Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Oordeel uit, aandacht aan

Wij zijn niet dom.

Het is inmiddels alweer even geleden dat ik slachtoffer ben geworden van datingfraude.

Helaas word ik er financieel nog dagelijks mee geconfronteerd. Gelukkig heb ik veel begripvolle mensen om mij heen die mij niet veroordelen. Ik heb destijds van alles gecheckt en een vriendin heeft meegekeken op berichten. Ik was niet zomaar een dom slachtoffer.

Helaas gebeurd het maar al te vaak dat mensen dat beeld hebben van slachtoffers van datingfraude.

Ik kan dan ook heel boos worden als er zo wordt gereageerd op verhalen van slachtoffers. Alsof wij nog niet genoeg hebben meegemaakt. Naast geld, bleven wij achter met een enorme deuk in ons zelfvertrouwen die niet zo snel te herstellen is. En niet en niet te vergeten vaak ook nog een gebroken hart.

Zoals regelmatige bezoekers van dit forum weten werk ik met enige regelmaat mee aan interviews en campagnes om nog meer bekendheid te geven aan datingfraude. Want ondanks dat de olievlek van datingfraude bekendheid groter en groter wordt vallen er nog steeds slachtoffers.

Wat ik nog steeds niet doe, wat ik eigenlijk gewoon niet durf is met een foto of met mijn volle naam vermeldt worden.

Waarom niet? 

Door de reacties van al die onwetende betweterige mensen die nog steeds denken dat, als je slachtoffer wordt van datingfraude, dom bent. Want die reacties zijn niet mals.

Deze mensen hebben geen idee hoe geraffineerd het tegenwoordig gaat. Het is niet zomaar een eenling die via een datingsite of andere social media geld probeert los te krijgen. Het gaat om grote criminele organisaties.

De rekening waar ik destijds geld naar over heb gemaakt was er 1 van de 30. Ja je leest het goed 30. Dat zijn geen kleine jongens meer. Ze hebben alles van het bedrijf onder wiens naam ze werken.

Ik ben gezegend met fijne vrienden om mij heen. Veel slachtoffers hebben dat niet. Die vinden hun steun op deze community.

En ik ben blij dat ik hier mijn bijdrage kan leveren om deze slachtoffers door de moeilijkste tijd heen te helpen.

Sylvia

Slachtoffer I ambassadeur 

 

Bezig met laden...

1 Reactie *

14 februari 2022
Onze zoon zit nu ook in de klauwen van een verglijkbare criminele organisatie. Wij dachten dat hij in november het licht had gezien. Onze eerste reactie was ook dat we niet konden begrijoen hoe stom hij was. Daarna zijn we gaan inzien dat hij slachtoffer is. We hebben samen de schouders eronder gezet. Geholpen met extra aflossingen op de persoonlijke lening. Hulp gezocht bij huusarts en psycholoog. Hij heeft bij jullie steun gezocht. Na 2 maanden probeereden we hem steeds meer vertrouwen te geven en naar tiekomst te kijken. Echter in de eerste week van februari is de vrouw die hem leegplukt weer in beeld gekomen en heeft hem weer 2000euro afhandig gemaakt. Ook heeft ze hem ervan overtuigd dat hij zijn geld terugkrijgt en dat ze samen een mooie toekomst hebben. Mijn man krijgt anti depressiva en ikzelf slaapmedicatie. We hebben hem de deur gewezen aangezien we aan onze gezondheid moeten denken. Hebben gezegd dat de deur altijd open blijft zodra hij los wilt komen van haar. Zij is weer terug naar Roemenië en hij probeert nu een woning te huren. We hebben veel gelezen over de pyschose die verliefdheid heet. Onze psycholoog heeft ons hierop gewezen. We zien dat hij ziek is doordat hij teveel dopamine aanmaakt. Het is echter treurig dat er voor hem hulp is maar dat hij niet verplicht kan worden tot het volgen van therapie. Ook bij andere instanties loop je tegen een muur, allemaal door de wet op de privacy. We hopen nu doordat hij nu zelfstandig gaat wonen, schulden moet afbetalen en er geen geld richting hem terugkomt dat hey kwartje eindelijk gaat vallen en om hulp gaat vragen.