Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van stalking

Verleden en weer heden

Het hele verhaal kan ik niet vertellen, want dan ben ik een boek aan het typen dus ik probeer het zo duidelijk en kort mogelijk te vertellen…20 jaar terug had ik een “aardige” bewoner in de straat wonen die mij wel een beetje zou helpen met klussen(ik was vrouw alleen met twee meiden in een nieuw huis) ik vond dat eeg aardig, Er waren nog meerdere nieuwe buren. Na die tijd zocht hij steeds contact en dat ging steeds verder, nadat ik had gezegd dat ik geen relatie wil en ook niet op hem viel veranderde het: hij nam lingerie mee vd waslijn, bloemen bij de deur en inbreken en in de nacht op mijn bank gaan zitten en bij mijn bed gaan staan. Steeds deed de politie niks..was mijn woord tegen het zijne….

op een gegeven moment riep hij mij in de straat en zei hij dat hij ging verhuizen ivm zijn gedrag en ik was daar nlij mee. Toen ik mijn rug naar hem keerde(stond op ongeveer 20 meter afstand van hem)rende hij naar mij toe en sloeg mij bewusteloos…ik werd wakker in zijn huis, vastgebonden en daar ben ik bijna een jaar lang verkracht/mishandeld mentaal en fysiek. Ik heb mezelf kunnen redden door hem wijs te maken om met mij te trouwen en wij naar het gemeentehuis moesten. Hij heeft mij mee naar buiten genomen en omdat ik er erg slecht aan toe was kwamen mensen mij meteen te hulp en is hij opgepakt.

de tijd dat het onderzoek liep mocht hij gewoon naar huis!!!! Ik zat wel op geheim adres maar dat heeft hij kunnen bemachtigen(door mijn ouders te bedreigen) en heeft dat hele pand in vlammen gezet. Dit heb ik helukkig overleefd door een andere bewoner en daarna is mijn stalker vast komen te zitten. Uiteindelijk 10 jaar TBS gekregen in een gesloten inrichting en mocht geen contact meer met mij. Hij is woedend geworden en heeft zelfs mijn naam op zijn lichaam meerdere malen gekrast en is een keer ontsnapt en naar mij op zoek gegaan. Al met al ben ik nog een vollen PTTS patient en heb ik mijn gebreken, maar ik was goed op weg. 
nu is hij weer vrij onder begeleiding sinds tien jaar en 1 keer per jaar vind hij weer iets van mij op internet en laat hij bericht achter. Ook weet hij mijn facebook sinds een half jaar en contact zoeken wordt steeds meer….ik heb weer meer klachten en mijn heden is mijn verleden weer geworden..ik ben zoooooo moe dat de politie hem geen contactverbod geeft gezien het verleden…geeft mij meer rust en veiligheid, waarom zo moeilijk….iets een plaats hebben kunnen geven maar begint weer opnieuw…hoe kom ik dit door…hoe loopt dit af….ik ben echt moedeloos?

Bezig met laden...

9 Reacties *

18 september 2022
Dit is erg heftig, ben halve wereld afgeweest in woelige tijden. Helaas ben ik vergelijkbare zaken elders tegengekomen in barre landen. Zeer ingrijpend.
16 maart 2022
Hi Nicolette, Ik ken je niet persoonlijk maar ik leef ontzettend met je mee... Ik weet niet hoe het is om het mee te maken omdat ik het zelf niet heb meegemaakt maar ik voel verdriet en frustratie voor jou... Ik vind het oprecht zo vervelend dat je dit moet meemaken en zeker ook na zoveel jaren dat hij je lastig valt... Dat verdien je gewoon niet... Je verdient om veilig te voelen in je huis, op het internet, buiten op straat zonder dat je 2 of meerdere keren achterom moet kijken... Ik vind het heel vervelend om te lezen dat je dit weer klachten heb... Ik hoop dat je weet dat je altijd je verhaal kan delen met ons en we altijd aandachtig naar je zullen luisteren <3
01 maart 2022
Hoi Nicolette, super heftig verhaal. Ik snap ook niet dat ze hem weer vrij laten als zijn gedrag niet echt is veranderd en weer contact zoekt op bepaalde manieren online. Dan is die kronkel toch nog steeds actief en heeft de TBS behandeling nog niet voldoende aangeslagen lijkt me. Ook een straatverbod/contactverbod na zo'n heftig misdrijf opleggen aangezien jou PTSS klachten weer enorm toenemen doordat hij contact zoekt lijkt me heel menselijk richting jou en een duidelijke grens richting hem. Ik hoop dat je meer en meer een normaal leven kunt gaan leiden en dieper mag gaan herstellen van wat jou is aangedaan.
25 februari 2022
Hi Nicolette Wat een heftig verhaal. Bij het lezen hiervan voel ik de angst en hulpeloosheid zo sterk. Ik ben er even stil van.. Ik kan me heel goed voorstellen dat het nu voelt alsof je verleden weer heden is. Wat een ongeloof met betrekking tot het contactverbod. Ik begrijp het niet! Dit is zo heftig en heeft zoveel impact op jouw dagelijkse leven. Mag ik vragen of je professionele hulp hebt? En familie / vrienden die je hierbij steunen? ?
23 februari 2022
Heftig hoor Nicolette, Heel veel sterkte en kracht ook voor jou❣️ik hoop dat je toch nog kunt genieten af en toe van bepaalde lichtpuntjes??? lieve groet
21 februari 2022
Jeetje zo heftig je verhaal het laat weer goed zien hoe gevaarlijk mensen kunnen zijn Ik hoop dat je ondanks alles toch nog een beetje gelukkig wordt en hou je eigen vast aan de goeie mensen
21 februari 2022

Als antwoord op door f00d5b145d1743…

Thanks steenbok!
21 februari 2022
Hoi Nicolette, Heftig verhaal zeg en dat hij je nu nog steeds niet met rust laat ik begrijp heel goed dat, dat beangstigend kan zijn en dat je daar ook echt moedeloos van word. Het zou ook niet zo moeten zijn dat jij heel je leven zou moeten aanpassen of elke keer over je schouders moet kijken voor zo iemand... Heb je verder wel fijne professionele hulp? en een steunende omgeving van je familie en vrienden waar je bij terecht kan? Ik weet niet of je er aan gedacht hebt en eigenlijk zou het niet moeten maar misschien is het een idee om je facebook profiel en andere social media zo goed mogelijk af te schermen al je foto's op alleen vrienden te zetten en misschien zelfs je naam veranderen? zodat hij je zo niet meer kan vinden? Ook alles bewaren van wat hij zegt en doet, bewijzen verzamelen zodat je daar ook misschien weer iets mee kan...
21 februari 2022

Als antwoord op door 09da1f226ff843…

Bedankt voor je lieve berichtje xx Ik heb weinig tot geen contact met mijn familie, al tien jaar niet, dit ook mede door hem helaas. De hulp heb ik zeker gehad en ik ben nu “uitbehandeld” en moet het doen met hoe ik nu ben haha maar dat is heeeel veel beter als voor de behandelingen. Maar het was zwaar en 16 jaar lang gehad dus dan weet je het wel pffffff Ik heb alleen facebook nog en die is op een andere achternaam maar ik heb mijn voornaam ook veranderd(goed van je) en verder inderdaad wel afgesloten maar nu ook bij mijn dochters gedaan, was een goede tip van je. Nogmaals bedankt voor je lieve reactie