Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Rechtszaak stress

Standaard profielafbeelding
Lor

Hey iedereen,

De rechtszaak van mijn zaak is over 6 dagen en ik ben heel erg gestresst. (Dit is al de uitgestelde datum dus de stress is heel erg opgebouwd.) Hebben jullie tips/goede ervaringen waardoor ik ietsjes minder stress kan hebben?  Thanks alvast!!

Lor

Bezig met laden...

3 Reacties *

22 november 2022
Hey hey, vraagje, hoelang heb jij moeten wachten op het seintje dat je een rechtszaak kreeg??
04 mei 2022
Stress is niet nodig. Je bent daar straks en pakt je grens terug. Tot hier en niet verder! Ongeacht wat eruit komt en ongeacht hoe het daar verloopt. Je zegt "dit is klaar" en kunt dan het stuk loslaten en verder met je eigen leven na al dat wachten op de rechtszaak. Je bent al zover gekomen. Ga niet stressen maar trots zijn op de weg die je al hebt afgelegd. En ja ga erna vieren dat dit stuk is bereikt. Als er nog een vonnis uit komt is dat alleen maar een kers op de taart erbij. Succes!
04 mei 2022
Heel veel succes gewenst alvast. Ik weet niet of dit voor jou iets is dat zou helpen: Misschien is het een idee om na de zaak -ondanks dat je dan misschien moe/emotioneel bent- een dag/moment/weekendje te plannen met iets dat je leuk vindt en waarvan je denkt dat het je goed zou doen. Het zou iets 'groots' kunnen zijn, zoals iets dat je misschien al lang wilde proberen/doen. Of juist iets 'kleins' zoals gewoon thuis met een vriend(in) de hele dag je favoriete serie kijken ofzo. Iets waar je oprecht heel erg naar uit zou kunnen kijken. Zo heb je naast iets dat stress veroorzaakt ook iets leuks om naar uit te kijken. Hier kun je dan bijvoorbeeld ook een beetje de dagen voor 'aftellen', misschien kun je dan zelfs proberen zoveel mogelijk af te tellen naar de leuke dag en wat minder naar de rechtzaak. En natuurlijk zoveel mogelijk proberen te onthouden dat het normaal is dat je er gestresst van wordt, en dat alles wat een beetje helpt heel welkom is maar het ook niet weg zou hoeven moeten. Liefs <3