Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Oordeel uit, aandacht aan

Zoektocht naar mezelf

Ik lig nu op een luchtbed in mijn garage. Mijn vrouw ligt gewoon in haar eigen bed. Hopelijk zal de scheiding niet al te lang gaan duren want ik begin leeg te raken...

Mijn verhaal is groot en lang. Er is veel gebeurd in 40 jaar en pas nu ben ik mezelf goed aan het aanpakken. Ik heb fouten gemaakt in mijn relatie. Ik heb haar niet voldoende steun gegeven. Ik heb mijn ouders teveel invloed laten hebben in het begin. Ik zocht naar erkenning. 

Dan begint corona. Mijn vrouw is een anti. Een heftige. Ik moet met haar mening mee, maar wil het niet. Ik werk fulltime en hoor alle meningen. Zie alle gedragingen. Het is niet zoals zij zegt dat het is. Zij werkt niet. Zorgt voor onze dochter en wordt beïnvloed door sociale media. Dan begint ze zich tegen me te verzetten. Ik word haar narcis, haar onderdrukker, haar tiran. Ik ben borderliner en doe aan gaslighting. Allemaal haar benamingen voor mij.

Ik brand door, krijg paniekaanvallen en ga op zoek naar hulp. Eerst in een depressiegroep, daarna professionele hulp. Ik heb morbide gedachtes. Alles leg ik neer bij mijn psycholoog en ik kom erachter dat het niet allemaal aan mij ligt. Dat zij een aandeel heeft. Ze wil niet mee in therapie. Ik ben de narcist. Hoe meer therapie ik volg, hoe groter mijn inzichten. Ik krijg vluchtgedrag, want ze wil niet meewerken en onze relatie ontwikkelen. Ik ben haar narcist.

Ik probeer staande te blijven en kom iemand tegen die me helpt. Ik word verliefd. Zo'n diepe emotionele en geestelijke band kende ik nog niet. Nu ben ik de boeman. Ik twijfel aan mezelf. Ik wilde als vrienden uit elkaar, maar ze maakt het onmogelijk. Ik ga kostbare tijd met mijn dochter kwijt raken. Ik kan haar niet beschermen. Ik wil haar haar moeder niet afnemen. Continu strijd in m'n hoofd. Strijd in mijn hart. Strijd met mijn vrouw. Ik ben haar narcis, maar zij is de enige die het ziet. Nu is ze mensen aan het afstoten en medestanders aan het verzamelen. Mensen die mij nog nooit gezien hebben. Ik ben haar narcist. 

Mijn dochter is mijn achilleshiel. We hebben een fantastische band. Ik raak haar kwijt en ik kan niks doen dan de advocaat volgen. Netjes blijven. Laten zien dat je het beste voor hebt. Die narcist ben je toch al in haar ogen.

Bezig met laden...

2 Reacties *

08 mei 2022
Wat heftig allemaal! maar je doet het goed, je zoekt hulp en bent bewust wat er gebeurt! Hopelijk gaat er snel verandering voor je komen en het goed uitpakt je dochtertje! En je bent zeker geen boeman, je verdient goede en een liefdevol persoon!
21 juli 2022

Als antwoord op door e0cfe9bc5d4e4e…

Dank je wel. Inmiddels gaat het stukken beter. Ik ben het huis uit vertrokken en mezelf gaan helen in een tent op een camping. Het is soms eenzaam maar werkt ontzettend confronterend en daardoor helend.