Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Zittingsdatum Hoger beroep

Lieve lotgenoten,

Na een tijdje hier weer een bericht van mijn kant.

Gelukkig hebben we een datum gekregen waarop het Hoger Beroep inhoudelijk wordt behandeld.

Dat zal zijn: 10 juni, 2 weken later volgt dan de uitspraak.

Tevens is dit een kans om de rechters en de dader nog één keer toe te spreken.

Dit spreekrecht heb ik inmiddels af en mijn bedoeling is om dat middels een videoboodschap tijdens de zitting over te brengen.

Zelf voel ik niet meer de behoefte om er fysiek bij te zijn, heeft te veel impact.

Nu dit spreekrecht af is kan ik dit weer van me af laten glijden. Ik heb hem hierin nogmaals gevraagd nu wél zijn verantwoordelijkheid te pakken. Hopelijk doet dit iets met hem en kunnen de rechters hem veroordelen.

Het is zo dubbel, want ergens weet ik dat de kans ook groot is dat er geen veroordeling plaats gaat vinden. Dit voelt dan zo oneerlijk en zal ook de nodige pijn en boosheid opnieuw boven brengen. Toch is dit het laatste wat ik kan doen en daarna kan ik het ook écht af gaan sluiten.

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte van de uitkomst.

Bezig met laden...

1 Reactie *

05 mei 2022
Dag Sjaak, Ik voel je frustratie, de opbouw wederom naar de volgende zaak zal slopend zijn. Misschien kun je het wel anders bekijken voor jezelf. Je leven gaat door. Daar ben je al mee bezig. Als er nooit een uitspraak zou volgen. Deze datum oneindig vooruitgeschoven zou worden. Jouw leven is er al en gaat al door. Je hebt een leven gekozen waarin jij de regie hebt. Ongeacht de uitkomst. De rechtszaak is een afslag naar een ventweg die nu nog parallel loopt met jouw leven. Als deze voorbij is zal deze afslaan en verder verwijderd raken van jouw leven. Probeer je niet te veel te richten op de bestuurders op die route. Ze zullen straks een andere kant op gaan dan jij en geen deelgenoot meer zijn van jouw weg. Daar heb jij tenslotte zelf voor gezorgd door voor jezelf op te komen. Succes toch gewenst voor straks. Laten we hopen dat er een gerechtigheid mag komen en anders de verwijdering van wat ooit was en niet meer is of zal zijn.