Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Tweesprong

Hallo iedereen,

Sinds een jaar heb ik contact met A. A. komt uit Nigeria. Toen ik hem leerde kennen woonde hij in een naastgelegen plaats in Dubai. Waar hij werkte in een hotel. Naarmate ons contact aanhield liet hij ook zien hoe hij daar intern woonde en hoe zijn kamer eruit zag. Dit deed hij live via videobellen.

We belden elkaar elke dag de ene keer gewoon normaal de andere keer videobellen, geen wazige achtergronden. Ik zag hem echt zelf en hij was het ook zelf steeds.

Toen brak de dag aan na een paar maanden, dat we al stotterend toegaven gevoelens voor elkaar te hebben. Dit ging met huilen gepaard want tja de afstand, het cultuurverschil alles kwam nu ter sprake. En ik zat/zit midden in een huwelijk.

Het was op dat moment juli en hij moest een beslissing nemen of weer een visum aanvragen voor de VAE of teruggaan naar Nigeria en vanuit daar de zaken regelen om hierheen te komen tzt.

We kozen voor de laatste optie: hij zou daar de papieren in orde maken, zijn zus zou in oktober trouwen en daar wilde hij hoe dan ook bij zijn (traditie wat ook klopt) omdat hij de oudste zoon is. We verloren elkaar iets uit het oog. Ik vond dat hij met alle beslissingen teveel op mij leunde dus ik nam in het hele proces een stap terug en bij mij thuis gebeurde er ook genoeg om opgeslokt te worden.

Nu hebben we weer intensief contact en hij heeft documenten geappt (die ik heb na laten kijken op echtheid, sorry ;) en alles lijkt te kloppen. En nu kan hij deze maand hier zijn. 

Daar zit meteen het probleem, sinds gisteren weet hij dat ik nooit gescheiden ben. Dit heeft een reden maar daar kan ik niet teveel over uitweiden ivm herkenning. Ik ben destijds om de verkeerde reden terug gegaan, en natuurlijk is er na 16 jaar liefde dat gaat niet zomaar weg. Ook de kinderen hadden het ontzettend moeilijk met de scheiding waar vorig jaar sprake van was. En ik zat met mijn schuldgevoel want ik had dit immers allemaal aangericht Nu is A. niet charmeert van het feit dat ik nog getrouw blijk te zijn. Maar waar hij gisteren er nog aardig overheen kon stappen doet hij er nu "moeilijk" over en ik snap hem!

Hij werkt in een bakkerij en ik heb zijn loonstroken gezien en hij verdiend daar echt heel weinig, dus hij heeft financiële steun nodig om de vlucht te kunnen betalen. Dat is geen probleem maar wat als mijn gevoel mijn vertrouwen in hem me zo belazerd dan heb ik mijn kinderen meegetrokken in mijn ellende. Los daarvan ik weet het niet meer en ik hoop op wijze antwoorden van jullie.

Wat ik wel kan zeggen hij betrekt me echt overal bij, bij zijn moeder, toen hij in Lagos was bij zijn zus op het werk liet hij zien waar ze werkte. Hij liet me de markt zien hoe het daaraan toe gaat. Snappen jullie me hij is daar echt een open boek in voor me.

Wat ga ik doen spring ik in het diepe en kijk ik waar het schip strand met A. of blijf ik bij het bekende wetend dat ik A. niet los kan laten en het contact steeds weer opzoek..

Liefs,

Natas

Bezig met laden...

66 Reacties

09 mei 2023 (bewerkt)
Heel veel succes. ?. Geloof in jezelf. Komt goed al kan het wel even duren.
Het is mij ook gelukt.
Geef het een plek en begin overnieuw.
Gr Lucienne.
Standaard profielafbeelding
Nar
09 mei 2023
Fijn dat je verder kunt zonder geheimen. En fijn dat je het ons laat weten. Veel sterkte met je oma en alle geluk van de wereld voor je toekomst en met je gezin.
09 mei 2023 (bewerkt)
Mijn man is op de hoogte van A.oftewel Nathan dmv dit verhaal die.hij.gelezen heeft.
We pakken dit samen.op en gaan hier uitkomen.
Op dit moment ga ik me meer terugtrekken want mijn oma is stervende en alles bij elkaar is veel.. teveel.
Ik heb mijn man keihard nodig nu enik kan alleen maar blij zijn dat ik gebroken heb met N. Voordat dit met mijn oma gebeurde.
Bedankt iedereen!
09 mei 2023 (bewerkt)
Sterkte met alles.
08 mei 2023 (bewerkt)
Hallo Natas2014,

Ben Sjoerd, zelf een man. Had ooit een met een dame ge-date die ook getrouwd bleek te zijn zonder dat ze met dat vertelde.
Uit angst, of schaamte, geen idee.
Het gene wat me toen pijn deed is dat ze niet eerlijk was erover, ook al lag haar hart niet meer bij haar ex-man.
Eerlijkheid duurt het langst.

