Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Hoe kan je dit het beste verwerken?

Ongeveer 2 jaar geleden was ik met mijn ex. In de zomer gingen mijn ouders een weekje weg en hadden wij op het huis gepast. In 1 van deze dagen hadden we zin in voorspel. Natuurlijk was dat leuk, maar daarvoor had ik een stres volle periode achter de rug. We hadden al gemerkt dat wanneer ik bij mijn hoogtepunt was, meerdere keren, het soms teveel kon zijn. Daar hielden we gelukkig dan ook rekening mee. Dus op een gegeven moment werd ik echt licht in mijn hoofd, dat het te heftig werd. Wat deze situatie raar maakt is dat ik we bezig waren en ik al nee had gezegd maar het was fluisterend. Toen klaargekomen keerde ik mijn rug naar hem toe en sprak niet tegen hem. Hij vroeg wat er aan de hand was en had het aan hem verteld. Hij zei dat hij het niet had gehoord en dat hij me echt niet geen pijn wilde doen.  Plots stond hij op en ging naar mijn kamer. Even later ging ik maar toch kijken waar hij was, bleek dat het hem zoveel zeer deed, dat hij mij pijn had gedaan, dat hij aan het huilen was. Dit is waarom ik geen aangifte heb gedaan. Maar ondanks deze situatie ben ik erachter gekomen dat het echt wel meer met mij deed en ook met hoe ik met mannen omga, wat betreft liefde (fysiek en emotioneel) en lust. Heeft iemand misschien een tip voor mij om specifiek dit scenario beter te verwerken?

Bezig met laden...

5 Reacties *

28 juni 2022
Wat je vertelt klinkt alsof ervoor al wat op seksueel gebied speelde bij je. Ooit een seksuoloog bezocht? Wat betreft aangifte. In je verhaal klinkt het alsof deze persoon zich er niet bewust van was. Aangifte doen betekent potentieel een gevangenisstraf opleggen. Is dat hetgeen je wilt? Het klinkt alsof hij normaliter altijd rekening met je hield uit je verhaal en nu niet. Het neemt niet weg dat jij het als grensoverschrijdend ervaren hebt en daar kun je wel degelijk last van hebben. Maar het klinkt ook alsof de persoon hier ook over met je in gesprek zou kunnen en willen omdat er geen verkeerde intentie lijkt? Ik zou in ieder geval professionele hulp zoeken om het te verwerken.
28 juni 2022
Blijven praten! Jullie doen het goed vind ik
28 juni 2022

Als antwoord op door 3b579fc12b2045…

Dankjee, gelukkig zijn we wel uit elkaar wn heb er vrede mee!
27 juni 2022
Hoi sillyxoxo, Wat vervelend dat dit je nu nog parten speelt. Wat ik begrijp uit je verhaal is dat je toen met je vriend (of ex) was en dat jullie samen gemeenschap wilden hebben. In overeenstemming dus. Op het laatst gaf je aan dat hij moest stoppen maar je weet niet of dat duidelijk was naar hem (ivm het fluisteren). Hij voelde zich daarna heel rot. Jij ook dus. Heeft hij het gehoord dat je niet meer wilde? Anders begrijp ik het woord ‘aangifte’ niet in deze context. Sorry. Hebben jullie er verder over kunnen praten? Betere afspraken kunnen maken voor een eventueel vervolg? Sterkte met de verwerking. Ik wil het zeker niet afzwakken.
28 juni 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Dankjewel voor je begrip! Dat klopt we hadden voor die dag en ongeveer 1 jaar daarna seks gehad en het zeker samen besloten. Hij vertelde me dat hij het niet had gehoord, maar het feit dat hij huilde was en is een reden geen aangifte te doen. Recentelijk had ik een gesprek met een oudere man die zijn van moet je aangifte doen, maar vond het niet gepast vandaar. We hebben er heel kort over gesproken maar verteld dat niemand het mocht weten. Weet alleen niet meer waarom, denk omdat we het liever wilde vergeten en vergeven. Dankjewel