Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik

weet ik niet

Mijn verhaal gebeurde op een normale avond. Een vriendin van mij vierde een feestje. Het was heel erg leuk en drank was aanwezig. Op een later moment in de avond kwam mijn ex langs die ik 2 maanden gedate heb. Het was prima en ik kon gewoon normaal met hem praten. Op een gegeven moment vroeg hij of ik even met hem wilde kletsen privé. Hij vertelde dat hij nog een kans wilde. Dat het hem speet. Na het gesprek goot ik al het alchohol wat ik kon vinden naar achteren, vanwege het emotionele gesprek. Ik kon uiteindelijk niet meer normaal lopen. Ik was zo dronken. Mn ex zorgde voor me, en een van zijn goeie vrienden bracht me naar huis. Onderweg naar huis vertelde ik dat ik echt niet thuis kon aankomen omdat het al laat was en ik super dronken was dus bood die vriend een slaapplek bij hem thuis (hij woont op zichzelf). Ik vertrouwde die situatie omdat die vriend van hem ook een vriend van mij was. Ik vertelde gelijk tegen hem dat ik geen seks wilde, en niks met hem wilde doen. Eenmaal kwam ik dronken aan in zn kamer en plofte op t bed. Ik viel bijna in slaap maar hij vroeg om een goodnight kiss. Ik draaide m’n hoofd om en hij begon me te zoenen. Ik was dronken en ik herinner t me nog vaag maar ik deed mee. Uiteindelijk kwam hij op me liggen maar toen zei ik dat het geen slim plan was om verder te gaan, vanwege m’n ex. Uiteindelijk begon hij door te vragen en was ik overgehaald. Ik vroeg om een condoom maar die had hij niet. Nogmaals zei ik dat het geen slim idee was om het te doen, en ik wilde t niet. Uiteindelijk heb ik toch maar meegedaan en voelde t als normale seks. Maar ik voelde me niet op mn gemak. De volgende ochtend realiseerde ik wat er gebeurd was. Het moest van hem een geheim blijven want seks hebben met de ex van je beste vriend kan niet. Uiteindelijk heb ik het toch vertelt aan iemand en diegene liet me weten dat hij vermoedens had van misbruik. Deze gebeurtenis is 4 maanden terug gebeurt. En nu denk ik dat ik verkracht ben. Maar ook weer niet. Maar ook weer wel. Ik voel me schuldig, maar ik was zeer onder invloed en daar heeft hij misbruik van gemaakt. Hij weet wel dat ik me zo voel en hij voelt zich heel erg schuldig. Ik weet daarom ook niet hoe ik me voelen. Kan ik het verkrachting noemen? Ben ik slachtoffer? De helft van zn vrienden weten het nu, mn ex weet het (aan hem heb ik het verteld) Maar iedereen doet gewoon alsof er niks is gebeurd. En ik vind dat walgelijk.

Bezig met laden...

3 Reacties

13 februari 2022 (bewerkt)
Dankjewel voor je reactie Revi?Ik ga binnenkort weer met therapie beginnen en hopelijk helpt het mij ook.
09 februari 2022 (bewerkt)
Hi Ella, Dankjewel voor jouw verhaal. Ik begrijp je twijfel of je nou verkracht bent of niet heel goed. Zo heb ik ook jaren na mijn ervaring gedacht. Ik zei nee, ik deed mee, ik sputterde tegen en dat ging ongeveer een jaar door. Ik moest om de twee weken terug komen en ik ging, met alle gevolgen van dien. Het feit dat die jongen zich schuldig voelt over wat er gebeurd is, doet je nog meer twijfelen. Maar dat neemt niet weg wat er gebeurd is. Luister naar je eigen gevoel. Ik geloof ook dat praten met een professioneel iemand je kan helpen om de twijfel te doorbreken. En te focussen op hoe het nu met je gaat. Doordat ik ook zoveel twijfelde, bleef ik vast zitten en kon ik niet verder kijken naar wat ik nodig had. Eenmaal met de therapieën gestart te zijn, "durfde" ik het verkrachting te noemen en zag ik in hoeveel schade het aangericht had en konden we ons daarop focussen. ?
06 februari 2022
Je vind het walgelijk dat het als normaal wordt gezien. Dus je geeft zelf al antwoord op de vraag. Je zei nee Je was onder invloed Je hebt zeker geen instemming verleend in nuchtere toestand. Alcohol is grensverlagend en in zo'n toestand ga je sneller in zoiets mee. Hij had een echt vent moeten zijn en zijn gevoelens de volgende dag kenbaar kunnen maken.