Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Zie geen positiviteit door wat er gebeurd is.

Hallo, 

ik vind het moeilijk om er over te praten, omdat deze manier voor mij nieuw is. 
 

ik ben in juli aangerand door een man die ik niet kende, hij werkte in een pizzeria waar ik pizza ging halen. 
nu heb ik hulp van slachtoffer hulp en ga ik beginnen met emdr therapie. 
de zaak loopt nog waardoor ik daar veel met mijn gedachten ben, hoe gaat het verder, hoe lang duurt alles nog, waneer kan ik het echt afsluiten….

ik hoop dat de therapie helpt en ik hoop ook dat er een klein lichtje aan de eind van de tunnel is om te kunnen gaan genieten van de leuke normale dingen. Ik zie het nu even niet zitten alles zit tegen ik haar geen plezier meer uit dingen en als je me vraagt wat maakt jou gelukkig zou ik het andwoord niet weten. Dat maakt me bang , komt het ook nog ? Krijg ik ooit dat fijn gevoel en mijn geluk terug die ik eerst alltijd had…. 
Corona werk hierbij ook niet mee natuurlijk, door dit gebeuren met ik mijn beste vrienden verloren , dus sociaal contact met mensen waar ik om geef en om leuke dingen mee te doen valt ook weg. 

Bezig met laden...

6 Reacties *

17 december 2021
Hoi Marly, Wat erg dat je ook je vriendinnen bent kwijt geraakt. Die had je zo goed kunnen gebruiken. Wat dapper dat je je verhaal met ons deelt. Dat is niet makkelijk. Ik hoor graag hoe het straks gaat met jou als je emdr krijgt. Voor nu wil ik zeggen, je bent uiteindelijk niet alleen! Heel veel sterkte en laat nog eens wat van je horen!
14 december 2021
Beste Marly, Hoe gaat het ondertussen met je, en hoe ondergaat je EMDR, heb je het gevoel dat je er iets aan hebt? Uit mijn eigen ervaring heb ik heel veel gehad aan emdr, weliswaar heeft iedereen een eigen herstelritme. Geef jezelf daarom de tijd, het is niet niks wat er met je is gebeurd. De pijnlijke momenten in ons leven, laten ons vaak zien wie onze echte vrienden zijn. Trek je op met mensen die je een goed gevoel geven. Zoals hier ook meerdere hebben gereageerd, je staat er niet helemaal alleen voor. Wanneer je het voor jezelf een plekje hebt kunnen geven, zal je ook merken dat het zware rugzakje wat je nu meedraagt minder en minder zal worden. Het leven blijft altijd ontwikkelen, zo zal jij vanzelf weer nieuwe mensen en nieuwe vriendinnen ontmoeten en ergens zal het lichtpuntje in je zelf weer herstellen. Liefs Luna
08 december 2021
Hoi Marly, Heel goed dat je ondanks dat je het lastig vindt wel de moeite neemt een bericht te schrijven. Je grenzen opzoeken en omwille je herstel aangaan. Dat is iets wat van pas zal komen. Wat betreft je vriendinnen, moeten al je vriendinnen mensen zijn waar je lief en leed mee deelt? Dat doe ik persoonlijk ook niet met iedereen en dat is best zolang er maar een balans in die relatie is. Dus als jullie elkaar alleen treffen voor de leuke dingen dan is dat ook best misschien. Dat is iets waar je een keuze in kunt maken. Mocht je contacten missen om juist te praten over de andere kant dan heb je daar ook alternatieven voor. Sommige mensen raken met anderen hier in gesprek. Anderen doen mee met de lotgenoten contactgroep (fysiek lotgenoten contact groep) maar dan zou ik de moderators hier moeten vragen wat de status nu is van de groepen i.v.m. de corona. Stel je verwachtingen voor nu even bij. Je moet het zien als een scheurtje in je botten oplopen. Je voelt het heel goed. Maar er komt geen gips ofzo aan te pas. Maar je zult moeten herstellen ervan. Wat je mee hebt gemaakt tast je aan op een heel ander niveau. Daar moet je ook zeer zeker van herstellen (ongeacht ook hoe anderen erover denken). De therapie is maar 1 kant van de medaille. Naast de therapie (en tijdens) moet vooral jij aan de slag ook. Dus pas op dat je het niet als een wondermiddel gaat zien want dan kun je mogelijk teleurgesteld raken. De therapie ondersteunt jou in jouw herstel. Zorg wel dat je een goede klik met je therapeut hebt en je verhaal prettig kunt delen. Hopelijk maakt dit iets duidelijker. Bij vragen wees altijd vrij ze te stellen!
08 december 2021
Het feit dat je uitkijkt naar oud en nieuw is wel mooi. En uiteindelijk zal je je ook beter voelen, alleen daar gaat wel tijd over heen. Ik heb persoonlijk toen het oud en nieuw was de dag van te voren of de dag zelf al mijn trauma's en elende op papier gezet en die met oud en nieuw verbrand en ik weet wel daar mee is het allemaal niet weg maar miss wel een stap om een nieuw begin voor jezelf te maken en natuurlijk de EMDR.
08 december 2021
Beste marly, Dapper dat je je verhaal hier deelt. Blij om te lezen dat je met EMDR gaat beginnen of al begonnen bent. Het zal niet makkelijk zijn maar het is goed om dat te gaan doen. Het feit dat jij je nu niet gelukkig voelt komt omdat je alles nog moet verwerken en het een plekje geven en geloof mij die licht aan het eind van de tunnel die komt zeker weer. En wat je vrienden betreft als het echte vrienden zijn die steunen je ook in moeilijke tijden, maar miss is het mede door corona of is het gewoon onmacht omdat ze misschien niet weten hoe ze jou kunnen steunen.
08 december 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik ben nog niet begonnen met emdr , maandag begin ik! Ik ben door de aanranding mijn vriendinnen verloren “ als je het wel vriendinnen kon noemen” maar ene kant mis ik me en aan de andere kant totaal niet want ik weet wat ik aan ze heb als het moeilijk is. Niks dus. Maar ik mis ze wel omdat als ik me verveelde ik naar hun kon eerst, ik belde op en we gingen iets leuks doen zelf samen niks doen was tof, en dat stukje valt nu compleet weg waardoor ik haar niet mis maar de dingen om het zo maar te zeggen. Ik geloof ook wel dat het goed komt, en ik verwacht eigenlijk best weer van de therapie maar ik wil gewoon goed in me vel zitten. En goed kunnen slapen en niet stressen en piekeren. Mijn leven leven hoe ik dat vroeger deed. Ik verheug me dus ook zo op oud en nieuw gewoon puur omdat ik in mijn hoofd heb zitten een nieuw begin start 1 jan. Het verleden is definitief verleden tijd, terwel ik echt wel weet dat dat zo niet gaat, was het maar zo! Maar goed