Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van stalking

online stalking

Dit is mijn verhaal, en terwijl ik dit schrijf schieten de tranen en angst weer om mij heen.

2019 was een heftig jaar voor mij en voor mijn gezin, allereerst verloren we een kind van 13 jaar in mijn armen. Veel verdriet dan begon de covidtijd. Ik kreeg in november een melding dat mijn fb niet meer werkte, geen aandacht aan geschonken natuurlijk, dacht ach wie zijn fb wordt niet gehackt?

Dus nieuwe wachtwoorden erin en geen aandacht meer aan geschonken.

Tot de bewuste avond/nacht in December 2019. Ik kwam van een heftige late dienst thuis, had al mijn waardevolle spullen op tafel gegooid, wat gedronken en naar bed gegaan. Mobiel altijd op mijn nachtkastje gelegd zoals altijd, ja wie niet he?

Ik was desondanks de heftige late dienst vrijsnel in slaap gevallen en werd tegen 5.30u wakker. Om niemand wakker te maken , wilde ik even netflix kijken op mijn mobiel . maar kon mijn mobiel niet vinden. Ik maakte mijn man wakker of hij toevallig mijn mobiel had, maar nee die had hem niet gepakt. Ik deed het licht aan en op de plak waar mijn mobiel zou liggen, lag daar een enveloppe met mijn naam er op. Daar stond in in gebrekkig Nederlands “als fb niet lukte dan de harde aanpak. Mocht geen politie benaderen, daar zouden ze achter komen. In de brief stond dat ik de mail in de gaten moest houden. Ik naar beneden en in de huiskamer stond er een raam open, deze kan alleen van binnenuit geopend worden. Nergens geen inbraaksporen niks. Alle waardevolle spullen lagen nog op tafel. Mail geopend en stond in dat als ik de politie zou bellen, dat zij daar achter zouden komen en er meer consequenties zou komen voor mij. Maargoed de politie heb ik wel gebeld. In de mail stond er een bijlage. Ze hadden camera’s geplaatst in de badkamer en slaapkamer gericht waar ik sliep. De bijlage logen er niet over. Foto`s en filmpjes terwijl ik onder de douche stond, slaapkamer waar ik me sta aan en uit te kleden. Ik brak.. en voelde me enorm vies. Politie kwam langs en liep door het huis, zonder meelevend te zijn zegt ie dat wij het raam zelf hadden opengemaakt , tuurlijk in december . agent keek niet naar de mail en vertrok zonder aangifte. Volgende dag aangifte telefonisch gedaan, althans dat probeerde ik. De vrouwelijke agente was niet al te aardig en zei direct dat IK de foto`s zelf had gemaakt en gestuurd en de filmpjes ook. Wist niet wat ik hoorde. Was erg ontdaan dat ook zij mij niet geloofde. En nu? Mijn man is gaan researchen en kwam op een organisatie uit die zich bezig houden met onderzoeken. Daaruit bleek dat er nog 400 vrouwen waar het zelfde is overkomen . 5 maanden lang getreiterd met foto`s en opdrachten, deed je dat niet werd het naar al je WhatsApp kontakten gestuurd. Bluf? Nee 2 vrouwen hadden niet gedaan wat ze zeiden en hadden al de filmpjes naar alle kontakten gestuurd, met de dood als gevolg.  Na 5 maanden werd het ineens rustig. Tot afgelopen zaterdag. Toen begon de mails weer te komen, in de zomer kreeg ik al een mail dat de stalkers weer actief waren in Nederland. Zo gehoopt dat ze over zouden slaan, maar nee hoor .. ik kreeg ook last. Dit keer veel heftiger en echt heftig. Ik brak, kon niet meer helder nadenken niks. Politie gebeld deze zijn meteen gekomen, dit keer werd er wel naar mijn geluisterd en de agent probeerde moed in te praten. Hij beloofde me dat er werk van gemaakt zou worden. En hij had gelijk. De volgende dag kwamen er 2 agenten en moest weer mijn verhaal te doen. Echter de bijlage van de mail zat er een foto van mij bij in lingerie, de agente wilden deze zien. Ik weigerde voelde me zo beschaamd en smerig. Maar ze zagen het . ik brak!. Maargoed… een agent troostte me en zei dat ze er echt serieus onderzoek gaan doen en dat dit niet kan maar hij zei steeds denk aan je gezin, wees sterk. Ga niks gek doen . deze week moet ik naar de zeden politie en wederom een aangifte gaan doen van circa 1.5 uur . ik ben moe en gebroken. Energie is weg en ben bang. Loop bij de emdr i.v.m. angsten. Ik schrik nachts wakker en ga zoeken naar mijn mobiel. Het feit dat iemand naast je sta terwijl je slaapt. Dat gevoel is niet te beschrijven. Douchen is een hel! Rondom mijn douche een gordijn laten plaatsen waar ik me aan en uitkleed. Slaapkamer een hel!. Daar kleed ik me niet meer om. Tijdens het douchen moet de deur open blijven.. bang dat er iemand is.. mijn achterdeur is op slot en gaat alleen open als ik wat moet hebben in de schuur. Er hangen 8 camera`s rondom het huis. Ben gefocust op de camera. Achteraf heeft er een gps tracker onder mijn auto gezeten, aangezien ze wisten waar ik was. Ik voel me alleen en verdrietig en hoop dat ze deze stalkers kunnen pakken. 2 hebben zelfmoord gepleegd wat ik hoorde. Hoe ziek moet je zijn.

Bezig met laden...

