Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van stalking

Zwart gemaakt door narcistische alcoholverslaafde ex.

Dat mijn nu ex vriend een alcoholist en narcist is daar kwam ik pas na onze vakantie achter. Met narcisten had ik geen ervaring en zijn alcoholgebruik wou ik heel lang niet zien. De relatie was maar 4 maanden maar daar is al heel wat schade aangericht. Hij probeerde me te isoleren van mijn vrienden en was mij constant aan het manipuleren. Ik dacht steeds dat ik wat fout deed en beter mijn best moest doen. Toen ik hem vertelde dat ik naast onze vakantie ook zelf nog een reisje naar een vriendin in het buitenland wilde maken werd hij boos en praatte zo erg op me in dat ik besloot niet te gaan. Tijdens onze vakantie escaleerde het en bij aankomst in het hotel begon hij boos en agressief tegen mij te schreeuwen omdat ik niet reageerde hoe hij had gewild. Hij kon niet begrijpen dat ik moe was en hongerig van het reizen en toonde geen enkel begrip. En hoewel ik probeerde te praten met hem kwam wat ik zei helemaal niet bij hem binnen en kwam een punt dat ik me onveilig voelde en opsloot in de badkamer. Omdat ik in een vreemd land en vreemde stad moeilijk kon vluchten zo laat op de avond besloot ik de vakantie door te zetten en extra poeslief te doen. Ik ging me gedragen hoe ik dacht dat hij het wou zodat ik niet meer in die situatie kwam. Eenmaal terug zouden we nog een paar dagen bij hem thuis blijven en ik probeerde een plan te maken om eerder weg te gaan zonder hem boos te maken. Pas toen ik niet meer bij hem was kon ik helder denken en zien dat dit gedrag alleen maar vaker zou kunnen voorkomen. Ik realiseerde me ook dat het feit dat hij elke avond in zijn eentje dronk wanneer ik op bed lag (soms 2 flessen wijn!) en dan pas rond 7u 's ochtends in bed kwam ook problematisch was en dat ik beter zo snel mogelijk bij hem weg moest gaan. Dat ik het uit maakte nam hij ook niet goed en hij wou het niet accepteren. Het begon met smeken en me een enorme brief schrijven waarom we voor elkaar bestemd waren en hoe geweldig hij was en dat ik een fout maakte door bij hem weg te gaan. Toen dat en mij in persoon nog een keer ompraten niet hielp werd hij boos en begon hele lelijke en kwetsende berichten te schrijven. Ik heb hem gevraagd te stoppen maar dat hielp niet. Ik heb hem geblokkeerd op een medium en dan vond hij een ander medium zoals e-mail om me verder op te stalken. Toen ik hem ook daar op geblokkeerd had dacht ik dat het wel zou uitdoven en hij wel snel zou opgeven. Vorige week kwam ik er achter dat hij mijn moeder en mijn baas een email heeft gestuurd zeggende dat ik een gevluchtte hoer ben, me nog steeds verhoer en dat ik een persoonlijkheidsstoornis heb. Ook heeft hij allerlei foto's in de bijlage gezet van een of andere prostituee die op mij lijkt als zijnde bewijs. Toen ik hier achter was heb ik de politie gebeld maar die vonden het in eerste instantie niet heftig en serieus genoeg om er een melding van te maken. Door toch door te zetten is er een melding van gemaakt en een stop gesprek gevoerd. Eigenlijk wil ik aangifte doen van smaad en laster maar nu probeerd de politie me hiervan te weerhouden omdat dat een verkeerd signaal zou geven naar de dader waarmee zojuist een stopgesprek is gevoerd. Door geen aangifte te doen komt hij hier dus makkelijk mee weg en leert hij dat hij dit soort fratsen dus gewoon kan maken en misschien volgen er na mij wel meerdere slachtoffers. Aan de andere kant heeft dit gebeuren effect op mijn welzijn en gezondheid en voel ik me sinds de break up al ziekjes en heel erg vermoeid, aangifte zouden natuurlijk tijd en energie kosten. Wat zouden jullie doen? 

Bezig met laden...

3 Reacties *

05 mei 2023
Hé Emma, veel uit je verhaal herken ik ook. Heel vermoeiend en vervelend, waar je weinig aan kunt doen. …..zo iemand is goed gestoord en niet ontvankelijk voor wat hij een ander aandoet. Ik probeer het zo veel mogelijk te negeren en/of zoek uitwegen om mijn leven op een andere manier vorm te geven, voorbeeld is dat ik elke dag een andere route naar mijn werk fiets, omdat hij ergens onderweg in de auto mij zit op te wachten……hoe gestoord ben je dan? Ik negeer dat en fiets gauw door. Neemt niet weg dat het ook aan mij vreet en ik slapeloze nachten van heb. Ik jou situatie is het erg dat hij je werk, naasten en vrienden ook gaat stalken met zijn narcistische gedrag. ….dat is echt verschrikkelijk. Voordat je aangifte kan doen moet je legio aan bewijzen verzamelende de hoop dat de rechter hem een gebiedsverbod oplegt. Dan is de vraag hoe lang het duurt voordat hij weer andere pest gedragingen gaat vertonen ppfffhhhh. Heel vermoeiend dit allemaal, terwijl wij gewoon onze leven oppakken en verder willen…… Heel veel sterkte!
20 april 2023
Hi Emma, Wat kan ik me voorstellen dat je je machteloos hebt gevoeld tijdens de vakantie. Ik vind het heel dapper van je dat je na thuiskomst de knoop hebt doorgehakt om het uit te maken. Hopelijk ervaar je steun vanuit je moeder, werkgever of anderen. Ook hoop ik dat je ex na het stopgesprek zich realiseert om te stoppen met zijn uitingen naar jou toe. Aangifte doen kost inderdaad energie, maar als je er last van blijft houden zou ik het zeker niet uitsluiten. Ik sluit me ook aan bij Sak36 om professionele hulp te zoeken om erover te praten, wellicht helpt dit voor jou. Liefs Shivani
20 april 2023
Om te beginnen Emma wat vervelend dat dit is gebeurd. Het is zo makkelijk om te zeggen dat je aangifte moet doen want zelf weet ik ook hoe moeilijk het is om die stap te zetten. Wat mij wel enorm heeft geholpen is om er over te praten met een professionel. Ik voel me daardoor een stuk lichter en vrolijker. Hopelijk heb je hier wat aan