Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van stalking

Stalking door ex vriend

Hallo allemaal,

bij deze doe ik graag mijn verhaal.

twee jaar geleden in een relatie gestapt

alles was goed niks aan de hand tot dat ik erachter kwam dat hij deed base!

gezegd hij moet ermee stoppen anders ben ik weg,

nou dat ging anders dan gedacht werd gedreigd om te betalen voor z’n coke waardoor ik elke dag 150,- kwijt was 

wat geen mens kan betalen dus waardoor ik elke maand alles terug boekte om ook in leven te blijven,

ik wist niet hoe ik dit moest aanpakken want ik was bang 

bang voor hem en bang wat de buitenwereld van me zou vinden dus bleef in die cirkel hangen een jaar lang,

totdat ik de schuldsanering inging en zoooo blij was met maar 70,- per week zodat ik hem niks meer kon geven 

toen heb ik heb eruit gezet nu blijf hij al een jaar lang appe mailen aan de deur komen midden in de nacht hij heeft letterlijk schijt aan de politie  heb al aangifte gedaan voor stalking maar hij heeft er echt letterlijk schijt aan

ik hoop dat hij ooit stopt

ik ben er mentaal en fysiek kapot aan gegaan nog steeds 

loop bij psycholoog omdat ik niet weet meer hoe ik met sommige dingen moet omgaan of op moet reageren of iets dergelijks,

ik ben letterlijk kapot gemaakt!

ben mezelf niet meer.

wat me het meeste raakt is me dochtertje van 6 jaar.

ik doe haar te kort na mijn idee 

maar ze vind t goed zo ze steunt mij en helpt mij als ze ziet dat ik t moeilijk heb!

hou zoveel van haar en wil haar alles geven en alles met haar kunnen doen

die strijd ga ik nu aan

even doorbikkeleb en we komen er wel weer boven op!

 

liefs jessy

Bezig met laden...

2 Reacties *

17 oktober 2022
Hei, Ohh super lief geschreven, Jaa ik doe elke keer een melding als iets voorvalt Heb Hem al op alles geblokt Hij heeft mijn inlog gegevens van Facebook ik kom er zelf niet meer in Dat is ook een dingetje Maar ik kan geen contact opnemen met Facebook helaas, Dus even kijken hoe ik dat ga oplossen, Klopt zolang ik haat liefde geef komt het goed! Ja hij weet waneer ze bij mij is en niet Als ze er is is die wel wat rustiger Maar als ze er niet is gaat die Los Komt goed! Als zal ik je een berichtje sturen! Liefs jessy
17 oktober 2022
Hoi Jessy, Bedankt voor het delen van jouw verhaal. Wat ontzettend vervelend dat jou dit overkomen is. Ik kan me heel goed voorstellen dat het niet makkelijk voor jou is geweest om uiteindelijk een punt achter de relatie te zetten, maar wel heel knap dat je dat hebt gedaan. Ik snap ook goed dat je bang wordt van door de stalking van jouw ex, dit heb ik helaas zelf ook mee moeten maken. Wat voor jou heel belangrijk is dat je probeert om alle manieren van contact te verbreken. Blokkeer hem op alle social media (mocht je dit hebben), blokkeer zijn telefoonnummer of koop eventueel een nieuw telefoonnummer, zodat hij geen contact meer via de telefoon kan zoeken en geef dit nummer dan ook alleen aan mensen die je vertrouwt. Verder is het al heel goed dat je aangifte bij de politie hebt gedaan over de stalking. Jammer genoeg wordt er bij 1 melding/aangifte vaak niet veel gedaan, daarom is het belangrijk om bij elk voorval een nieuwe melding te maken zodat het dossier dikker en dikker wordt. Hierdoor kan er vanuit de politie uiteindelijk wel stappen worden ondernomen, zoals eventueel een contact- en locatieverbod. Dit kan er voor zorgen dat hij niet langer meer in of rond jouw buurt gaat hangen en het uiteindelijk gaat afleren. Ook vind ik het goed dat je zelf de stap hebt genomen om met een psycholoog te praten, hopelijk kan hij/zij je ook tips geven hoe je met de situatie om kan gaan en je ondersteunen in je verdere verwerkingsproces. Wat betreft je dochter, heel fijn dat ze er voor jou wilt zijn! Ik denk persoonlijk niet dat je haar iets te kort doet, zolang je haar gewoon de liefde geeft die ze verdient. Ik ben van mening dat liefde niet voort komt uit geld en cadeautjes, maar uit de liefde in de vorm van knuffels en er voor elkaar zijn. Let er wel op dat je haar niet te veel bij jouw huidige situatie betrekt, ze is nog jong en meisjes van 6 jaar kunnen de situatie niet goed begrijpen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, maar voor nu wens ik je vooral veel sterkte in deze moeilijke tijd. Als je een keer privé wilt praten, mag je mij altijd een berichtje sturen! Veel liefs, Sharon