Seksueel misbruikt

Naar de lotgenotengroep ‘Voor de helpers van slachtoffers van seksueel misbruik’
27 januari 20237 reacties170 weergavenPublieke groep
Default profile image
Anoniem

Onlangs heeft mijn dochter van 3 jaar aangegeven seksueel misbruikt te worden door haar stiefvader. Ik ben langs de politie gegaan, maar die mogen een kind van 3 jaar nog niet verhoren en denken dat in deze zaak aangifte doen meer schade toebrengt dan dat het goed doet. Daarnaast heb ik contact opgenomen met onze contactpersoon bij jeugdzorg en die doet ook niets. Ik ben ten einde raad. Ik weet dat dit bij mijn kind gebeurt, maar niemand doet iets. Weet iemand wat ik voor haar kan doen?

Reageren op dit verhaal?

Als lid van de Lotgenoten Community kun je in gesprek gaan met andere leden. Deel jouw eigen ervaringen, ondersteun andere slachtoffers of stel vragen.

Inloggen

Geen account? Account aanmaken

7 reacties

Default profile image
pieterke

Gebeurt dit bij jou thuis?

Login om te reageren
Default profile image
Anoniem

Nee in het gezin van mijn ex partner.

Login om te reageren
Default profile image
Sabien-242

Naar de huisarts gaan

Login om te reageren
Victoria

Hallo,

Allereerst wil ik je zeggen dat ik het heel erg vind wat jullie doormaken. Ik begrijp dat je momenteel met de handen in het haar zit.

Als tip wil ik je meegeven om contact op te nemen met de zedenpolitie. (Wellicht heb je dat al gedaan).

Mocht je er niet uitkomen kun je eventueel ook contact opnemen met de wijkagent en eventueel met Veilig Thuis. Veilig Thuis kun je ook anoniem om informatie en advies vragen.

Ik wens je veel sterkte en raad je dringend aan om zsm actie te ondernemen.

Login om te reageren
Default profile image
pieterke

Verschrikkelijk, ik leef mee. Een ding is heel goed, namelijk dat je dochter je kennelijk vertrouwt en zich bij jou veilig voelt

Login om te reageren
Laura | Ambassadeur
Laura | Ambassadeur

Hallo Anoniem,
Wat vreselijk om te horen. Het is van belang dat je je dochter uit deze onveilige situatie haalt! Een huisarts zou een eerste stap zijn om hulp te vragen en te krijgen. Zij hebben ook een zorgplicht én een meldplicht. Je zou Slachtofferhulp kunnen bellen om te verdere stappen te ondernemen, maar je kan ook naar Veilig thuis of naar het centrum voor seksueel geweld bellen voor hulp/ondersteuning. Je staat er niet alleen voor!

Login om te reageren
Default profile image
Zenzi-58

Aangeven wat je vermoed bij jeugdzorg en de omgang stoppen om je dochter te beschermen , maar AL gauw komen dan advokaten in beeld. Heb je bewijs dan kunnen hulpverleners meer.

Login om te reageren