Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Tips voor en door helpers

Nieuw: gratis online cursus voor helpers

Als je iemand helpt na een ingrijpende gebeurtenis kun je soms best wat hulp gebruiken. Het klinkt zo makkelijk: ‘natuurlijk ben ik er voor je’. Maar in de praktijk kan het best lastig zijn. Niet zo gek dus, dat je soms even niet meer weet wat je wel en niet kunt zeggen. Of dat je wil weten: reageer ik wel goed? Misschien vraag je je af: hoe doen anderen dit?

'"Toen mijn man vertelde dat hij klappen had gehad, wilde ik er natuurlijk voor hem zijn. Maar ik merkte dat hij zo boos was om wat hem was overkomen, dat mijn adviezen niet aankwamen. Nu weet ik het ook even niet meer."

Je had je vooraf wellicht niet gerealiseerd wat zo’n ingrijpende gebeurtenis allemaal met zich mee zou brengen. Als je niet uitkijkt ga je te vaak over je eigen grenzen. Of je merkt dat jullie allebei af en toe geïrriteerd raken. En dat is vervelend, want je doet echt je best, en het is super dat je er voor iemand bent. 

Nu zijn er gelukkig manieren die het voor jou en voor de ander fijner maken. In onze nieuwe online cursus ontdek je welke manieren dat zijn. Na deze cursus sluit je beter aan op de ander, zonder jezelf weg te cijferen:

  • Je weet beter hoe je in bepaalde situaties aansluit op wat het slachtoffer nodig heeft en voorkomt daarmee onnodige irritaties.
  • Je maakt ruimte voor je eigen gevoelens. Die mogen er zijn, ook als je niet het slachtoffer bent. 
  • Je ervaart meer rust omdat je nieuwe manieren hebt geleerd om met lastige situaties om te gaan.
  • Je helpt jouw partner, vriend, vriendin, familielid, buurman of collega zelf de regie te houden over zijn of haar herstel.

De gratis online cursus is makkelijk toegankelijk en overal en altijd te volgen. In 30 tot 60 minuten per onderdeel krijg je nieuwe inzichten waar je direct mee aan de slag kunt.

Lees meer op onze website

Bezig met laden...