Overslaan en naar de inhoud gaan

Na 15jr uit n narcistische relatie gestapt.

15jr geleden, het leek mijn maatje voor het leven. Tot ongeveer 2jr geleden hadden we aan n half woord genoeg. Toen begon de ellende. Nex werkt bijna 6 dagen in de week en zit veel in de kost. Er is mij altijd gezegd dat ik op de 2e plaats kwam (werk vh meisje). Maar ik kwam niet meer op de 2e maar eerder 3e of 4e plaats. Ik ging vragen stellen en eisen stellen maar meneer luisterde niet. Ik was hem alleen ah pleasen en cijferde mezelf compleet weg. Vorig jr is mijn vader overleden en er werd mij gezegd "het rouwen is genoeg het leven gaat door". Zo die kwam binnen. Verdere details zal ik jullie besparen. 3 weken geleden die handdoek gegooit. Nu begint de ellende pas echt...koophuis, spullen verdelen, dreigen, kleineren en keiharde woorden "ik hou niet meer van je", "ik heb n vrouw leren kennen die ik niet wil kennen", "je bent over mijn grensen gegaan", "ik ga verder met me leven  ga jij nu ook maar verder met jouw zielige leventje". Keihard komt het aan, gevoelloos. Ik weet me geen raad, ik twijfel maar diep in mijn hart weet ik dat ik het juiste doe....kan het niet alleen. Iedereen ziet zijn mooie joviale kant en roept waar twee kijven, twee schuld. Wie herkent mijn verhaal en heeft advies. 

Bezig met laden...

6 Reacties *

Standaard profielafbeelding
GLL
07 september 2023
Sennasan , wat moedig van je dat je eruit bent gestapt! Helaas maak ik het ook mee. En inderdaad die eeuwige ‘ twee schuld’! Zodra iemand dit zegt, weet je dat die familielid/ vriend het niet echt met je meent! Mijn familie loopt met em weg, pff. Ik kan hen niet vertrouwen! Je ex probeert jou een schuldgevoel aan te praten. Het ligt echt niet aan jou! Hij heeft geen controle meer! Ook ik ben 14 jaar samen met mijn narcistische partner en we hebben twee kleintjes. Het gekke is, naar zijn familie is hij loyaal( komt altijd op voor hen) en is onderdanig. Durft geen nee te zeggen tegen anderen( leent geld aan iemand die hij net kent). Hij rent voor iedereen, behalve voor mij en zijn kinderen. Het ergste is dat hij ons oudste ziet als het gouden kind en hij wilt niet zorgen voor de jongste!
18 augustus 2022
Ik heb nu precies hetzelfde. Mijn moeder gelooft me niet en is helemaal team mijn man. (Ja ik ben getrouwd en we hebben een kindje) en idd elke keer 2 vechten 2 schuld. Gelukkig hebben we nu ambulante zorg bij Blijf groep maar het werkt echt niet. Ik sta op het punt weg te gaan met ons zoontje maar ik ben bang voor wat hij gaat doen als hij er achter komt. Ik ben geestelijk en fysiek helemaal op..
14 augustus 2022
Ik heb dit ook gehad hoor. Úitspraken zoals: 'ze doet ook goede dingen voor je' en een andere hulpverlener zei eens: 'de waarheid ligt in het midden' Maar ook mensen die met çapslock typen geeft mij een traumabeleving omdat dit schreeuwerig is, gevoel van harde toon en/of "in your face" gevoel wat overweldigd. Het is dominant dus dan een overlapping. Ook is zij in de buitenwereld gewoon spontaan en helpt ook kwetsbare mensen. Maar 1 op 1 en dus verborgen was zij heel anders en vertoont ze ook pestsneren, kleineringen, vernederingen, stiltebehandelingen, valse beaschuldigingen en ook zij projecteerde 'je gaat over mijn grenzen' en 'ja jij hebt aan-en afstotingsreacties' op een neerhalende manier terwijl ik dat allang had uitgelegd tevens van depressie, die vanuit haar kwam. Iemand met narcisme projecteert en gebruikt de buitenwereld meer als gereedschap om diegene eigen beeld staande te houden. Je krijgt geen enkel wederzijds gesprek. Maar ook ik word niet geloofd en heb te maken gehad met 'flying monkeys' en krijg nog steeds te maken met secundaire traumatiseringen/victimisatie. - Fijn dat familie en vriendinnen je wel geloven.
25 juli 2022
Fantastisch dat je er al uit bent gestapt. gelukkig dat je familie en vriendinnen je geloven! Tyoisch voor een narcist om naar de buitenwereld charmant te zijn en binnenshuis zo anders. Veel geluk!
25 juli 2022
SennaSan heel pijnlijk als iemand zulke kwetsende dingen zegt. Waar ik op reageer in je verhaal is de opmerking van anderen : "waar twee kijven, hebben twee schuld'. Dit heeft mij nog wel de meeste verwarring gegeven in de relatie met mijn moeder. Ik dacht als ik geen oplossing vindt in de emotionele vernedering in de relatie met mijn moeder dan kan ik het bij niemand. Dus ik moet het oplossen in de relatie met mijn moeder en dan kan ik ook andere gezonde relaties aangaan. Ik voelde me altijd tekort doen en had vaak een soort ruis in mijn hoofd Totdat ik de website las van www.verdwenenzelf.nl en een training deed waarin duidelijk werd gezegd dat bij een narcistische relatie (emotioneel & psychisch geweld) het niet mogelijk is om de relatie te bespreken en te helen. De narcist heeft het nodig om macht te voelen terwijl ik bezig ben om een liefdevolle en wederkerige relatie te creëren. Een liefdevolle relatie is niet mogelijk met een narcist. Een narcist projecteert zijn zwartheid op mij/de buitenwereld zodat hij of zij zelf kan schitteren. Het enige wat je kan doen als je in een relatie zit met een narcist is (samen met slachtofferhulp of iemand anders) een manier vinden om je voor te bereiden om op een veilige manier te vertrekken uit deze relatie. Sterkte SennaSan!
25 juli 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik ben er al uitgestapt. Ik snap wat je bedoeld maar niemand geloofd dat het n narcist is want hij is leuk, attent lolbroek etc etc maar achter gesloten deuren is hij heel anders, dus zal iedereen voorlopig dit blijven roepen. Ze hebben werkijk geen idee. Mijn naaste familie en vriendinnen geloven me gelukkig!!