Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van stalking

Stalkingprive

Hallo allemaal ik ben nieuw hier en zou graag mijn verhaal willen doen. 

Al 17 jaar word ik gestalkt door en bekende ik weet niet zi goed hoe te beginnen het is zoveel. Hij begon met me te stalking door jaren lang in me achtertuin te gaan staan ik had geen gorijden hangen in me woning dus hij kon zo recht naar binnen kijken maar ik zag nooit echt wie het was omdt het vrij donker was. maar ik kon wel goed omschrijven dt het en man was die vrij lang was en beetje ruig haar had, had me buren en vrienden ook over ingelicht. Nadt  ik gordijnen ophing  was ik  het hele vooral na en tijdje vergeten. Maar jaren later woont ineens die stalker naast mij en de reden dt ik zeker weet dt hij de gene is die me stalkt hij voldoet aan de omschrijving van de man die in me tuin stond. Hij probeert op alle manieren om mijn aandacht te trekken door in me voortuin te lopen meerdere malen per dag en mijn woning is niet bepaald veilig het  is en hoekwoning. Ik voel me elke dag zo onveilig depressief elke keer als ik buiten sta staat hij ook ineens buiten durf haast me huis niet meer uit. En vanochtend was het écht eng ik werd wakker met en open voordeur ik slaap nooit zonder  alle deuren goed op slot te doen allen gisteren had ik de voordeur dus express van de slot voor me  me kind die in de nacht terug zou komen maar te moe was om nog naar huis te rijden en hij komt vanochtend aan en loopt zo naar binnen zegt o u had de deur al voor me opgedaan ik zeg nee hij zegt jawel de voordeur stond al gewoon open. En nu weet ik me geen raad aub hebben jullie advies en ik heb helaas geen bewijs van zijn stalking aub alle advies is welkom

 

Bezig met laden...

