Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Artikel in Vrouw!

Dit weekend stonden mijn zoontje en ik in Vrouw, het magazine bij de Telegraaf! Een prachtige reportage waar we samen aan mee mochten werken. Het raakte me om het echt in handen te hebben en te beseffen waar ik nu sta... De weg om hier te komen was zwaar, maar ik voel me dankbaar en geniet van mijn leven hoe het nu is♡

Bijlagen

Bezig met laden...

13 Reacties *

08 december 2021
Hoi Jorien, het is inderdaad een heel traject en nog steeds te weinig gekend. Daarnaast is het ook als slachtoffer moeilijk om aan te geven dat je in dergelijk project zit voornamelijk uit schaamte. Dat is bij mij toch ook het geval. Bovendien is het moeilijk bespreekbaar te maken indien de daders bekenden zijn en laat staan als het binnen je gezin is gebeurd. Er zijn al grote stappen gezet de laatste jaren en ook slachtofferhulp is een dankbaar iets. Fijn zou het wel zijn om soms over een buddy te beschikken. Iemand die verder staat in het traject en een ander mee wil begeleiden. Zo kan je achteraf op jou beurt weer verder hulp bieden. Dit zou zeker fijn zijn indien het misbruik binnen de familie gebeurd. De kans dat je er dan alleen voor staat en het niet echt bespreekbaar durft te maken is namelijk nog groter Liefs Emma
08 december 2021

Als antwoord op door 3559b26903454e…

Hoi Emma, Zo herkenbaar dat als het misbruik binnen de familie heeft plaatsgevonden, je er zo alleen voor staat.... Ik ben eigenlijk bijna iedereen kwijt geraakt, mijn moeder nam het op voor de dader, haar lievelingszoontje. Tenminste zo heb ik dit ervaren, en vooral niet de vuile was buiten hangen. Mijn vader eerst begripvol, maar later toen ik echt brak met mijn broer (de dader), heeft het laatste stukje van zijn leven mij dit verweten. Helaas is het contact met een andere broer ook voorbij, maar gelukkig heb ik mijn broertje en zijn vrouw nog. Zij staan achter mij! Maar ik merk dat het nog verder gaat dan alleen het gezin, in verdere familie is de ware reden niet bekend. liefs, Joti
08 december 2021

Als antwoord op door 3559b26903454e…

Lieve Emma en Joti, bedankt voor het delen van een stukje van jullie verhaal. Steun vinden bij ervaringsgenoten is zo belangrijk. Ik zeg altijd: je moet het wel zelf doen, maar je bent niet alleen. Lieve groet, Jorien
07 december 2021
Daar mag je heel erg trots op zijn en het is mooi om te horen dat je je beseft waar je nu staat in het leven. Dus geniet van je gezin en van alle positieve dingen om je heen
07 december 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Lief je reactie, dank je wel!
07 december 2021
Hallo Jorien Wat een mooi verhaal. Prachtig wat die reis je heeft gebracht. Het zou fijn zijn dat dergelijk programma word aangeboden aan andere slachtoffers. Een week onder begeleiding je trauma in een ander land doorleven en grote stappen vooruit zetten. Misschien iets om over na te denken? Liefs Emma
07 december 2021

Als antwoord op door 3559b26903454e…

Hi Emma, Bedankt voor je lieve reactie. Het programma wordt gelukkig in Nederland wel aangeboden. Voor mij was de reis een laatste stapje naar openheid. Er aan vooraf ging een traject van 10 jaar therapie en na afloop ook nog een traject van EMDR sessies, exposure en schematherapie. Lieve groet, Jorien
06 december 2021
Hallo Jorien, Wat een prachtig en bemoedigend verhaal! Bedankt voor het delen. Liefs, Joti?
06 december 2021

Als antwoord op door 4124fbeb5df642…

Bedankt voor je lieve reactie. Leuk dat je me de tip gaf het te delen! Lieve groet, Jorien
06 december 2021
Hey Jorien, ik heb een deel van je reis kunnen zien en ik heb je hier op het forum mee mogen maken als inspirerend ambassadeur. Het artikel las ik gisteren. Terecht dat je zo trots bent. Besef je inderdaad waar je nu staat in het leven en hoe krachtig je een verschrikkelijke periode hebt verwerkt. Voorwaar een inspiratie voor ons allemaal! Geniet van je mooie gezin en van het leven!
06 december 2021

Als antwoord op door c8366708a41e4e…

Bedankt voor je waardevolle reactie. Fijn om samen te werken. Groet, Jorien
06 december 2021
Wat een mooi artikel lieve Jorien! Geniet van je prachtige gezin.
06 december 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Wat lief je reactie, dank je wel!