Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Tips voor en door helpers

Seksueel misbruikt

Onlangs heeft mijn dochter van 3 jaar aangegeven seksueel misbruikt te worden door haar stiefvader. Ik ben langs de politie gegaan, maar die mogen een kind van 3 jaar nog niet verhoren en denken dat in deze zaak aangifte doen meer schade toebrengt dan dat het goed doet. Daarnaast heb ik contact opgenomen met onze contactpersoon bij jeugdzorg en die doet ook niets. Ik ben ten einde raad. Ik weet dat dit bij mijn kind gebeurt, maar niemand doet iets. Weet iemand wat ik voor haar kan doen?

Bezig met laden...

3 Reacties *

11 februari 2023
Haar stiefvader is jouw partner of is het de partner van je ex?
30 januari 2023
Probeer op internet hulp te vinden voor dit vreselijke drama en red je kind onmiddellijk uit deze gruwelijke situatie want anders is ze voor haar hele leven emotioneel zwaar beschadigd, dus absoluut geen contact meer met die stiefvader toestaan. www.centrumseksueelgeweld.nl 24 uur per dag geopend voor professionele hulp staat er op hun website.
27 januari 2023
Gezien je een contactpersoon bij jeugdzorg hebt dan zou dat je eerste aanspreekpunt zijn. Mocht deze niets voor je kunnen betekenen dan kun je een (strafrechtelijke) advocaat zoeken. Ik vermoed dat deze meer kan vertellen op dit gebied in wat je wel en niet kunt hierin. Veilig thuis is ook een instantie die mogelijk kan helpen met dit soort zaken, in ieder geval als het gaat om de veiligheid van je kind. Indien er acuut gevaar dan is de politie natuurlijk altijd bereikbaar. Veel sterkte gewenst!