9 Reacties *

21 september 2022
Wees inderdaad voorzichtig om jouw identiteit te waarborgen hier. Aan zijn gedrag kun je helaas niet veranderen, maar wel aan jouw eigen gedrag en reacties. Zoek (professionele) hulp om aan jezelf te kunnen werken; zelfvertrouwen weer opbouwen, jouw angst leren overwinnen, meer rust kunnen vinden, en leren om te gaan met deze verschrikkelijke situatie. Probeer een manier te vinden om bewijs te verzamelen, en ondertussen jouw eigen leven weer op te pakken.
20 september 2022
Je hebt gelijk, er kan een risico zijn dat hij of zij zich hier ook aangemeld heeft en meeleest. Als reeds eerder gezegd probeer je anonimiteit te waarborgen hier. Meeste stalkers zijn verdomd geroutineerd in hun truken. Pak toch maar die deurbel, houd je mobieltje en zo'n dictaphoon gereed en spuitbus afweermiddel en laat je vergezellen door getuigen. Mag op afstand, krijg je beter bewijs. Word lid van zo'n zelfverdediging s dojo voor wat vechtsport. En bouw wat kennisen op daar die geen moeite hebben met buro Halt. Kijk uit voor met de stalker heulende buren en kennissen,heb ik veel last van. Je mobieltje is meestal niet snel genoeg voor opnamen. Je kan ook een z.g. body can zoals politie gebruikt kopen. Valt wel erg op. Dat miniscule bodycammetje van de action of bol.com is gewoon waardeloos (dat zwarte dobbelsteen geval, wel goed beeld, geen geluid, raak je meteen kwijt) kost ook niet veel daarentegen. Is meteen leeg na paar minuten met de batterij. Oud mobieltje strategisch geplaatst met externe batterij in tas en reeds lopend is beter.
20 september 2022
Zelf slachtoffer van jarenlange stalking, begrijp ik dat jij je heel onveilig voelt. Ook herkenbaar dat je aan jezelf gaat twijfelen of door anderen niet serieus genomen wordt. Heb je enig idee waarom die man jou stalkt of wat hij hoopt te bereiken? Heeft hij ooit iets gezegd wat iets van inzicht geeft in zijn drijfveer? Heb jij (of iemand die jij vertrouwd) hem al eens geconfronteerd en/of duidelijk aangegeven dat je geen enkel contact met hem wenst te hebben en hij jou met rust moet laten? De tip van Klaasvaak is inderdaad handig; probeer zoveel mogelijk bewijs te verzamelen door bijv camera's op te hangen die zijn gedrag vast kunnen leggen. Gebruik ook jouw mobiele telefoon om elke confrontatie met hem op te nemen, het liefst zowel video als geluid. Een cursus/training in zelfverdediging en/of weerbaarheid kan jou misschien helpen om jezelf veiliger te voelen en weer meer zelfvertrouwen te krijgen. Ook kun je proberen om ervoor te zorgen dat je altijd in gezelschap bent van iemand, zodat jij je gesteund voelt en ook indien nodig een getuige hebt. Maak melding bij de politie (als zij geen aangifte willen opnemen). Zorg dat jouw probleem bij zoveel mogelijk instanties bekend is. Heel veel sterkte gewenst. Hopelijk is er snel verbetering voor jouw situatie. Weet dat je niet alleen bent. Er zijn vele slachtoffers van dergelijke stalking.
20 september 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Ik heb echt geen idee waarom hij mij moet hebben ik kan niet te uitgebreid me verhaal doen. Stel je voor dt hij ook hierop zet of kijkt je weet maar nooit. maar ik ken hem via via en hij heeft echt en obsessie voor mij en het probleem is dat ik me al jaren heb opesloten door dit en verder alle vrienden en contacten kwijt ben. ik zat echt in een diepe depressie probeer mezelf nu daar uit te trekken. En twijfelde zelfs aan me geloof hoe kan god dit toelaten iemand waar je altijd bang voor was bent je jaren heeft gestalkt en dan eindstand naast je komt wonen om je vervolgens elke dag het leven zuur te maken door uren voor je deur langs te lopen of in je tuin lopen dus met al en al voel ik me elke dag en nacht zeer onveilig
18 september 2022
Zoals in mijn eigen thread gezegd, koop een fatsoenlijke video deurbel met bewegingsmelding. Heb je niet zoveel geld dan maar die cheapo LSC van de action van 30 euro en 10 euro.voor sd kaartje van 32 Gb. En een legale afweer spuitbus met rode verf voor markering dader er boven op. Een Ring deurbel is beter. Je moet bewijzen verzamelen. Laat je ondersteunen door plaatselijke whatsapp preventie groep als die wat voorstelt. En blijf meldingen doen naar politie en andere instanties. En naar slachtofferhulp. Desnoods schrijf je maar door hier
12 september 2022
Maar niet de hoop opgeven hoor. Hier zijn wel goede mensen! Twijfel daar niet aan alsjeblieft.En ja, er zijn ook wolven in schapskleren .....
12 september 2022
Dit is wel heel luguber!
12 september 2022
Het enige advies dat ik u kan geven dat is een boek lezen over stalking, waar ook tips in staan. Zelf word ik ook al lastig gevallen sinds ik wilde gaan scheiden van mijn toenmalige echtgenoot. Via spoofing, cybercrime en ander getreiter. Stalking door zijn netwerk. En helaas weet ik niet wíe dat tegenwoordig allemaal zijn. Wel weet ik dat ik het heel verdrietig vind dat er niets aan gedaan lijkt te worden. Doodsbedreigingen en andere dreigementen kreeg ik maar mij toe. Ook werden er schurlttingplanken losgetrokken, werd mijn auto bekrast en mijn kleding en schoenen word mee geknoeid (laten de zolen half los omdat iemand waarschijnlijk lijm-oplosmiddel ertussen heeft gedaan. Het boek waar ik het over heb is in ieder geval: Eerste hulp bij stalking - praktische tips voor slachtoffers, hulpverleners en politie. Het is van Bianca Voerman en Cleo Brandt IBN: 978-90-5898-295-7 Het erge is als ze zeggen dat het stalkingsslachtoffer alleen maar waanideeën heeft, terwijl het gewoon een strafbaar feit is waar iets aan gedaan zou moeten worden. Het is te gek dat de overlastgevers telkens overal mee wegkomen en de slachtoffers van narigheid bij de GGZ belanden omdat de handhaving faalt. Belachelijk! Ik vervloek de overlastgevers maar en hoop dat dat helpt. Want ja, je mag het recht toch niet in eigen hand nemen? Zelfverdediging mag echter wel. Is kickboksen niet iets voor jou?
11 september 2022
Sowieso aangifte doen. En je mag contact opnemen met mij. Maar dat is hier lastig en terecht waarschijnlijk. Als aangifte niet helpt kan ik jou helpen. Gr Rene