Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van stalking

Psycho ex

Nadat ik erachter kwam dat mijn ex drugsverslaafd is heb ik onze relatie uitgemaakt. Sindsdien word ik flink door hem lastig gevallen. 
mailtjes, bij mijn huis langs komen, baksteen proberen te gooien en mijn Google account hacken zodat hij al mijn zoekresultaten kan zien. 
 

ik heb hiervan elke keer een melding bij de politie gedaan maar die geven aan dat ze hier niks aan kunnen doen. Er is een paar weken geleden wel een stopgesprek geweest maar dat heeft niks opgeleverd. 
 

hoe kan ik dit laten stoppen?

Bezig met laden...

12 Reacties *

02 mei 2023
Ha Jaden, vervelend dat hij nog altijd zo met je bezig is! De aangifte is weer opbouwing van het dossier tegen hem en kan dus zeker wel helpen (op lange termijn dan wel). Ook kunnen de agenten zo een stop-gesprek met hem aangaan. Bewaar vooral alle berichtjes goed, vraag je familie om print-screens te maken, zodat je alles goed kunt bewaren en naar de politie kunt sturen. Ik weet dat het tijdrovend is, veel energie kost en ronduit een k*tsituatie is, maar laat je niet op je kop zitten door je drugsverslaafde ex en hou vol!!
01 mei 2023
Helaas is het nog steeds niet gestopt. Mijn familie heeft gisteren ook berichten van hem ontvangen. Dat ik een hoer ben etc Ik ga volgende week aangifte doen maar heb niet het gevoel dat het zo opgelost gaat worden
11 april 2023
Dankje, krachtige woorden.. die zin over stabiele ouder. Heb hem vandaag al vaak gelezen en heeft me echt geholpen weer kracht te vinden binnenin. Dus dankjewel daarvoor
11 april 2023
Ha Vera25, Ai, dat heb ik ook even gehad. Ik heb veel gehad aan de gesprekken met de mensen in m'n omgeving en de praktijkondersteuner bij de huisarts. Mocht je dit laatste nog niet geprobeerd hebben, dan zou ik dit zeker nog proberen. Bedenk je goed dat die 2 jonge kids geen stabiele ouder meer hebben als jij omvalt en dat jij dus goed op jezelf moet letten. Ook heb ik op m'n werk inmiddels een gesprek gehad met de bedrijfsarts. Zij heeft me aangeraden het even een tijdje rustiger aan te doen, iets minder uren te werken, zodat ik alles voor mezelf goed op een rijtje kan zetten en de tijd heb om al die extra afspraken vol te houden. Hou je taai!!
28 maart 2023
Beste Jaden-56, Helaas zit ik met eenzelfde verhaal. Ex is drugsverslaafd, blijft maar appen, bellen en me opwachten (op openbare plekken, op de hoek van de straat, etc.). Hij geeft telkens aan dat hij meer geld wil, ik heb hem uitgekocht uit het huis en hij geeft zelf aan dat hij dit geld er alweer doorheen gejaagd heeft en meer wil. Ook ik reageer niet meer op berichtjes, heb een stop e-mail gestuurd, neem de telefoon niet meer op, heb een camera bij achter- en voordeur. Al met al is het inmiddels iets rustiger geworden (wellicht door de aangifte van stalking die ik heb gedaan of omdat hij zijn rechtzaak aan het afwachten is waarin hij heeft aangegeven minder kinderallimentatie te willen betalen), maar we zitten ook nog met een kind, dus derhalve moet ik helaas toch met hem in contact blijven. Ik merk dat ik het erg moeilijk vind om met de situatie om te gaan. Het is voor mij onbegrijpelijk hoe hij is omgedraaid in houding en agressiviteit na de scheiding en snap ook niet dat ik deze kant van hem niet eerder heb gezien, niet eerder doorhad hoe de vork daadwerkelijk in de steel zat. Ook vind ik het erg moeilijk om onze dochter van haar eigen vader te moeten beschermen, ook daarvan geef ik mezelf de schuld (ik heb hem immers als parter gekozen en nu zit zij met een vader opgescheept die meer om drugs geeft dan om zijn kind). Verder merk ik dat de hele situatie me erg veel aan energie kost, naast de momenten dat hij zo vervelend doet, heb ik ook nog de zorg voor ons kind, het huishouden, mijn werk en alle afspraken die er nu tussendoor komen (advocaat, veilig thuis, SKT, politie, etc.). Het zijn vele ballen om hoog te houden en het is zeker niet makkelijk.
09 april 2023

Als antwoord op door b01387c6cb234e…

Hey.. Als ik je verhaal zo lees, lijkt het alsof ik me eigen verhaal lees :( Ook veel gedoe met een ex die verslaafd blijkt te zijn . Afgelopen dagen 3x de politie over de vloer gehad omdat hij telkens voor hier voor het raam komt staan en gaat staan bonken. We hebben 2 jonge kids.. Ik weet af en toe niet meer hoe ik me staande moet houden ..
Standaard profielafbeelding
JC
24 maart 2023
Hi, Ik heb dit ook gehad met mijn ex vriend. Belangerijkste is om een logboek bij te houden waarin staat wat, hoelaat en waar hij je lastig valt zodat je bewijs hebt mocht het niet stoppen. Ook van alles een melding maken bij de politie en je oprechte gevoelens aan ze vertellen, niet jezelf groot houden (dat was mijn fout, ik deed alsof ik het allemaal aankon terwijl ik kapot ging en daardoor kwam mijn zaak op de bovenste plank). Stuur hem een officiele stopbrief, zeg daarin wat hij heeft gedaan, hoe het je laat voelen en zodra hij je nog een keer lastig valt dat je een rechtzaak tegen hem aan gaat spannen. zo verzamel je ook goed bewijs en wordt je beter gehoord. sterkte.
19 maart 2023
Neem ook zoveel mogelijk mensen in vertrouwen en vertel ze dat je gestalkt wordt. Zodat zij je bij kunnen staan en ook als getuige wanneer de politie toch besluit een onderzoek te starten. Buren, vrienden, familie en collega's.
19 maart 2023
Hoi Jaden, Veilig Thuis heeft mij bij de stalking goed geholpen. Zij hebben contact opgenomen met de politie en de ernst ervan benadrukt. Zodoende is er destijds alsnog een contact en locatie verbod gekomen. Misschien heb je er wat aan. In de tussentijd alles vastleggen! Groetjes
19 maart 2023

Als antwoord op door 891ff8fc9fcb4e…

Veilig thuis heb ik al contact mee gehad maar die konden ook niet veel doen. Zal ze nog een keer opnieuw contacten
19 maart 2023
Hoi, Hier kun je nog heel lang last van krijgen. Heb je bewakingscamera’s opgehangen? Ring-deurbel? Ander telefoonnummer? Wachtwoorden gewijzigd? Ander e-mailadres? Mail hem dat je wil dat hij stopt en geef in het mailtje aan wat hij allemaal doet en dat er al een stopgesprek op een datum heeft plaatsgevonden. Kun je later gebruiken. Verder bijhouden wat hij doet, op welke dag en tijdstip. Mocht het een stalkingszaak worden dan kun je het gebruiken. Sterkte!
19 maart 2023

Als antwoord op door dc73f659c6e749…

Camera hangen voor en achter het huis Ik reageer verder nergens op want heb het gevoel dat hij dat juist wil.