Geen idee of Meneer A. verder eerlijk met jou is, maar luister naar je onderbuikgevoel.
Luister naar je hart.

Als je er iets van geld in spel komt, bijvoorbeeld een vliegtuigkaartje om elkaar fysiek te ontmoeten, zorg dan dat je niks overboekt maar het voor hem boekt.

Vertrouwen is een dingetje tegenwoordig,

Ik wens je veel sterkte en succes!

08 mei 2023 (bewerkt)
Bedankt voor je reactie. Inmiddels is het gestopt en ik.hoop.ik dat ik met rust wordt gelaten

Ik had het het hem.destijds wel verteld dat ik getrouwd was met alle gevolgen van dien mijn man werd bedreigd etc
Daarom hield ik nu mijn mond... maar ik snap dat jij enrm gewetst bent doordat er geen open kaart is gespeeld.
07 mei 2023
Nou, je weet nu in ieder geval dat hij niet zo aardig is als dat hij zich voordoet. Hou vol en reageer nergens op. Ze haken echt een keer af als je niet meer reageert. ??
07 mei 2023 (bewerkt)
Helaas bij mijn zoon tik tok eraf moeten gooien.. hij bestookte hem met foto's en teksten die ik naar hem gestuurd heb. Was er al op voorbereid. Heb mijn man niks verteld want hij laat ons al een half jaar nuet met rust dus ik kon het daarop gooien. En het ik zei tja das lekker tekstdn van toen sturen en over laten komen dat ze van de week gestuurd zijn. Hij geloofde het en ik ben er niet verder op in gegaan. Ik wil dit onderwerp bewaren voor de relatietherapeut..? niet netjes maar anders weet ik zeker dat de bom ontploft..en dat is het me niet waard.
Nar
07 mei 2023
Hoi! Je zegt niet zo netjes maar volgens mij heel verstandig, misschien is het wel helemaal niet meer nodig om het te vertellen, ook niet bij de relatietherapeut. Het is nu toch over en klaar en je hebt geen geld gegeven. Het feit dat je zoon bestookt wordt is wel erg respectloos en onsmakelijk. Nog meer bewijs en extra reden om alle contact verbroken te houden. Hou vol!!
06 mei 2023
Ik wens je veel kracht en sterkte Natas ❤️
Nar
05 mei 2023
Je hebt hem/haar/ze en het spel helemaal door nu, dat zal je beschermen.
Gelukkig heb je het geld niet overgemaakt.
05 mei 2023 (bewerkt)
Nee gelukkig niet maar dat was ik zo en zo niet van plan die 1000 ik zou hebben meebetaald aan de vlucht. Maar gelukkig is dat ook niet meer nodig.
Wat ik wel ga doen is in relatietherapie, ik wil kijken waar we elkaar kwijt zijn geraakt en of dat te herstellen is. Dat is mijn doel ook voor de kinderen maar ook omdat er zeker liefde is.
Nar
05 mei 2023
Gelukkig! Je zegt dat het nu pas echt begint maar dit was het allermoeilijkste, erkennen dat het een bedrieger was en voor jezelf kiezen! Je bent niet alleen, lees op de moeilijke momenten dit alles door, en de verhalen van alle anderen. Zet het nummer van Slachtofferhulp in je telefoon. En zoek afleiding. Mij hielp het ook im alles van me af te schrijven. En al mijn twijfels vanaf het begin te benoemen en de rode vlaggen. En om niet aan “hem” te denken of zijn naam, maar aan “hun”. Heel veel sterkte en blijf hier delen hoe het gaat!
05 mei 2023 (bewerkt)
De rode vlaggen heb ik ook opgeschreven 2 mnd terug 2 A4tjes vol voor en achterkant maar ik praatte het zo weer goed na een gesprek met hem. Maar vanmiddag begon hij meteen over het geld wanneer dat kwam. En hij begon een zin met Debbie dat is mijn echte naam en daarna je weet dat ik je nooit alleen laat! dat was de druppel. Dat deed hij nooit maar het was om er kracht achter te zetten door mijn naam te gebruiken
