Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Oordeel uit, aandacht aan

Emotionele mishandeling

Terwijl ik dit schrijf denk ik aan de ene kant ach stel je niet zo aan, er gebeuren veel ergere dingen op de wereld. Maar aan de andere kant draag ik ook elke dag een pijn met me mee, door iets wat je emotionele mishandeling zou kunnen noemen maar waar eigenlijk altijd heel weinig over wordt gesproken..

Mijn vriend heeft een alcoholprobleem, voorheen ook blowen daar is hij nu 2 maanden mee gestopt. Maar dit maakt hem heel onvoorspelbaar. Hij kan van het minste geringste helemaal uit zijn slof schieten. Hij zal geen geweld gebruiken maar zegt wel dagelijks hoe waardeloos, nutteloos ik ben. Dat ik geen sociaal leven heb, dat ik er niet uitzie, nergens goed voor ben alles is mijn schuld. Je kent het wel. De volgende dag heeft hij of spijt en doet hij alsof er niks aan de hand is of hii negeert me.alsof ik niet besta in mijn eigen huis.

Eerst was het probleem alleen als hij teveel dronk, maar als hij nu probeert niet te drinken wordt hij ook immens sagerijnig wegens het afkicken en is de ellende net zo erg. De ene dag is alles mooi  en de andere dag is ineens alles kut en is hij diepongelukkig..wil hij uit elkaar en het huis verkopen, onze dieren weg doen. Niks is goed. Dit soort roept hij ook zo ff tussendoor in mijn pauze waarna ik vervolgens weer een meeting in moet (werken allebei thuis). Oftewel ik zie geen uitweg.. ik ben nu ook op een leeftijd dat ik ook echt moet gaan nadenken over kinderen en die wil ik niet in deze situatie brengen en leren dat het normaal is dat men zo behandeld wordt.

Mijn partner heeft al vaker hulp gezocht maar na 1 of 2x is het teveel moeite en kapt hij er weer mee.. Inmiddels merk ik dat ik gewoon heel onzeker ben geworden, continu moe ben, slecht slaap..mijn werk gaat prima maar haal weinig plezier uit dingen.. en ik wil.mij gewoon niet meer zo voelen...

Iemand hier die een soortgelijke situatie heeft?

 

Bezig met laden...

