Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor nabestaanden na zelfdoding

Opzoek naar iemand met een soortgelijke ervaring

Lieve lotgenoten,

Ik heb mijn verhaal augustus 2021 met jullie gedeeld, over het verlies van mijn moeder door suicide.

Nu merk ik bij mijzelf de behoefte om ook eens af te spreken met een lotgenoot. Zijn er onder jullie ook die hier behoefte aan hebben?

Ik zoek iemand die ook haar of zijn moeder of vader heeft verloren. Het lijkt me fijn wat te drinken samen en hierover in gesprek te gaan. 

Omgeving zuid-holland

Bezig met laden...

21 Reacties *

01 december 2022
Goedemorgen, Ik heb er ook zeker behoefte aan.. des te meer nu mijn oufste zus afgelopen weekend ook suicide gepleegd heeft.. weer dit proces moeten doorleven ik heb echt geen idee hoe.. maar zo hard behoefte aan lotgenoten contact. Iemand een idee voor een plaats? Is een datumprikker handig/whatsappgroep?
01 december 2022
Hallo allemaal, Het is weer ff geleden dat ik wat geplaatst heb. Maar zijn er nog mensen die met elkaar af willen spreken. Om het verhaal met elkaar te kunnen delen. Ik heb er wel behoefte aan
01 december 2022

Als antwoord op door e60fc8b145f249…

Hi jazeker. Misschien whatsapp groep
06 oktober 2022
Ok, bij deze een datumprikker voor een ontmoeting van nabestaanden van suicide van een ouder, idee om in een cafe in Rotterdam of Den Haag bij elkaar te komen op een zaterdag of zondag. Ik heb er nu een tijd bijgezet, maar de groep is waarschijnlijk klein genoeg dat we daar nog wel in kunnen schuiven als we een dag hebben gekozen. https://datumprikker.nl/pbxvhgwvbfh4ak78
06 oktober 2022

Als antwoord op door 28d7c6b0b4ef4d…

Goed initiatief! Voor mij is het op dit moment nog te kort dag. Mijn vader is afgelopen vrijdag overleden en is nu allemaal nog te gevoelig. Wellicht dat ik in de toekomst eens aansluit.
25 november 2022

Als antwoord op door 28d7c6b0b4ef4d…

Ik zou graag midden van land of flevoland. Meer mensen hier die in deze omstreken willen afspreken.
06 oktober 2022
Lijkt me een goed idee. Zullen we een datumprikker doen voor een zaterdag of zondag, misschien in een cafe in Rotterdam of Den Haag?
06 oktober 2022

Als antwoord op door 28d7c6b0b4ef4d…

Goed plan! Kun jij de datumprikker opstellen?
05 oktober 2022
Vind het wel een goed idee om met groepje af te spreken. Ik woon zelf in Katwijk in Zuid Holland.
05 oktober 2022
Is het een idee om in een groepje af proberen te spreken? Voor mij luktte het helaas ook niet om deel te nemen aan de meetingen op die tijden, dus hoop op deze manier toch iets te kunnen faciliteren met elkaar?
07 oktober 2022

Als antwoord op door ec08b088799d42…

Had jij nou ook gereageerd?
25 november 2022

Als antwoord op door ec08b088799d42…

Sluit graag aan.
03 oktober 2022
Hoi Marije, Dit moeten we zeker een keer doen. Heftig allemaal hoor. Voor jou sterkte deze week. Gr gerda
02 oktober 2022
Hoi, Ik ben twee dagen geleden mijn vader (compleet onverwacht) verloren door zelfdoding. Het is hier dus nog heel erg vers, maar zou graag hierover spreken met andere lotgenoten. Dus je mag altijd contact met me opnemen! Het lijkt me fijn met een soortgelijke hierover te kunnen praten.
25 november 2022

Als antwoord op door 56652b6d43214e…

Hi Marije, Ik weet niet of ik je kan helpen. Maar wil je graag steunen zo goed als ik kan. Jerry
02 december 2022

Als antwoord op door 56652b6d43214e…

Hoi Marije, het is een rollercoaster van emoties en dingen regelen, antwoorden krijgen. En zoveel vragen omdat het zelfmoord is. Hoe is het nu met je?
02 december 2022

Als antwoord op door 56652b6d43214e…

[~4994] lief dat je het vraagt. Naar omstandigheden gaat het best aardig. Het is moeilijk om je moeder zo te moeten zien. En soms lijkt het alsof het besef er nog steeds niet is, andere momenten is het er wel, en die gaan gepaard met vooral verdriet, maar soms ook frustratie. Omdat het in de een periode van maar 5 weken ineens slecht is gegaan, waren we nergens op voorbereid, Maar ik vind het vooral ook belangrijk om vooruit te kijken, naar de mooie dingen die er wel zijn. Zo was mijn vader ook en zo zou hij dat ook gewild hebben. Hij was een levensgenieter, maar toch in 5 weken als een blad aan de boom veranderde dat. Mijn les is wel: geniet van iedere dag die je nog krijgt, want niets is vanzelfsprekend!
15 september 2022
Hallo, Eind augustus heeft mijn vader een eind aan zn leven gemaakt. Ik heb hem gevonden. Het is allemaal nog heel vers, maar zou wel in contact willen komen met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.
02 oktober 2022

Als antwoord op door e60fc8b145f249…

Hoi Gerda, zie ook mijn verhaal. Misschien kunnen we eens contacten?
23 augustus 2022
Hoi, Ik heb twee maanden geleden mijn tante (die voor mij was als een zus) compleet onverwacht verloren door suïcide. Ik woon ook in zuid Holland en zou wel een keer willen afspreken.
18 augustus 2022
Mijn vader is twee jaar geleden door suicide om het leven gekomen. Ik herken de behoefte wel om daarover te delen met mensen die iets vergelijkbaars meegemaakt hebben... ik zou ook graag aan een lotgenotengroep deelnemen, maar ik kan daar onder kantooruren niet aan committeren. Ik woon toevallig ook in Zuid-Holland, dus ja, het moet zeker mogelijk zijn om elkaar eens te ontmoeten.