Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Ik ben aangerand door een onbekende man op kerstavond

Het overkwam mij op kerstavond 8 jaar geleden. Ik was onderweg van de kerk naar huis. Een wandeling van nog geen 10 minuten. Ik was net de hoek omgelopen toen ik een hand tussen mijn benen voelde die over de binnenkant van mijn been heen wreef en in een van mijn billen kneep. Ik dacht eerst voel ik dit wel echt. Ik bleef doorlopen. Ik werd op mijn schouder getikt. Ik dacht eerst vast een bekende die nog iets aan mij wil vragen. Toen ik omkeek wist ik dat ik het mij niet had verbeeld en dat het echt was.  Ik zag een onbekende man op een fiets in het donker gekleed. Doordat het al donker was en hij zijn capuchon zover over zijn hoofd had zag ik geen gezicht. Ik bleef doorlopen. Ik durfde niet om hulp te roepen. Ik liep door in de hoop dat hij weg zou fietsen. Hij bleef naast mij fietsen met zijn arm om mijn schouder. Ik dacht als ik maar rustig blijf gaat hij wel weg. Vlak voor het einde van de straat liet hij eindelijk los. Hij bleef langzaam voor mij uitfietsen op de stoep en keek regelmatig achterom.  Toen hij de hoek naar rechts een andere straat in. Ik moest zelf om thuis te komen rechtdoor lopen. Ik barste in tranen uit. Terwijl ik verder naar huis liep. Het heeft nog jaren geduurd voordat ik zonder angst alleen ’s avonds over de straat durfde te gaan. In de beginperiode schrok ik van elk geluid. Iedere persoon met een capuchon op een fiets was bij mij potentieel verdacht. Ook als er iemand achter mij liep voelde ik mij niet veilig. Inmiddels heb ik het gelukkig een plek kunnen geven en durf ik zonder angstgevoel over straat te gaan. Nooit gedacht dat zoiets zoveel impact op mij zou hebben.

Bezig met laden...

2 Reacties

08 september 2022 (bewerkt)
Beste Hendrika, Heel begrijpelijk dat je je jaren angstig hebt gevoeld na zo'n akelige en intense ervaring! Het tast echt je basisvertrouwen aan, omdat dit niet normaal is en iemand dit toch doet bij je. Plotseling je overvallen door intiem aan je zitten en ook nog met zijn arm om je heen met je mee te gaan de straat uit. Heel bedreigend! Ik zou denk ik hetzelfde gereageerd hebben. Ik heb wel iets soortgelijks meegemaakt maar dan minder heftig als in jouw verhaal. Ik was denk ik 12 jaar en met mijn zusje en vriendin liepen we over een uitgestorven winkelstraat nadat we bij een knutselclub in de kerk waren geweest. Er kwamen drie jongens aan (16-17 jaar?) die ons tegemoet liepen. Ze waren in pak met een witte anjer op. Ik had er een raar gevoel bij. Ze liepen langs ons en op dat moment duwden ze elkaar (zo afgesproken) waardoor er een tegen mij aanviel, zijn arm om mij heen sloeg en met zijn andere hand intiem wreef tussen mijn benen. Ik herinner me dat we na de bocht zijn gaan rennen, ver weg van hen. We wilden later omlopen terug richting kerk en daar zagen we ze weer. Ze waren de winkelstraat afgelopen. Ze deden alsof ze ons achterna renden en lachten daarna. Wij renden in blinde paniek een grote weg over. Wel verteld thuis, mijn moeder zag mijn spierwitte gezicht maar zei alleen: ga maar niet meer naar de winkelstraat na de club. Zoiets. Maar het is niet over daarna. Je reactie is heel logisch! Het is heel intens om mee te maken. Bedankt voor het delen, Thea-21
08 september 2022
Beste Hendrika, Bijzonder dat je zo gedetailleerd je ervaringen hebt beschreven. Je schrijft ook dat je het een plek hebt kunnen geven. Toch is het de vraag of je het ook verwerkt hebt. Het gegeven dat je het nu, na 8 jaar, met ons deelt kan ook betekenen dat je het nu toelaat. Wees daar attent op en zorg goed voor jezelf. Een afspraak met een medewerker van Slachtofferhulp is altijd te overwegen. Dank voor het verhaal.