05 mei 2023
Heb je een PB gestuurd Natas
05 mei 2023 (bewerkt)
Natuurlijk . Je kan me altijd benaderen. Ik denk ook veel aan jou situatie. In gedachten help ik jou.❤️
Nar
05 mei 2023
Ik begrijp het wel, je zou iemand wel door elkaar willen schudden uit bezorgdheid. Zelfs met alle respect is het zo moeilijk iemand te zien, horen en laten worstelen. Zelf heb ik de neiging dit verhaal niet meer te volgen omdat ik me zo machteloos voel. Hoeveel is er nog nodig, het is zo duidelijk ondertussen.
05 mei 2023 (bewerkt)
Idd het is duidelijk maar het was een lang slepend proces dat ik mezelf compleet kwijt ben geraakt in hem. Ik heb IG verwijderd en een nieuw nummer aangevraagd mijn mailadres veranderd. niks leid meer naar mij toe. Wel heeft hij mijn huisadres maar daar maak ik me geen zorgen over.
Nu begint de worsteling pas echt en ik hoop echt dat ik hier terug kan vallen ik red het niet alleen!
05 mei 2023
Nou nou Rene62, dat is nou ook weer niet nodig. We weten allemaal hier hoe moeilijk het is om, als je verliefd bent, afstand te nemen. Ook al weet je verstand het wel, je hart moet ook volgen... laten we hier ajb respect voor iemands worsteling hebben ?
05 mei 2023 (bewerkt)
Meike-67 . Heb heel veel respect juist ik zag het ook niet maar ben wakker geschud door andere. Weet waar ik over praat. Ze vraagt juist hoe wij er over denken en dat vertel ik haar. Bedoel het ook niet letterlijk. Dus je moet mij niet aanvallen. Fijne dag.
05 mei 2023 (bewerkt)
Ik snap jullie beide maar het is gebeurt ik heb mijn IG eraf gegooid. En uit onmacht zeg je dingen om een ander wakker te schudden. Bedankt beide en ik hoop dat jullie er nu ook voor me zullen zijn want ik heb jullie keihard nodig [~4889]
Nar
05 mei 2023
Straks was hij wel goed? Hij vraagt om geld, manipuleert, wordt boos, lief, hij maakt je gek en je leven kapot, en hij zijn er waarschijnlijk meerdere, of hij krijgt instructies, ze lachen om je emoties, ze spelen met je emoties. Laat los alsjeblieft!
05 mei 2023 (bewerkt)
Heb het losgelaten heb alles veranderd en verwijderd.. en ik zie graag het goede in mensen. Ik volg niet voor niks de opleiding HBO psychologie... maar in dit geval je wordt zo gehersenspoeld.. kan er met mijn kop niet bij dat dit me gebeurt
05 mei 2023 (bewerkt)
Ben je nou nog niet wakker. Hij is fake en heeft waarschijnlijk meerdere vrouwen in zijn macht. Hij is onderdeel van een criminele organisatie. Jij ontneemt hem geen kans hij ontneemt jou je leven. Wake up. Dit is fake!!!. Je hebt geluk dat ik jou niet ken. Anders geef ik jou een klap in je gezicht. WAKKER Worden!!!
05 mei 2023 (bewerkt)
Als die "klap" me meteen met beide voeten op de aardbol zet wil ik hem graag incasseren ;) maar het is afgelopen. Alles is verwijderd mijn IG mailadres tel.nr is veranderd...ik ken je iets langer dan deze opmerking dus ik weet dat je het beste met me voor hebt..
05 mei 2023 (bewerkt)
Verstandelijk gezien weet ik het maar emotioneel voelt het zo definief en pijnlijk.