4 Reacties *

07 november 2022
Heel goed dat je hier je verhaal verteld, zelf ben ik opgegroeid met een alcoholist en een zus die aan de drank en drugs zat. Ze trekken alle energie bij je weg. Deze situatie is niet alleen voor jezelf uitputtend maar ook zeer zeker voor je kinderen. Het beste is om voor jezelf en je kinderen te kiezen ook al is dat enorm zwaar. Er zijn heel veel instanties die hierbij kunnen helpen. Er zijn methodes om weer plezier te krijgen in dingen en om jezelf en je kinderen weer een beter leven te geven. Personen die aan de drank en of drugs zitten zijn vaak zo onzeker dat ze in plaats van naar zichzelf te kijken de schuld bij een ander leggen, het is namelijk allemaal vlucht gedrag en het is ook zeer belangrijk dat je blijft praten want opkroppen geeft nog meer problemen. Ik wens je heel veel sterkte en ik weet zeker dat je de kracht zal vinden om hier uit te stappen.
28 juni 2022
Nana ik herken je verhaal in de zin van emotionele mishandeling.....en ik heb heel lang gedacht dat ik door gesprek of gedrag de situatie kon oplossen .... maar dat kan niet. Ik ben opgevoed door een narcistische moeder die mij manipuleerde op zo'n manier dat zij de emotionele aandacht kreeg die ze wilde en me anders vernederde. Dus ik moest haar geven wat ze wilde, misbruik, of ze mishandelde mij door vernedering. Ik heb een alcoholverslaafde broer die zich helemaal door mijn moeder laat inpakken en hij is inmiddels zo door de drank aangetast dat hij intiem ongewenste opmerkingen maakt naar mij en ook destructieve afhankelijkheid wil creëren met mij...het voelt vies en ik ga hem, mijn moeder en mijn andere zus en broer uit de weg....ik heb gezegd tegen hen dat ik drie maanden op retraite ben in eigen huis en heb me voorgenomen tot rust te komen en het gaat elke dag een beetje beter met me....ik heb ik 'mijn verhaal' geschreven hoe opgelucht ik ben dat de website verdwenenzelf.nl mij vertelde dat ik alleen maar uit een onveilige situatie kan stappen en dat dit o.k. is en ik geen schuldgevoelens hoef te hebben of een zwakkeling of egoïst ben als ik dat doe....zij zullen de situatie niet met jou willen oplossen want zij willen macht over je blijven hebben....dat geeft hen energie.....elke reactie geeft hen macht en energie...het is een kwaadaardig spel waarin jij altijd verliest. Ik dacht altijd dat in iedereen iets goeds zat maar ik ben me gaan realiseren dat er echt mensen zijn die genieten van macht en ik wil niet langer hun verlengstuk en object zijn dat leeggezogen wordt. Ik red mijn eigen leven en heb mijn leven op nummer 1 gezet....het gezin waar ik uit kom kan zelf kiezen hoe zij individueel hun leven willen vormgeven maar ik ben niet langer hun prooi waar zij als een vampier hun energie uit kunnen halen...zij moeten zelf hun levensenergie vinden....wees blij Nana dat je werk hebt, dat maakt je onafhankelijk.....maak je ook emotioneel onafhankelijk...stap uit deze ongezonde en onveilige situatie....je kunt niks voor hen doen...........je kunt heel veel voor jezelf doen en begin uit deze situatie te stappen..... slachtofferhulp kan je vast helpen om dit op een veilige manier te doen....succes vandaag, Bella Anna
06 april 2022
Hoi Nana, Goed dat je de weg naar een community hebt gevonden om jou verhaal te delen. Wat vervelend voor je dat je met dit te maken hebt tijdens je relatie. Zelf heb ik ook 5 jaar lang in een soortgelijke relatie gezeten. Ik deed er alles aan om de relatie te laten slagen. Het toppunt was dat ik na 4 jaar relatie uit huis gegooid was. Ondanks dat hij er de dag erna al spijt van had, heb ik het wel doorgezet. Ik woonde uiteindelijk op mijzelf maar heb de relatie nog wel een jaar voortgezet. Inmiddels vorig jaar dit verbroken en dit heeft mij heel erg veel pijn en verdriet gedaan. Ik twijfelde dagelijks of het wel de juiste beslissing was, omdat ik zo veel van hem hield. Inmiddels zit ik al een tijd in een nieuwe relatie en merk ik wat ik allemaal gemist heb en hoe het ook kan! Voor jou situatie, en ook wellicht die van Loes39, is er misschien professionele hulp die jij of samen met je partner ingezet kan worden? Hierover kan je altijd met de huisarts praten en anders zijn er erg veel andere instanties die zouden kunnen helpen. Mij heeft het dus erg geholpen om uiteindelijk de stap te nemen de relatie definitief te verbreken. Dit was heel heftig en soms nog steeds, maar heeft mij wel erg gelukkig gemaakt. Ik hoef niet meer te twijfelen aan mijzelf. Deze stap is alleen niet voor iedereen een oplossing en voel je ook niet schuldig als je er heel lang over doet om alsnog wel die stap te nemen. Iedereen heeft zijn eigen tijd nodig
07 maart 2022
Ja vreselijk. Mijn man heeft NPS. En ik hoor elke dag wel wat er allemaal niet goed aan mij is. Hij doet altijd alles beter en het voelt als een competitie. Ook trekt hij aan en stoot hij me af als afval. Ik ben emotioneel zo uitgeput.