Misbruik zoon

Naar de lotgenotengroep ‘Voor de helpers van slachtoffers van seksueel misbruik’
13 oktober 20216 reacties58 weergavenPublieke groep
Default profile image
Jan@

Hallo Allemaal,

ik houd mijn verhaal voor nu kort. 2 weken geleden hebben mijn man en ik via iemand anders gehoord dat onze zoon 16 Jr vanaf zijn 12e tot nu in de vakanties wordt misbruikt door een vriend van de familie. We waren kapot, hadden een stuk ongeloof, wisten niet waar te beginnen met hulp.

Nu ben ik hier terecht gekomen voor een stukje herkenning, we zijn bij de huisarts geweest en komt er langzaam hulp.

Vandaag ga ik een 1e gesprek plannen met de politie want dat wilde hij eerst nog niet maar nu zijn we er wel aan toe. Een complicerende factor is dat deze persoon uitgezaaide kanker heeft en we dus normaal mega klaar zouden staan voor deze persoon.

Pff toch nog een lang verhaal...

Reageren op dit verhaal?

Als lid van de Slachtofferhulp Community kun je in gesprek gaan met andere leden. Deel jouw eigen ervaringen, ondersteun andere slachtoffers of stel vragen.

6 reacties

Naast lotgenoot nu ook ambassadeur
Steven | Ambassadeur

Dag beiden, verschrikkelijk dit te moeten doorstaan. Er zijn heel veel dingen die zo gaan spelen wat het ingewikkeld maakt.
Daarentegen ook de vraag. Hebben jullie professionele hulp voor jullie zelf ook?
Want net wat je daar schrijft. Complicerende factor.... al van dit soort zaken gaan meespelen waardoor je als een speelbal bijna alle kanten op geslingerd wordt.
Primair wil je er voor je kind zijn en dit kan beter als jijzelf ook een bepaalde rust hebt gevonden rondom je gedachten.
Je verhaal is hier nooit te lang. Liever dat je hier teveel plaatst dan te weinig.
Je zoekt herkenning. Helaas kan ik die als ouder niet bieden. Wel als slachtoffer en als ondersteuner van meerdere slachtoffers.

De tip die ik je zou willen geven ook.
Iva bicanic - dicht bij huis
Boek van oprichtster van stichting seksueel geweld. Staan heel veel verhalen in en uitleg over hoe alle trajecten lopen enzo. Velen zeggen dat ze dit boek graag in het begin hadden willen lezen.

Login om te reageren
Default profile image
Jan@

Het boek hebben we gisteren besteld en is bezorgd bij mijn ouders. Zij hadden deze site en het boek gevonden. Zij bieden mij ook een luisterend oor. Verder starten we komende donderdag al met coaching in afwachting van een plek bij de psycholoog (mijn zoon). De coach doet aan traumatherapie en gezinshulp.
Net de mentor van onze andere zoon ingelicht. Straks nog de politie bellen.

Login om te reageren
Naast lotgenoot nu ook ambassadeur
Steven | Ambassadeur

Klinkt inderdaad alsof het allemaal wel begint te lopen zo. Is er toevallig ook iemand vanuit slachtofferhulp betrokken? Deze kan stapsgewijs jullie ook bij staan als daar behoefte aan is.

Login om te reageren
Default profile image
Jan@

Nee nog niet. Wel contact gehad met het Centrum Seksueel Geweld. Net contact gehad met de huisarts ivm psycholoog voor mijn zoon (adressen). Morgen samen naar een coach alvast. Fijn om te weten dat ik ook hier steun kan vinden in de vorm van begeleiding bij het proces en vooral van lotgenoten. Dat laatste daar was ik echt naar op zoek.

Login om te reageren
Default profile image
Lenaco

Beste beiden,
Wat een schokkend verhaal, goed dat de hulpverlening op gang gaat komen. Triest voor de dader, dat hij is getroffen door uitgezaaide kanker, maar dat ontslaat hem niet van zijn verantwoordelijkheid voor zijn daden. Ik begrijp dat er wisselende emoties hierbij spelen. Jouw zoon staat op de eerste plaats en met goede psychologishe begeleiding en mogelijk EMDR, afhankelijk van de bevindingen van de psycholoog hoop ik dat de schade te ondervangen is.
Sterkte voor jullie met de keuzes die op jullie pad komen.
Lenaco

Login om te reageren
Sarapeter

Hallo,

Wat goed dat je hier bent gekomen voor wat herkenning. Het is vreselijk wat jullie kind en gezin is overkomen. Als ouder sta je machteloos als je dit hoort. Ineens staat de tijd stil terwijl de wereld om je heen door stormt.

Zo te lezen is er al goede hulp in gang gezet, wat ontzettend goed dat jullie dit zo snel hebben opgepakt.

Zoals hierboven al gezegd, zorg ook voor juiste hulpverlening voor jullie als ouders zijnde. Jullie zijn een hele belangrijke schakel voor de verwerking in dit proces van jullie kind.

Een spannende (en heftige) tijd voor jullie. Naar de politie gaan is heel goed maar kan wat overweldigend zijn. Maar het is goed om het te doen. Want ookal heeft de dader kanker het zal nooit rechtvaardigen wat hij jullie kind heeft aangedaan. Dat is verschrikkelijk.

Het boek hierboven benoemd is echt heel verhelderend. Een ‘fijn’ boek om te lezen.

Ik wens jullie heel veel sterkte in deze heftige tijd. Ik ben ouder van een zoontje wie misbruikt is dus weet een beetje hoe machteloos en radeloos je je kunt voelen.

Login om te reageren