Wat ik me wel voorhou is dat ook net weer om dat geld vroeg dus vanavond als ik huiswerk maak blokkeer ik hem maar kan wel janken... straks was hij wel goed en heb ik iemand de kans ontnomen om hier gelukkig te zijn.. oh echt ik zit zwaar met mezelf in de knoop..
05 mei 2023 (bewerkt)
Je moet nu blokkeren. Dan maar ellende die je toch krijgt vroeg of laat. Hak de knoop door. Anders word je gek. Please denk aan jezelf nu even. Wou dat ik iets kon doen. Geloof me hij is nep. Die hebben een heel scenario klaar liggen. Blokken is een begin van het eind. Ik weet waar ik over praat.
05 mei 2023 (bewerkt)
Wordt heen en weer geslingerd van binnen
05 mei 2023
Hou vol Natas, het is moeilijk maar je moet doorzetten. Kies voor je zelf, en kom zo vaak je wilt hier voor hulp. Hier ben je veilig
05 mei 2023 (bewerkt)
Hij begint er weer over dat we er bjjna zijn en dat we dan eindelijk bij elkaar zijn na al het gevecht.. ooohhh
Nar
05 mei 2023
Hij (?) intimideert en dreigt maar de kans dat hij je man benaderd is zo klein. Blokkeer hem en verbreek elk contact, op elke manier. Zodra duidelijk wordt dat je echt voor jezelf kiest en er definitief geen geld te halen is, is de belangstelling weg. Bel aub met Slachtofferhulp, ik denk dat zij je ook gerust kunnen stellen hierin. “Mijn” scammer toentertijd wist ook veel maar heeft nooit iets gedaan.
05 mei 2023 (bewerkt)
Ik besefte dat ik vervalsingen in mijn chat had staan en dat geeft hij ook toe dus ik ga ik het nu stoppen.. pff.. misselijk
05 mei 2023 (bewerkt)
Hij is uit mijn leven..alles verwijderd en ik heb deze groep nu echt heel hard nodig..
05 mei 2023 (bewerkt)
Het liefst had ik nu alle contact met hem verbroken maar hij heeft het tel.nr van mijn man en ook al heeft mijn man hem op blokkade staan ik ben bang dat hij met een ander nr op de proppen komt. Ik heb nu contact met iemand gezocht die dingen ook kan bewijzen van zijn kant niet legaal.. dan heb ik ook iets om mee te zwaaien hoop ik..
05 mei 2023 (bewerkt)
Zoals ik alle mailsjes lees zeg ik, vooral die van jou, komt het mij over als een scammer. Heb eerder zo'n zelfde verhaal gelezen. Dit laten zien dat laten zien. Ik kan persoonlijk zelf niet geloven dat dit de echte werkelijkheid is.
Helaas heb ik ervaring gehad met deze praktijken. Ik zou blijven uitzoeken. Maar ga vooral slachtofferhulp om hulp vragen, want die hebben meer ervaring op dit gebied.
Zoals velen zeggen absoluut geen geld sturen!! Krijg je nooit terug.
Ik zou toch op neutraal terrein er voor zorgen dat hij naar Nederland komt want dan weet je wat je je op je hals haalt.
Ik heb er nl geen goed gevoel bij want de scammers weten heel goed op je gevoel in te spelen!
Vooralsnog wens ik je veel sterkte, maar neem de juiste beslissing al zou het om je kinderen gaan, want die gaan eraan kapot als alles toch een farce blijkt te zijn en jijzelf ook.
05 mei 2023 (bewerkt)
Gisteren laat heeft hij wat van zich laten horen èèn en al verwijt, mijn schuld bla bla. Woorden die ik heb gezegd in twijfel trekken. Ik heb daar vanmorgen pas op geantwoord was er ook eigenlijk helemaal klaar mee. En ik kreeg op mijn uitleg alleen een ok. Nou ja dan trek je zo en zo bij mij aan het kortste eind want ik vindt gewoon dat je het fatsoen moet hebben om een normaal vw antwoord ergens op te kunnen geven maar blijkbaar kan hij dat niet.

