Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van stalking

Effectieve behandeling?

Hoi allemaal,

Ook ik ben helaas gestalkt en heb hier psychologisch veel last van, dat ik het niet kan aantonen, niet zag aankomen. Ik heb mezelf ook veel verweten en schuldig gevoeld, dat ik dit op mezelf heb afgeroepen. 
De psychologische klachten zijn constant en gaan de hele dag door. Wie heeft ervaring met een effectieve behandelmethode of tips/tools die kunnen helpen? Zelfhulpboek oid? Ik wil alles aangrijpen om me weer normaal te kunnen voelen en functioneren. Ik heb het intussen ook aan een psycholoog verteld, maar wellicht weten jullie specifieke dingen die jullie hebben geholpen. 

Bezig met laden...

5 Reacties *

08 december 2021
Bedankt voor het reageren allemaal. Ik heb ondertussen veel gehad aan deze oefeningen: https://m.youtube.com/watch?v=FeUioDuJjFI Het lijkt een beetje vreemd maar het heeft me lichamelijk veel geholpen en het constante denken al veel verlicht. Wel ook icm gesprekken met een psycholoog. Veel sterkte allemaal en bedankt voor het delen van jullie verhalen. Het is allemaal heel verdrietig om te lezen, stalking voelt voor mij hetzelfde als geweld maar dan psychologisch geweld ipv lichamelijk. Niemand verdient dit, steun kunnen vinden, online en offline, is daarom extra belangrijk heb ik gemerkt. Nogmaals veel sterkte allemaal ❤️❤️❤️
08 december 2021
Zelf word ik ook gestalkt. Al jaren. Zowel via internet als via het beïnvloeden van mijn buurt met "voorinformatie" over mij. Ik Ben Dan ook opnieuw op zoek naar andere woonruimte. Mijn dochters wonen ook in hetzelfde dorp dan ik, gelukkig! Ook hun worden beïnvloed met verhalen over mij. De stalking word op waanideeën gegooid, terwijl het regelrecht getreiter is. Of ik tips kan geven? De politie heeft ook tips rondom stalking. Als je die precies opvolgt heb je alleen daar al een dagtaak aan. De ene keer ben ik gewoon onverschillig en besef ik dat ik ondanks alles mijn humor nog heb en dat ik nog leef ondanks de doodsbedreigingen. Cybercrime heeft de politie ook tips voor. Word ook een dagtaak. Lees je graag? Het boek "Eerste hulp bij stalking" staan ook nog veel tips in. De modem/router mee nemen o.a. Beveiligingsinstallatie in huis laten maken zodat je de stalker op beeld krijgt. Maar het schijnt zo te zijn dat je zelf de beelden niet te zien krijgt maar dat alleen de politie dat ziet weer in verband met de privacy word dan gezegd. ISBN nummer van het boek: 978-90-5898-295-7 Uitgeverij: tijdstroom.nl
10 november 2021
Hoi Boogschutter8855, wat goed dat je hier hulp vraagt. Zoals ik in de korte tijd hier lees zijn er zovelen die in hetzelfde schuitje zitten, of ongeveer dat schuitje. Ik ga emotioneel ENORM op en neer. Ene dag voel ik me heel wat om de volgende dag weer in zak en as te zitten als er weer wat gebeurd of als ik weer ergens achter kom. Vre-se-lijk. Ik ben in eerste instantie naar de huisarts gegaan, daar kon ik m'n verhaal goed kwijt (is helaas ook nog geen normaal verhaal maar da's weer wat anders). Die heeft ze doorverwezen naar de praktijkondersteuner. Ik zat zó diep dus dat viel ontzettend tegen dat ik daar ook nog eens 2 weken op moest wachten voordat ik daar terecht kon. Eenmaal daar, kiepte ze me na de 4 de afspraak naar buiten met de woorden; ik kan niks voor je doen verder, wellicht dat je je gedachten wat meer kunt verzetten als corona voorbij is en je weer wat meer buiten de deur komt. (?!?!) Daar stond ik. Terwijl ik in datzelfde gesprek gevraagd had voor een doorverwijzing naar een psycholoog, maar die kreeg ik niet. Maanden gingen voorbij. Een toen kreeg ik een ingeving en ben ik naar een magnetiseur gegaan met vele begaafdheden. Je kunt erin geloven of niet, dat is ieders keuze. Ik kon daar meteen terecht. Ik kon mijn verhaal goed kwijt en dat is nu na maanden nog steeds een zeer goede uitlaatklep bij mij. Ik kan hem ook appen wanneer ik maar wil, hij zal altijd antwoorden. Is er constant voor me. Ik app hem geregeld helemaal blauw. Maar zelfs daar heeft hij begrip voor. Misschien is iets in die weg een idee voor je? Ik weet het natuurlijk ook niet maar om hier zelf uit te komen dat is (in mijn geval) echt niet te doen. Mocht je prive eens willen kletsen dan sta ik daar voor open. Lieve groetjes.
07 november 2021
@ Boogschutter: Ik had zelf ook geen tot amper harde bewijzen al die tijd. Het ging heel subtiel. Ik stond heel lang met mijn rug tegen de muur ri mijn omgeving, instanties, de politie. Herken aardig in wat je zegt dat ik ook op momenten dat het rustig was nog steeds gespannen was of niet meer kon ontspannen. Continu alert en naar buiten gericht geraakt van wanneer begint de gekte en het gedrag, de subtiele acties weer. Hoe kom je weer ontspannen en stevig terug bij jezelf. Ik wil de komende maanden ook gaan kijken of ik EMDR kan krijgen maar ook nog wel zoekende wat nog meer kan helpen dat een gestoord iemand of gestoorde mannen/jongens nooit meer voor elkaar kunnen krijgen dat je niet meer stevig staat maar helemaal onderuit getrapt word langdurig. Kleine triggers kunnen er al voor zorgen dat ik heel gespannen raak of super onrustig en voor mijn gevoel mijn systeem op hol slaat. Mocht je tezijnertijd aan nog meer tips komen hoor ik ze ook zeker graag :-)
06 november 2021
Hoi boogschutter. Misschien EMDR of cognitieve therapie kan je helpen. Maar wellicht weet jou psycholoog dit ook. Sterkte