Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van stalking

Gestalkt

Goedendag,

 

Ik ben nieuw in deze groep, slachtoffer van stalking en helaas van een aantal sterk ingrijpende gebeurtenissen.

Ik weet niet zo goed wat ik moet opschrijven. Het stalken is het effect op een ingrijpend gebeurtenis van 2011-2012.

 

Ik mag in ieder geval geen aangifte doen. Ik had net nog een keer de politie aan de telefoon, die zei dat ik het thema moet los gasn laten.

Ik vind dit verschrikkelijk, omdat de daders zonder straf vrij uit komen, en ik blijvend beschadigd terug blijf.

 

Wat mag hier alles worden opgeschreven?

Alleen het thema van het stalken, of ook het andere thema, waardoor het stalken begon?

Bezig met laden...

7 Reacties *

16 oktober 2022
De psycholoog die mij stalkte, heeft altijd zo 'netjes' gewerkt, dat hij geen sporen achterliet. Hij vond het ook niet als stalken. Al zijn vrienden Boden aan om mijn zoon en mij met de auto naar andere plaatsen naartoe te brengen. Het was dus goed bedoeld, maar mijn man wou dit niet, en ik ook niet. Hij was tig keren voor de huisdeur van mijn ouders, terwijl deze bijna 560km ver weg wonen. Hij wou dat ik zijn geld aannam om te studeren. En ik neem van vreemdelingen niets aan, en van ex Psychologen helemaal niet.
15 juni 2022
Waarom heb jij geen bewijs dan. Hoe stalkt hij jou dan.
14 juni 2022
Ik ben al vaker bij de politie geweest. Zonder bewijs kun jij in Nederland geen aangifte doen van stalking. Anders kan die andere persoon mijn woorden omdraaien en mij aanklagen vanwege smaad. Het is helaas zo.
09 juni 2022
Je kunt altijd aangifte doen, die keuze ligt bij het slachtoffer, niet bij de politie. Stalking (belaging) is een zogenaamd absoluut klachtdelict, en bij aangifte dient de politie in ieder geval iets te ondernemen. Als je het fijner vindt, kun je ook online aangifte doen. https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/
09 juni 2022
Hoi Marie, Wat een vreselijke situatie voor jou. Je mag hier je verhaal vertellen als jij daar behoefte aan hebt. En misschien zijn er mensen hier die jou tips kunnen geven wat jij kunt doen nadat ze jou verhaal hebben gelezen. Ik weet hoe jij je voelt ik mocht ook geen aangifte doen maar ik heb daarom een klacht ingediend en toen mocht het wel. Is rechtssysteem zit vreemd inelkaar helaas. Ik wens jou heel veel sterkte.
09 juni 2022
Hoi Marie, wat naar dat dit je overkomt en dat de politie niets voor je kan doen. Dat voelt vast heel eenzaam en als een grote miskenning van wat je is overkomen. Ik ben ook nieuw hier, nog niets gepost. Durf ook niet zo goed omdat mijn dader te bizar voor woorden is (en zich momenteel koest houdt). Volgens mij mag je best de aanleiding voor de stalking vertellen (als je jezelf daar prettig bij voelt ten minste). Ik ervaar deze groep in ieder geval als warm, ondersteunend en zeker niet veroordelend. Sterkte in ieder geval.
09 juni 2022
Schrijf wat je kwijt wilt