Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van stalking

Ingrijpende stalking

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en zou graag mijn verhaal delen met lotgenoten. Ik zal mijn verhaal proberen zo kort mogelijk te vertellen. Een paar jaar geleden ben ik anderhalf jaar opgesloten door mijn gewelddadige ex partner. Na een aantal vluchtpogingen ben ik uiteindelijk ondergedoken. Toen heb ik besloten aangifte te doen. Hij heeft helaas niet voor de onzedelijke dingen straf gekregen maar wel voor de stalking. Nou is zijn straf dus voorbij maar hij is gewoon weer begonnen met stalken. Nu online. Ik vrees voor mijn leven. Ik durf niet eens naar buiten alleen. Ik heb complexe PTSS, heb therapie gehad wat ook niet voldoende is geweest en lijdt er nog altijd onder. Het vervelende van het verhaal is dan ook nog dat stichting arosa mij toen de tijd gewoon terug stuurde naar mijn ex partner want het blijfvanmijnlijf huis zat vol. Veilig thuis en de politie hebben hun best gedaan voor zover dat kon maar er zijn in mijn zaak zo verschrikkelijk veel fouten gemaakt. Ik heb geen vertrouwen meer in de stichtingen! Nu heb ik uiteraard de politie / recherche en mijn persoonlijke aanspreekpunt bij de politie al ingelicht maar ze vinden het te weinig bewijs. "Hij kijkt alleen maar." "Hij zoekt de grens op." Zeggen ze dan. Mijn ex heeft een zware straf gekregen dus we hebben het niet over een lichte bedreiging. Ik heb het gevoel dat ze mij en mijn zaak totaal niet serieus nemen en ik ben ten einde raad... heeft iemand een idee wat ik nu kan doen? Of gewoon een luisterend oor is ook al goed. Liefs, Loua.

Bezig met laden...

6 Reacties *

30 juni 2022
Hi Loua Mae, Je bent zeker niet de enige. Dat maakt het helaas niet minder erg, maar wetende dat je niet alleen bent geeft hopelijk wat extra steun. Ik heb helaas geen tips wat betreft een instantie. Ik ben niet meer woonachtig in Nederland. Misschien kun je contact opnemen met de psycholoog die je had om dit mogelijk online voort te kunnen zetten? EMDR zal dan niet online kunnen, maar schema therapie bijvoorbeeld wel. Mijn steun gaat ook uit naar jou en wanneer je een luisterend oor nodig hebt, kan dat altijd hier en mag je mij ook altijd een privébericht sturen. ?
28 juni 2022
Been there... Mijn ex heeft meerdere malen gedreigd met gezinsdrama. Had zelfs al helemaal in zn hoofd zitten hoe hij t zou aanpakken. En nog steeds nul, nada, noppes hulp of veilige plek voor mijn kinderen en mij konden ze regelen. Dus eerst mijn kids op onbekende plek voor mn ex onder laten brengen en toen dat geregeld was, zelf mn spullen gepakt en letterlijk gevlucht en 9 maanden vluchteling geweest in eigen land.. pffff
26 juni 2022
Hi Loua.mae, Wat een verschrikkelijk gevoel krijg ik bij het lezen van jouw verhaal. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je ontzettend bang bent en dit doet je zeker niet goed wat betreft de PTSS complex. Wat mij opviel uit jouw verhaal is dat jij therapie hebt gehad en dat het niet voldoende is geweest. Als het mogelijk is, denk ik dat het heel belangrijk is om dit weer op te pakken. Misschien met een andere psycholoog? Ik leef zelf ook met PTSS complex en word dagelijks getriggerd. Heb je verder ook steun van familie of vrienden? Weten de mensen om jou heen dat hij weer contact zoekt? ?
27 juni 2022

Als antwoord op door 6ca4374978034b…

Hey Revi, dank je wel voor je reactie. Klopt, ik ben elke dag bang. Ja klopt, ik heb therapie gekregen vanuit fier. Schematherapie en EMDR. Maar de EMDR is niet afgerond en de schemagroep stopte ook tijdig zonder dat ze daar een oplossing voor bedachten. Kortom, wij als groep konden het uitzoeken. Ja ik wil ook graag therapie weer alleen doordat ik verhuisd ben naar een nieuw onderduik adres moet ik hier alles nog uitvinden waar ik het beste heen kan. Heb je tips? Voor een goede instantie? Vreselijk dat ook jij dagelijks getriggerd wordt! Voor mij fijn om te horen dat ik niet de enige ben maar voor jou ook verschrikkelijk. Ik heb mijn moeder die mij steunt maar zij betrekt het snel op zichzelf. En verder snappen mensen niet waar ik doorheen ga dus helaas veel onbegrip. Ze proberen het wel maar ze hebben eigenlijk geen idee. En sommige proberen het helemaal niet, die zijn bang denk ik? En ja iedereen weet dat hij weer contact zoekt, inclusief de politie. Maar er iets aan doen? Nee dat niet. Nogmaals dank voor je bericht en mijn steun gaat uit naar jou. Liefs, Loua.
26 juni 2022
Hoi Lou’s.mae, Wat afschuwelijk om mee te maken! Wat je kan doen als het online plaatsvind, is je profielen afschermen en op privé zetten, alleen mensen toevoegen die je echt kent. En hem blokkeren natuurlijk. Tweestap Authenticator aanzetten of tijdelijk je profielen deactiveren?
27 juni 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Hey Ebba, dank je wel voor je tijd. Klopt ik kan mijn profielen afschermen alleen de politie en ik denken dat hij dan helemaal snel doorslaat en het contact zoeken op andere manieren gaat proberen die veel erger zijn dan online zeg maar. Hetliefst blokkeer ik hem overal maar dan ben ik zo bang dat het nog verder zal gaan. De tweestap authenticator staat inderdaad overal bij mij aan. Belachelijk toch dat je als slachtoffer zoveel vrijheden moet opgeven en aanpassingen moet doen aan je leven omdat de stalker niet van ophouden weet? Dank je wel voor je reactie in ieder geval, fijn, een luisterend oor. Liefs, Loua.