6 Reacties *

26 oktober 2022
Beste Nore, Wat een ontzettend heftig verhaal zeg, wat fijn dat je dit met ons durft te delen! Ik kan me heel goed voorstellen dat je je angstig voelt met alles wat er gebeurd is en dat je het vertrouwen kwijt bent. Heel eerlijk wist ik niet dat er zulke stalkers bestonden, dus voor iedereen hier denk ik ook een goede wake-upcall dat we onze mobiele telefoons en social media goed in de gaten moeten blijven houden. Mijn advies zou daarom ook zijn om eventueel van internetdienst en telefoonnummer/abonnement over te stappen en natuurlijk (zoals je al aangeeft te hebben gedaan) je accounts en gekoppelde apparaten goed in de gaten te blijven houden. Heel goed dat je ook al met therapie bent begonnen. Zelf heb ik ook therapie gevolgd en dit heeft mij heel erg geholpen om een luisterend oor te hebben, waarop je terug kunt vallen. Jammer ook dat de politie in eerste instantie dat luisterend oor niet wilde of kon bieden, maar heel fijn om te horen dat later is veranderd. Ik snap heel goed dat deze situatie en de aangiftes ervoor zorgen dat je nu erg moe bent. Het is natuurlijk niet niks en om dan telkens je verhaal opnieuw te moeten doen en hier weer opnieuw mee geconfronteerd te moeten worden is niet fijn. Hou vol! Ik hoop dat de politie en je therapie je verder kunnen helpen met deze nare ervaring. Heel veel sterkte! Liefs, Sharon
26 oktober 2022
De caneras hebeb mij meer dan 1500 euro gekost. Zijn niet van de action. Kpn gebeld en is er eennonderzoek gedaan .komt uit roemenie .. politie spreekt van hackers .maarja gissen kunnen we allemaal. Op mijn mobiel alles prive.download geen app . Ben heel voorzicjtig. Ook fb endergeljjke verander ik wekelijks mijn ww. ik spreek de waarheid.ga er aan onderdoor... gisteravond mail gehad sat ze 10 kontakten iets gaan sturen vanuit de watssapp.mijn mobiel was gejat en hebebn alles gekopieerd.dat bkijkt uit wat de recherche zegt. Prgramma stalking is eennonderzoek gestart .privedetective is er mee bezig en heel de zooi van agenten. .en toch kunnen ze die lui nie pakken. Heb geen vijanden... ik werk in de zorg daar worden we regelmatig bedreigd... maar het is allemaal in gebrekkig nederlands geschreven. Het is en bkijft een vreemd verhaal.maar ik zit er mee.?
26 oktober 2022

Als antwoord op door dcc9468a46a741…

Uit Roemenië is moeilijk te stellen daar er veel met z.g. VPN 's gewerkt word om een buitenlands IP adres te verkrijgen. Helaas. Niet sluitend. Ik zou gezien de situatie kompleet alles verbranden en van vooraf aan beginnen. Dus andere provider, andere email, andere LinkedIn, andere Facebook, en ander mobiel abonnement. Vraagje, hangen jou wat duurdere cameras aan een z.g email account zonder verdere aparte beveiliging?
26 oktober 2022
Iemand heeft een van jouw accounts gehackt en phished zo jou nieuwe informatie steeds? Dat heeft niks met emailadressen nieuw te maken als je b.v. nog zelfde kpn account hebt. Mij paar maanden geleden gebeurd, dagelijks zowat. Neem eens contact op met jouw provider. KPN zelf kwam er bij mij al achter vanwege verschillende buitenlandse IP's opeens die Mails verzonden uit mijn naam. Verder krijg ik het idee als er waarheid in jouw verhaal zit dat jouw belager erg dicht in jouw buurt zit. Thuis of op jouw werk. Toch nooit iets door ICT van jouw werkgever op jouw mobiel laten installeren of zo?. Beruchte werkwijze. Houd je mobiel strikt prive!! En verder niet zelf phishende apps installeren. Zijn er een aantal van in omloop. Verder heb jij veels te veel cameras hoor ik. Waarschijnlijk slecht of niet beveiligd. Weggevertje. Toch niet allemaal van de Action? Nog al wat van die smart spullen incl de cameras hangen aan een makkelijke installatie voor dummies, middels een account zonder verdere admin of wachtwoord setup. Dat is zo bij Action (LSC) en foscam. Zal bij de anderen niet beter zijn. Makkelijk te phishen en beeld en geluid hebben ze . LSC word door meerdere aanbieders verkocht. Ook bij bol.com. Kijk nog eens goed wat jij daadwerkelijk hebt. En verander beveiliging van je modem router
26 oktober 2022
Hoi klaasvaak Verhaal is echt apart.en daaarom voel ok me zo alleen.niemand geloofd me. De router alles is vervangen. Alle mails geblokkeerd .nieuwe mailadres aangemaakt. En toch mails krojgen.hoe dan?? Heb overal cameras hangen hoe dan? Maar wilde mijn verhaal kwjt in de hoop dat er gehoor aan werd gegeven.
26 oktober 2022
Controleer je netwerk, wifi , regelmatig op onbekende devices, genoeg free apps voor. Zorg dat je weet of alle genoemde apparaten van jou zijn. Onnodige eigen IP cameras uitschakelen, van stroom af. En altijd goed wachtwoord net als jouw modem router . Je loopt kans in flatgebouw dat vreemde camera op ander dan jouw netwerk loopt. Uit die vreemde opnamen moet blijken hoe en waar en wanneer gemaakt. Anders word het krom verhaal.