keren op verschillende (jonge) leeftijden.

(Ik laat details achterwege)

Hier durfde ik nooit aangifte van te doen ivm intimidatie en bedreigingen. 

Ik voog dit onder de mat (vraag me niet hoe)

En ging verder met mijn leven zo goed als ik kon,

Wat betekende dat ik mij stortte op werk en hechte vrienden groep waarvan ik hoopte er 'voorbij' te kunnen.  (Inclusief destijds gebruik van extreem veel alcohol en soft drugs)

Op latere (volwassenen) leeftijd na een huwelijk met een Narcissist, kreeg ik even de rust om te kijken naar wie ik ben naast alle toxic periodes in mijn leven, en toen kwam de klap.  Ik leefde eigenlijk Jaaaaren lang in 'fight or flight' mode, wat dus inhoud dat ik ver van mijn normale ik had geleeft.  Ik besloot hier (inmiddels ookal weer jaren geleden) Wat aan te doen... In therapie en door ALLES heen stap voor stap om op de juiste manier te kunnen helen, en hopelijk terug te komen tot wie 'ik' ben los van moeten draaien op overleven. 

Na een lange en moeilijke reis (verschillende therapeuten en dus ook verschillende manieren van aanpak om de juiste/meest prettige voor mij te vinden, EMDR Sessies, heeel veel zelf hulp en reflectie, journaling en ga zo maar door) vond ik mijzelf terug, beetje bij beetje, maar vond mijzelf terug op een manier wat er voor zorgde dat ik mijn flashbacks/nachtmerries/mij extreem nerveus voelen Als alleen de deur uit soms/major trust issues, van de duisternis kon brengen naar het licht en kon zien hoe er mee om te gaan, hoe anders om te gaan met mijn verleden en ook veel te accepteren.

 

Heden/Onlangs was ik aangenomen als manager van een textiel zaak, en aan het verhuizen. 

Mijn nieuwe baas wist hier van en bood aan om te helpen (aangezien ik op mijzelf was aangewezen)  beiden aanwezig in mijn oude woning (wat nog het 'thuis' gevoel gaf) had mijn baas andere ideeën en rande mij op brute wijze aan. Dit bracht mij terug in een plaats van duister/pijn/flashbacks/nachtmerries en angst.

 

Dit keer durfde ik wel aangifte te doen en was zeer traumatisch voor mij.

Het bracht veel oud zeer terug, en zoom om de haverklap uit.  Ik ben hier om mijn verhaal te doen, eventueel raad en tips van anderen aan te nemen, maar er misschien hopelijk ook voor een ander te kunnen zijn.

Als je door heel mijn boek van verhaal heen bent.. Bedankt je moeite om te lezen, als iemand mij iets wilt vragen of raad wilt geven, bij voorbaat dank.

Xx Missy ?

Bezig met laden...

3 Reacties

21 juli 2023
Om gek van te worden
21 juli 2023
Hallo, Wat vreselijk wat jou overkomen is!!! Onvoorstelbaar veel. Misschien heb je er iets aan om via Google te kijken naar de site's van Ionoi en Excetra. Deze vorm van hulp is grondiger dan van de reguliere. Ik heb er veel aan! En heb ook een zeer heftig misbruik verleden. Heel veel sterkte!! Warme groet
21 juli 2023 (bewerkt)
Heey ? Dankjewel voor je bericht en tips Groetjes Missy ?