Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Mentale geweld

Het is nu net een maand uit met mijn ex, er was niet echt fysiek geweld maar wel mentaal. zo maakte ze me vaak belachelijk omdat ik problemen heb met alcohol door omstandig heden dat werd alleen maar erger door bij haar te zijn, ook ging ze vaak vreemd wat me sloopte maar dan elke keer mij de schuld geven en het bij mij neer leggen. maar ik heb hulp gezocht bij de huisarts wacht tijd is lang maar hoop dat de drank gebruik en nu ook drugs gebruik niet erger word.

Bezig met laden...

6 Reacties *

03 juni 2022
Hoi amarco, Het volgende kan misschien wat lomp over komen, maar heb ik vaker als onderwerp besproken met soortgelijke situaties als de jouwe. Als je slachtoffer wordt van verschillende zaken in het leven, waar je last van hebt maar geen regie over hebt gehad, waarom kies je er dan voor om slachtoffer te worden van een verslaving? Om te herstellen van een trauma is helder van geest zijn heel belangrijk. Ik kan dus maar 1 advies geven in deze. Ga naar verslavingszorg en zorg dat je aansluitend aan een detox(ificatie) meteen behandeling kunt krijgen. Eventueel in combinatie met een opname want de verleiding naar gebruik zal bij behandeling toenemen. Je bevindt je in een lastige situatie, maar zolang je jouw gebruik van drogerende middelen rechtvaardigt zal de situatie helaas (in het merendeel van de situaties) zal deze situatie waarschijnlijk onveranderd blijven. Dit uit mijn eigen ervaring met vluchtgedrag in drank en drugs evenals ruime ervaring in de ggz met dubbeldiagnostiek (psychische problemen icm drugs) Ik hoop dus dat je de frustraties die je hebt om gaat zetten in veranderenergie. Dat je de kracht pakt om verandering aan te brengen en daarmee meer vat kunt krijgen op je kracht in plaats van je onmacht. Succes en sterkte gewenst!
03 juni 2022

Als antwoord op door 00d006b83b414f…

Je hebt daar een punt maar ik heb me al ingeschreven voor een psycholoog, voor een verwijzing was ik bij de huisarts geweest ben daar ok eerlijk geweest over mijn gebruik. en mijn huisarts en ik kwam tot de conclusie dat mijn gebruik ook minder zou worden als ik hulp krijg en afleiding zoek in andere dingen. Het is niet echt een verslaving het is meer dat ik ADHD heb en daarom doorsla in gebruik van dingen het klopt daarin tegen wel dat ik vaak drink of wiet gebruik om niet over dingen na te denken dus daar heb je gelijk in, maar ik wil eerst de psycoloog en afleiding proberen, als dat niet gaat zoals ik denk ga ik zeker een clinic in. maar bedankt dat je mee denkt en ik snap wat je bedoelt.
30 mei 2022
Beste Amarco, Het is goed dat je hulp zoekt voor je drank gebruik. Deze middelen gaan je niet verder helpen of beter maken of beter laten voelen zeker niet op de lange termijn. Zoek naar andere manieren en handvaten om met je gevoelens en emoties om te gaan. Op het internet is veel te vinden. Schrijven, wandelen, mediteren, yoga, gebed. En of dingen doen die je leuk vind. Gezonde manieren om om te gaan met emoties. Het is ook goed dat als je je niet goed behandeld voelt door jou vriendin of ex vriendin dat deze relatie verbroken is. Dit geeft je de gelegenheid om aan jezelf te werken en dingen te verwerken en ook aan het middel gebruik.
30 mei 2022

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik weet dat er andere dingen zijn om met mijn emotie om te gaan maar alcohol en andere dingen lijken voor mij nu de juiste oplossing. het is niet alleen mijn ex, in mij verleden was ik al fysiek mishandeld en mentaal, verwaarloosd door mijn biologische vader dat volgt me ook nog steeds, ik drink om mijn hoofd leeg te maken om aan niks negatiefs te denken om niet te huilen of paniek aanvallen te krijgen. ook al helpt het niet, maar ik probeer aan mezelf te werken en dingen beter te maken
29 mei 2022
Onderschat mentaal misbruik niet. Ik ben slachtoffer van beide, maar heb vooral last van het mentale geweld. Heel goed dat je naar de huisarts bent gegaan voor hulp. Ik wens je heel veel sterkte. X
29 mei 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Bedankt ja klopt denk er dagelijks aan, het sloopt je en jij ook sterkte en ik hoop dat alles snel beter gaat voor jou. X