Eerder zou ik me rot, schuldig etc voelen maar nu heb ik zoiets van: wat jij wilt.. wil jij het zo spelen prima dan speel ik het spel mee. Dus het staat zo en zo onder druk.
04 mei 2023 (bewerkt)
https://www.youtube.com/watch?v=nTorFTRcYDQ

heel Goede info
05 mei 2023 (bewerkt)
Wat ik maar niet snap is dat zoals Amerika Australië hier hard tegen optreed.. maar dat de politie hier je in de database gooit en er weinig tot niks mee doet/kan doen. Zo frustrerend. Toen ik aangifte deed van van scam B. en er bewijs was van Samsung dat mijn telefoon gehackt was dat mijn modem/ ip gehackt was. Dat er creditcards aan werden gevraagd op mjjn naam etc konden ze niks..

De zin in het filmpje: als een man geld vraagt is het scam blijft door mijn hoofd dreunen immers ik zou dat ticket voor een gedeelte betalen...
04 mei 2023 (bewerkt)
Ik zie niets in mijn inbox. Probeer het nog een keer aub. Natas2014.
04 mei 2023 (bewerkt)
Ik heb hulp nodig echt hulp want ik red het niet alleen..
* moet ik mijn man hierover vertellen, zoja dat betekent scheiding
* hoe verbreek ik plots het contact want als A in dezelfde bende zit als B dan heb ik een probleem (lees mijn reactie hierboven)
* ik weet dat dit alles spel voor hem was maar zo voelt het nog niet.
* stel hij was een goed persoon en die heb ik benadeelt hoe moet ik hiermee dealen
Please help me. En ja ik weet ik heb het zelf aangehaald en het is mijn eigen schuld.
04 mei 2023
Ik stuur je even een prive bericht
04 mei 2023 (bewerkt)
Nigeria , Rusland en Staten eromheen , Ivoorkust , China en Noord Korea zijn de meest actieve landen op gebied van cyber/dating fraude.
Blokkeer alles ....vergeet alles.....geen sprookjez.
Dit heeft niets met liefde te maken toch?
05 mei 2023 (bewerkt)
Ik heb besloten mijn man niks te vertellen. Want ik vroeg me gisteren af wat zou de reden zijn om hem het te vertellen: juist om van mijn schuldgevoel af te komen en ik zadel hem ergens mee op wat hij niet verdiend.. ik moet er dus voorlopig alleen mee dealen. mssn hypocriet maar ja liever 1 zich rot voelen dan 2 en kans op een scheiding en dan zijn het er 5.
Nar
05 mei 2023
Hoi Natas,
Wat een rotsituatie!
Natuurlijk ben ik geen expert maar mijn gevoel zegt dat je je man beter niets kunt vertellen. In ieder geval niet voorlopig. Vooral omwille van de kinderen. Misschien komt het sowieso toch tot een scheiding maar dan kun jij niet als direct schuldige worden aangewezen omdat je “iets” met een andere man had. Verbreek alsjeblieft alle connectie met A. Leg hem uit dat je in het belang van je kinderen voor je gezin kiest. Als het een goede man is zal hij verdrietig zijn maar het (proberen te) begrijpen. Als het een scammer is, en dat denk ik echt, zal hij boos worden en eindeloos aandringen en zielig doen. Verbreek na je uitleg hoe dan ook snel alle contact, zoek emotionele hulp voor jezelf, kijk naar je eigen leven, je eenzaamheid, je ongelukkige huwelijk, ik weet niet wat het is wat maakt dat deze A. je zo raakte.
Heel veel sterkte en zie alsjeblieft dat deze A. dingen niet makkelijker of mooier voor je gaat maken, integendeel.
Liefs, Nar
05 mei 2023 (bewerkt)
[~3449] hij is nu al boos A. Legt alle schuld bij mij neer..ik doe dingen volgens hem die ik helemaal niet doe??
The fact that you’re always quick to project what I’m not even thinking is a turnoff for me. Projection is what someone displays when they are suffering from the things they accuse other people of.”

Hij is nu een spel aan het spelen die ik maar al te goed van hem ken.. wat hij hierboven zegt is nergens in mijn teksten terug te lezen..
04 mei 2023 (bewerkt)
Succes . Je kan me altijd vragen stellen. Via hier dan. Mailadres mag niet vind ik ook wel terecht. Hou je taai. Gr Rene
04 mei 2023 (bewerkt)
Heb jij je inbox gelezen?
04 mei 2023 (bewerkt)
Daar heb ik ook het èèn en ander uit de doeken gedaan. Ik hoop dat je me verder kan helpen met tips en tricks want idd die bril moet af
05 mei 2023 (bewerkt)
Prive bericht
04 mei 2023 (bewerkt)
Geloof me dit is een criminele organisatie. Ze hebben verschillende locaties om te filmen en foto's te maken. Ik heb een bedrijf gezocht die dit soort opspoort en ontmaskerd. Noem geen namen. Ze hebben alle telefoonnummers gehackt en geblokkeerd wat officieel niet mag. 12 telefoonnummers en 20 ip adressen. Je mag mij via mail co tacten ik kan hier nu niet meer over vertellen let aub op. Zet je verliefdheids bril af. Denk aan je gezin.