Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Niks seksueels kunnen

Hallo allemaal,

Tijdje geleden heb ik hier mijn verhaal gedaan. Ik ben van m'n 14e tot 17e online gegroomed. Ik deed aan sexting met die man en stuurde ook naaktfoto's.

Ik probeer nou weer met jongens en meiden te praten online. Maar zodra de persoon waarmee ik praat ook maar iets seksueels stuurt, raak ik in paniek. Ik ben er een paar keer in meegegaan en dat ging helemaal mis. Paniek, hartkloppingen en blokkeren.

Ik probeer nu goed mijn grenzen aan te geven, maar als iemand aandringt ga ik toch een beetje mee. Ik voel me achteraf gebruikt en vies. Ik voel me een slet. Ik kan gewoon niks meer. Ik ben bang dat ik ook helemaal geen seks kan hebben, als ik niet eens wat online kan doen. Alle jongens/mannen doen me aan "hem" denken. Ik ben wantrouwig en dat is voor veel een afknapper.

Is er iemand die zich ook zo voelt?

Xxx Maaike

Bezig met laden...

4 Reacties

19 mei 2022 (bewerkt)
(Self) exposure toepassen kan maar dan moet je signalen bij jezelf herkennen en situaties kunnen stoppen voordat je een grens over gaat. Dat je therapeut niet meer dan een luisterend oor kan bieden heeft mogelijk met ervaring op dit gebied te maken. Ik zou zeggen zoek naar een ervaren therapeut met kennis van jouw situatie. Of ga naar een seksuoloog bij voorkeur ook met de juiste kennis en ervaring. Aansluiting bij jou is heel belangrijk. Het kan lastig zijn je zo kwetsbaar te maken ten opzichte van een therapeut/behandelaar, maar de afstand die zij kunnen bewaken waar je dat zelf niet kunt bij exposure kan heel veel tijd en moeite besparen Er zijn ook verschillende instanties die traumabehandeling met exposure bieden. Ook meer intensieve waarbij je een week a 2 5 dagen in de week aan de slag gaat
17 mei 2022
Online kan een misplaatst veilig gevoel geven. Daarnaast heb je er een hele negatieve ervaring mee dus het triggert je. Heb je hier hulp voor gehad? Je bent een soort exposure aan het toepassen nu maar zonder de ondersteuning in hoe jouw gedachten met je om gaan. Hier kan een goede professional in helpen
18 mei 2022
Ik heb geen hulp. Ben 1 keer naar Slachtofferhulp gegaan voor gesprek. Maar daar kwam niet zo veel uit. Ik praat erover met mijn eigen therapeut maar verder dan luisteren en tips geven kan ze ook niet. Ik was inderdaad exposure aan het toepassen omdat ik gewoon zo graag wil wat anderen kunnen van mijn leeftijd. Maar het is weer helemaal misgegaan gisteren dus ik heb iedereen geblokkeerd waarmee ik niet bevriend ben. Ben er gewoon niet klaar voor. Hebben jullie tips hoe ik met dit soort dingen, en wat er is gebeurt, om kan gaan?
17 mei 2022 (bewerkt)
Ja hier ook ken het gevoel. Online wereld sucks. Tijd dat dit echt aangepakt wordt.