Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Angst om het (weer) aan te gaan

Het was al zo moeilijk erkennen dat die paar minuten van 27 jaar geleden nog steeds impact hadden… het was al zwaar emdr aan te gaan. Derde sessie ging het mis en ging ik onderuit. Therapeut had verkeerde inschatting gemaakt vond ik, zelf had ik aangegeven dat ik het gevoel had het die dag ‘niet aan te kunnen’, bovendien ben ik bekend met epilepsie en had ze waarschijnlijk überhaupt niet met lichtbewegingen moeten werken. Behandeling is toen gestopt maar de eerste 2 sessies hebben wél veel omhoog gehaald en ben dus beetje van de regen in de drup geraakt. Nu op wachtlijst voor een andere ggz, kan bog wel 8 maanden duren. Zo vaak denk ik, laat maar, ik begin er niet meer aan, en wat maakt het ook uit na bijna 30 jaar etc. Ik snap wel dat iedereen zal zeggen: wel doen en heb vertrouwen… maar verstand en gevoel hè…. Wilde het gewoon even kwijt. 

Bezig met laden...

1 Reactie

12 september 2022
Hoi judith, ik ben zelf naar een lokale praktijk gegaan waar de wachtlijst maar 2 weken was en ze ook emdr boden. Mogelijk kan dat nog een uitkomst bieden (al is het maar voor de tussentijd om je interne strijd te kunnen bespreken). Ik moet zeggen dat ik het wel heel vreemd en slecht vind dat ze ermee zijn gestart en niet wat anders zijn gaan doen of inderdaad met vingerbewegingen ipv lichtjes? Want putten open trekken kan iedereen deze schoonmaken en bruikbaar maken daar moet je je vak voor verstaan. Is de plek waar je nu bent aangemeld bekend met trauma door seksueel geweld?