Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van stalking

Gestalkt

Goedendag,

 

Ik ben nieuw in deze groep, slachtoffer van stalking en helaas van een aantal sterk ingrijpende gebeurtenissen.

Ik weet niet zo goed wat ik moet opschrijven. Het stalken is het effect op een ingrijpend gebeurtenis van 2011-2012.

 

Ik mag in ieder geval geen aangifte doen. Ik had net nog een keer de politie aan de telefoon, die zei dat ik het thema moet los gasn laten.

Ik vind dit verschrikkelijk, omdat de daders zonder straf vrij uit komen, en ik blijvend beschadigd terug blijf.

 

Wat mag hier alles worden opgeschreven?

Alleen het thema van het stalken, of ook het andere thema, waardoor het stalken begon?

Bezig met laden...

7 Reacties *

16 oktober 2022
De psycholoog die mij stalkte, heeft altijd zo 'netjes' gewerkt, dat hij geen sporen achterliet. Hij vond het ook niet als stalken. Al zijn vrienden Boden aan om mijn zoon en mij met de auto naar andere plaatsen naartoe te brengen. Het was dus goed bedoeld, maar mijn man wou dit niet, en ik ook niet. Hij was tig keren voor de huisdeur van mijn ouders, terwijl deze bijna 560km ver weg wonen. Hij wou dat ik zijn geld aannam om te studeren. En ik neem van vreemdelingen niets aan, en van ex Psychologen helemaal niet.
15 juni 2022
Waarom heb jij geen bewijs dan. Hoe stalkt hij jou dan.
14 juni 2022
Ik ben al vaker bij de politie geweest. Zonder bewijs kun jij in Nederland geen aangifte doen van stalking. Anders kan die andere persoon mijn woorden omdraaien en mij aanklagen vanwege smaad. Het is helaas zo.
09 juni 2022
Je kunt altijd aangifte doen, die keuze ligt bij het slachtoffer, niet bij de politie. Stalking (belaging) is een zogenaamd absoluut klachtdelict, en bij aangifte dient de politie in ieder geval iets te ondernemen. Als je het fijner vindt, kun je ook online aangifte doen. https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/
09 juni 2022