Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

Geen idee wat ik moet verwachten...

hoi iedereen, 

ik had hier eerder al een bericht gedaan.
over een paar dagen ( 4 Mei) heb ik mijn intake 
gesprekken voor therapie. deze waren met spoed aangevraagd. 
ik ben heel zenuwachtig, wat kan ik hier verwachten? 
ik moet ik eerlijk zijn, waar mijn ouders bij zijn? 
ik heb namelijk, gewoon dingen die mijn ouders niet weten wat er nog meer is gebeurd..
en dat wil ik zo houden, gewoon puur door ervaringen van vroeger...

hoe loopt een intake af, en kan ik ze echt vertrouwen? of krijg je een vertrouwings persoon? 
iemand die me kan helpen, of eventueel wat kan uitleggen in prive berichten? 
groetjes :)) <3

Bezig met laden...

6 Reacties

30 april 2022 (bewerkt)
Hoi, ik kan me mijn intake nog herinneren. Wat een stress!! Ik dacht ook van alles te moeten. Dacht na over de verwachtingen van anderen. Hoe er over mij gedacht werd als ik iets zou zeggen etc. Etc. Inmiddels is deze intake 8 jaar geleden en het allerbelangrijkste wat ik geleerd heb, is dat ik niet zo veel na "moet" denken of vooruit piekeren. Laat t op je af komen, het is geen examen. Je gaat, met pieken en dalen, leren van jezelf te houden. Het gaat om jou. Als jij bepaalde dingen niet wil vertellen, of met je ouders wil delen, doe je dat niet. Je kunt piekeren tot 4 mei. Het gaat toch anders lopen dan je nu denkt. Voor mij makkelijk praten, ik ben 8 jaar verder. Toch hoop ik je hiermee iet of wat te kunnen helpen. Zoek afleiding, probeer er zo min mogelijk over na te denken. Wou dat ik dat ook meer had gedaan (gekund?) in t begin. Heel veel succes!!
01 mei 2022
Hey Neeltje, Hele erg bedankt! Ja soms denk ik dat t wel mee gaat vallen, maar daarna weer aan het process.. ik weet t allemaal niet en heb al dagen super veel hoofdpijn en buikpijn van spanning, stress en angst.. dit heeft me zeker geholpen. Hoe gaat t met jou? Groetkes, Brxtt
29 april 2022 (bewerkt)
Hoi Brxtt, hoe het verloopt is per organisatie verschillend. Er zijn ook verschillende soorten trajecten en dan nog afhankelijk van het type therapie. Alsof dat nog niet wisselvallig genoeg is heb je ook nog te maken met de therapeut waarbij de vraag is of je de klik ervaart. Dus lastig te vertellen hoe en wat zonder hier meer over te weten. Mijn advies. Bel ze op en vraag wat je onduidelijk is. Wat betreft je ouders en openheid daarin. Er zijn voor en nadelen aan. + meer openheid betekent dat je meer jezelf kunt laten zien en meer netwerk om je heen kunt krijgen die je kunnen steunen (of duidelijkheid dat ze dit niet kunnen waardoor je alternatieven kunt regelen. Je kunt dingen mogelijk meer loslaten (beetje "the truth will set you free") - je kunt reactie krijgen wat je raakt en dicht klapt of lastige vragen krijgt en het gesprek meer over hun schok gaat dan over jou. Als je dit open gooit kun je ze namelijk ook niet zeggen "daar houd je je later maar mee bezig" Maar al om al. Je kunt dit allemaal even voorbespreken. Bel ze op leg je punten uit en vraag of dit vooraf overlegd kan worden of dat er rekening mee gehouden kan worden. Wat betreft vertrouwen/vertrouwenspersoon enzo. Veel organisaties hebben een vertrouwenspersoon maar het is belangrijk dat je vertrouwen kunt hebben in je therapeut. En dan niet per se volledig, maar in ieder geval dat die het vak verstaat en jou begrijpt. Voel je altijd vrij om de ambassadeurs hier een berichtje te sturen.
01 mei 2022
Hey steven, Dankjewel, bellen had ik al gedaan maar zr zeiden dat het tijd anders loopt, en me daar niet bij kunnen helpen. Niet veel overtuiging dus haha. Ik zal het gewoon morten afzien denk ik, en na de drempel zou het vast goed komen. Groetjes Brxtt
29 april 2022 (bewerkt)
Hi, Ik heb verschillende ervaringen met therapie gehad dus als je wilt kan je mij persoonlijk berichten met vragen. :) Momenteel loop ik bij een psychotherapeut dus ik begrijp hoe spannend het kan zijn! X. R
29 april 2022
hey r, top, ik zal je een berichtje doen :)) thanks! <3