Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Mishandeling thuis

Dag allen,

Vandaag heb ik besloten om mijn verhaal met jullie te delen.

18 jaar lang werd ik mishandeld door mijn moeder en vader, voornamelijk mijn moeder. Ik werd opgesloten, geslagen, geschopt, geknepen en moest op de vloer slapen als straf. Tevens werd er ook met mij gegooid, vandaar ook dat ik vaker last heb van mijn knieën. Jarenlang was mijn leven een hel, sterker nog, ik was suïcidaal en wilde niet meer verder leven. Mijn moeder reageerde hier niet positief op, ik kreeg alleen maar meer klappen. Ik probeerde hun ogen te openen, helaas met een negatief effect. Ik voelde me alleen en onbegrepen. Op een gegeven moment was het klaar voor mij en zette ik de stap om uit huis te gaan, ook toen werd het mij niet makkelijk gemaakt. Mijn ouders ontwijken hulp en ontwijken hun verantwoordelijkheden als ouder tegenover hun kind. Verder heb ik in het heden een aantal medische onderzoeken, aangezien de klappen en trappen in mijn buik waarschijnlijk negatief hebben uitgewerkt in het nu. 

Ik heb geen contact meer met mijn ouders, aangezien het voor mij te veel is. Het is voor mij moeilijk om te leven met mensen die niet naar zichzelf kunnen kijken.

Dit is slechts een fractie en een korte en bondige samenvatting van alles. Het heeft mij gemaakt tot wie ik nu ben. Iemand die o.a. altijd haar hoofd boven water probeert te houden. Mijn boodschap aan jullie is: probeer de touwtjes los te laten als het vasthouden alleen maar meer pijn doet, want je kunt geen knoop maken als er van alle kanten getrokken wordt. 

 

Bezig met laden...

2 Reacties *

21 mei 2019
Beste Anoniem, Om bij Yvonne aan te sluiten, “welkom” en dank voor je wijze slot zin. Mooi om bij stil te staan. En, wat een verhaal! Al is het een fractie van het hele verhaal, een korte en bondige samenvatting van wat je aangedaan is, knap dat je dit gedeeld hebt. Het heeft je gemaakt tot wat je nu bent, schrijf je. Ik beleef het als, ondanks dat jou dit allemaal aangedaan is, heb je de moed en de kunde om het met ons te delen. Dan ben je toch een bijzonder iemand. Je kiest, en overwint. Dat is toch een kracht in jou! Ik wens dat naast het fysieke geweld wat je aangedaan is, het lichamelijke geweld, wat in het nu op speelt, geneest, zich herstelt. Beterschap in ieder geval. Je schrijft jouw bijdrage voor anderen, toch wens ik dat je door het te delen, jouw schrijven voor jou iets oplevert. Al is het maar dat je gewaardeerd wordt om je bijdrage en de erkenning van je capaciteiten en moed om te leven. Thomas
21 mei 2019
Wouw, wat een verschrikkelijk verhaal in een notendop en wat verschrikkelijk dapper dat jij het hier deelt, respect.. Hoe moeilijk het soms ook kan zijn om de touwtjes met je familie los te laten, soms is dat de enige manier om te overleven. Zelf heb ik ook de touwtjes los gelaten, want het werd voor mij tijd om te gaan leven. Een leven dat ik wilde leiden. En het klopt dat alle gebeurtenissen je hebben gemaakt tot iemand die je nu bent en toch kun je je overlevingsdrang, je kracht, inzetten om dit alles boven water te komen. En zo te lezen ben je daar druk mee bezig. Klinkt een beetje raar om je "welkom" te heten, maar jij kan met jou verhaal ook een hoop anderen helpen, dus welkom. Groetjes, Yvonne