Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van stalking

Praten over stalking

De invloed van stalking op je leven kan groot zijn. Ook als er geen fysiek geweld aan te pas komt voelt het vaak alsof dat wel zo is: misschien heb je de neiging weg te duiken of je kleiner te maken. Ervaar je een gevoel van dreiging. Wat zou de volgende zet zijn? Als je in deze onzekerheid leeft, ervaart je lichaam voortdurend stress en kun je daardoor ook nog allerlei fysieke klachten ontwikkelen. Hoe ga je met die stressklachten om?

Tekst Marije Meijer

In contact komen met lotgenoten

Misschien wil je het liefste zo onzichtbaar mogelijk door het leven gaan. Nergens over praten en vooral niet opvallen. Dat kan het veiligst voelen en is ook heel begrijpelijk. Maar er is ook een andere manier. Misschien helpt het je om hier in de community met lotgenoten te praten. Met mensen die herkennen waar je doorheen gaat.

Een publieke of een besloten groep?

Dat kan in een publieke groep of in een besloten groep. In een publieke groep kan iedereen meelezen. Als je ook iets wil delen, maak je een profiel aan waarvoor je een nickname gebruikt. In een besloten groep kunnen alleen groepsleden meelezen. Als je daar lid van wil worden, hebben we graag eerst een kort gesprekje met je. Dat is prettiger voor de veiligheid van alle groepsleden.

Wat vind jij prettiger?

We kunnen jouw anonimiteit op beide manieren garanderen en willen graag weten hoe jij erover denkt. Omdat het voor ons belangrijk is dat jij een plek hebt waar je je verhaal kwijt kunt en waar je hulp kunt krijgen. Vind je het juist prettig als iedereen kan bijdragen of zou je liever een besloten groep zien over dit onderwerp?

Heb jij suggesties? Laat het ons weten. Dan kunnen wij de veilige omgeving creëren die je nodig hebt om ervaringen uit te wisselen en samen sterker te worden.
Bezig met laden...

5 Reacties

13 oktober 2021 (bewerkt)
Hoi Eva,

Ja, wat mij betreft gaat dat helpen. Iemand zou bijvoorbeeld kunnen worden toegelaten door in contact te zijn geweest met een medewerker van Slachtofferhulp.
13 oktober 2021 (bewerkt)
Bedankt voor jullie reacties. Zou het jullie helpen als we van deze groep een besloten groep zouden maken? En wanneer mag iemand dan toetreden tot de groep?
04 oktober 2021
Ik zou ook graag willen deelnemen aan een besloten groep.
04 oktober 2021 (bewerkt)
Een besloten groep vind ik persoonlijk prettiger. Omdat er dan de gelegenheid is om meer specifieke informatie te delen. Met de garantie dat dit niet wordt ingezien door de stalker.
04 oktober 2021 (bewerkt)
Ik zou graag deel willen nemen in een besloten groep.