Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Oordeel uit, aandacht aan

Emotioneel misbruik in narcistische relatie

Hallo, ik ben onlangs uit een relatie gestapt waarin mijn partner mij narcistisch heeft misbruikt.Op een gegeven moment kon ik niet meer werken omdat ik voelde dat er iets mis was, vervolgens begon mijn lichaam stress op te slaan in m’n borst. Op het laatste kon ik alleen maar huilen en kwam ik zelfs niet meer uit m’n woorden. Ik durfde letterlijk niks meer, niks meer te vragen, en stond 24/7 aan. Ben uit het huis weggevlucht en ten einde raad bij m’n ouders beland. Zij hadden geen idee wat er wat er aan de hand was.

Na 2 weken ben ik bij de crisisdienst van het GGZ beland en wilde zelfs niet meer leven. Inmiddels wacht ik met kalmeringsmiddelen op een behandeling bij een psycholoog. Elke ochtend word ik verward wakker en begrijp dan niet wat er is gebeurt. Ik weet niet wat ik moet doen, voel me erg depressief en heb veel last van suïcidale gedachten. Hiervoor had ik een goede baan, was sportief en genoot van het leven. Dit lijkt me in korte tijd allemaal te zijn afgenomen.

Kom graag in contact met mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt. Hoe kom ik hieruit, ben zo radeloos.

Bezig met laden...

8 Reacties *

03 september 2022
Het zijn de symptomen van narcistische mishandeling, waaronder 'niet normaal functioneren' effect van het gaslighting en manipulaties. gevoel van jezelf kwijt te zijn en je grip, suicidale gedachten, vaak ook PTSS, dit heet NSS(narcistisch slachtoffer syndroom)
24 juli 2022
Ik zit in hetzelfde schuitje ook uit n narcistische relatie gestapt en weet ff niet wat ik moet. Ik vind het erg moedig dat je eruit gestapt bent want ik weet hoeveel moeite dit kost. Voor mij is het nu 3 weken geleden. Ik kan je geen advies geven helaas. Alleen heel veel sterkte wensen. Hou vol.
21 augustus 2022

Als antwoord op door 2b1151ef6a0040…

Zit reeds 11 jaar in zo een huwelijk ben ongelukkig man dreigt als ik hem durf te verlaten hij me vind ben op en weet geen uitweg meer
21 juli 2022
Ik spreek uit ervaring. Helaas. Het komt goed, ook dit gaat voorbij. Geef het tijd en de ruimte die het nodig heeft. Zet kleine stappen en wordt je bewust van het proces. Praat met de belangrijke mensen in je leven die om je geven.
21 juli 2022
Wat zou je zelf kunnen doen om jezelf uit deze situatie te krijgen? Heb je wel eens gedacht aan een lotgenoten praatgroep?
21 juli 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Vind ik lastig om te bedenken. Als ik op sta lijkt alle ellende weer opnieuw te beginnen. Ik wil zo graag m’n werk weer oppakken en me nuttig voelen. Van de spanning op m’n borst en emoties die dan loskomen lukt dat nu niet. Het lijkt wel alsof het trauma zich in m’n lichaam heeft opgeslagen
21 juli 2022
Wat heftig Luuk. Heb je terwijl je op de psycholoog wacht wel de mogelijkheid om te praten met de huisarts of praktijkondersteuner?
21 juli 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hallo Mark, Ik heb meerdere lijntjes open staan. O.a. de huisarts, praktijkondersteuner en ga vaak naar dagbesteding van de GGZ. Dit alles lukt alleen als ik Lorazepam slik, als ik dat niet doe Flip ik hem compleet het is echt niet normaal…