Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van stalking

bang voor mijn ex

Hallo,

Mijn ex stalkt mij nu al meer dan een jaar. Ik had een jaar geleden mijn nummer veranderd, toch kreeg hij het via via. In het bericht stuurde hij veel sms berichten en toen hield het op. Nu krijg ik zoveel mail binnen van hem. Ik reageerde in het begin wel vaak terug, maar op een gegeven moment stopte ik met reageren. als ik tot de dag van vandaag niet terug reageer blijf ik maar mail binnen krijgen. Anders staat hij wel voor mij deur om te kijken of er niemand anders bij mij komt. Tijdens onze breuk heeft hij voor veel stress gezorgd en ik heb uiteindelijk diabetes type 1 gekregen. Hij respecteert dat niet, hij blijft doorgaan met stalken. Als ik een lange tijd niet via de mail reageer gaat hij bij mijn familie langs of hij zoekt contact of met familie leden. Of hij parkeert zijn auto voor mijn auto. of hij rijdt rondjes langs mijn huis om te kijken of mijn auto er staat. of hij rijdt langs mijn moeder in de avond om te kijken of ik daar ben. Ik ben zo moe, ik wil echt een straatverbod aanvragen.

Bezig met laden...

3 Reacties *

06 juni 2022
Hey Stefphy, Wat naar dat je zo belemmerd wordt door je ex. Zelf heb ik zoiets ook meegemaakt. Alles uit de kast getrokken om er vanaf te komen. Inderdaad, zoals de anderen aangeven; 1; eerst een stopgesprek aanvragen (politie bellen en een afspraak maken op het bureau bij jou in de buurt 09008844), 2; (als je dit nog niet gedaan had en nog steeds reageert op zijn berichten: GEEF ZWART OP WIT BIJ HEM AAN DAT JE NIETS MEER VAN HEM WILT HOREN/ZIEN, DAT HIJ MOET STOPPEN MET JOU TE BELAGEN EN DAT JE NIET MEER REAGEERT. ZET ERBIJ DAT JE STAPPEN ONDERNEEMT. 3; zelf absoluut nergens meer op reageren. 4; lees regel 3 nog eens!! Echt niet, nooit niet, never meer reageren op hem. Blijf daarin emotieloos zodat er gewoonweg geen houvast meer is voor hem. Keerzijde is dat het stalken een tijd kan verergeren, hij raakt namelijk zijn grip op je kwijt, stalkers haten dat. Vraag om begeleiding als je bij het politiebureau aangeeft dat je een stopgesprek wilt laten voeren (wijkagent/agenten gaan je stalker op zijn hart drukken dat hij MOET stoppen) Als dat niet genoeg blijkt, ga jij al je verzamelde bewijs inleveren bij de politie en kun je aangifte gaan doen. Alle berichten bewaren en veiligstellen op een usb stick. Als je auto rijdt en hij zet zijn auto ervoor: een dashcam installeren. Is niet moeilijk en hoeft niet duur te zijn. Bij je huis ook een camera plaatsten. Beelden verzamelen waarop te zien is dat hij stalkt. Maar….. dit alles kost best een hoop energie. Was bij mij wel het geval. Ik heb op een gegeven moment een tv programma ingeschakeld (Zeeman). Sindsdien geen last meer gehad na 3 jaar ellende gehad te hebben. Het ontmaskeren van zo’n stalker naar de buitenwereld schijnt te helpen. In ieder geval bij mij wel. Het is een hele stap, je komt op tv met je vuile was, het was mij alles waard. Het doel was; Stop het stalken en bedreigen. Dat doel is bereikt dmv het tv programma. Bij justitie moet er nog steeds een strafzaak voor komen bij de strafrechter. We zijn inmiddels 1,5 jaar verder. Hij is al eerder veroordeeld geweest, tot aan de cassatieprocedure aan toe. Het stalken is gestopt. Dat is het belangrijkste. Dan; zorg goed voor jezelf. Laat je niet gek maken, hoe moeilijk dat ook is. I know. Vecht terug. Maar wel op een veilige manier. Schakel dus alle hulp in die je kan. Ow, en blindstaren op een straatverbod is eigenlijk alleen handig als deze vanuit het strafrecht komt. Vanuit het civiele recht is weer een ander verhaal. Lees je goed in hierover. Stalker hebben regelmatig maling aan een gebieds/straat/contactverbod. Helaas. Sterkte!
06 juni 2022
Hoi, Raad je aan om een logboek bij te houden. Wanneer hij jou stalkt noteren. Als het mogelijk is beeldmateriaal verzamelen. Ik zou zeker nergens op reageren elk reactie is voeding voor hem. Je kunt ook al vast melding doen bij de politie. Sterkte
06 juni 2022
Hey Stefphy, Wat een rot situatie voor je zeg. Wat ik je wil aanraden is om zeker alle berichten van hem te bewaren, ook proberen om ergens te noteren wanneer hij langs kwam, hoe lang hij is gebleven daar, eventueel proberen om opnames te maken, kortom bewijsmateriaal verzamelen. Je kan ook altijd een wijkagent contacteren, deze kan ook jouw hierin advies geven en eventueel helpen met wat je het beste zou kunnen doen, zo kan hij kijken of je een eventuele aangifte zou kunnen doen mits je dat wil, de politie kan dan een stop gesprek met je ex voeren de verhalen die ik van andere mensen hoor en die de politie zelf tegen mij hebben verteld betekend dus dat als ze een stop gesprek met hem hebben gevoerd en hij blijft nog steeds bezig ze een onderzoek naar hem gaan instellen en dat hij dan wat verder van huis is. Ik wens je heel veel sterkte.