Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Hij ging door, terwijl ik aangaf dat hij moest stoppen

Toen ik achttien was leerde ik een jongen via Instagram kennen. Ik voegde hem toe, omdat ik een gebroken hart had en dacht de pijn te kunnen verzachten door me op hem te storten. Ik vertelde hem over mijn pest verleden en over dat ik niet veel vrienden had. Hij zei dat ik hem kon vertrouwen en dat wij vrienden waren. Ik geloofde hem meteen en zag het helemaal voor me dat ik bij zijn groepje mocht gaan zitten. Opeens hadden we het over seks. Van het hebben over seks ging het naar het sturen van naaktfoto’s. Ik wilde hem geen naakt foto’s sturen, maar hij bleef maar zeuren. Uiteindelijk deed ik het, maar wel met tegenzin. Ik vond het eng en niet fijn. We spraken niet lang daarna met elkaar af bij hem thuis. Ik gaf aan dat ik het zacht en lief wilde, omdat dichtbij elkaar zijn  voor mij iets liefdevols is.  Hij zei dat hij dat begrepen had. De dag erna kwam ik bij hem thuis en zoals afgesproken zou ik hem gaan pijpen. Ik wist niet hoe het moest en ging daarmee akkoord,  omdat we ook zouden gaan knuffelen. Het knuffelen was er niet van gekomen. :( Op een gegeven moment ging het er heel hard aan toe, hij ging hard met zijn geslachtsdeel in mijn mond. Ik zei zijn naam, ging tegen hem aan duwen met mijn hand, maakte huil geluid en zei dat hij moest stoppen, maar hij stopte maar niet. Ik schrok daarvan en bevroor daarna, ik gaf me over. Thuis moest ik huilen en tot de dag van vandaag heb ik last van die nare ervaring. Mensen vertrouw niemand op sociale media en stuur geen naaktfoto’s . Wees alsjeblieft voorzichtig. Ik heb een hekel aan mannen gekregen, vertrouw  ze niet meer en ik ben verkeerd over seks gaan denken. Ik denk dat seks niet liefdevol kan zijn. Heeft iemand ook zoiets meegemaakt? stel ik mezelf aan? Ik heb er namelijk wel echt last van. 

Bezig met laden...

8 Reacties *

22 augustus 2021
Je moet niet hopen. Verwacht het. Ga er vanuit. De negatieve gedachten zullen er volop zijn. Wees dus geëmotioneerd als je deze gedachten heb en zeg "deze gedachten gaan verdwijnen net als mijn angsten" etc. Want jij moet jezelf geloven en jezelf overtuigen. Laten overtuigen is stuk minder effectief. Van alle mensen met dergelijke klachten die ik heb mogen begeleiden zijn ze er allemaal beter op geworden of van hersteld. Ik weet dus dat er voor iedereen hoop is, maar ik kan niet veranderen hoe iemand naar zichzelf kijkt. Iemand moet zichzelf een hoopvolle toekomst gunnen.
23 augustus 2021

Als antwoord op door 00d006b83b414f…

Bedankt voor je reactie, Steven. Ik ben het met je eens: ik moet er vanuit gaan en niet hopen dat….. Het verdriet en de angst blijven, maar ik moet een manier vinden om ermee om te gaan. :)
21 augustus 2021
Ach lieverd, ik heb deels hetzelfde mee gemaakt. Het is nooit je eigen schuld, mensen die dit doen zijn echt NIET 100 in hun kop en verdienen het niet om in de maatschappij te horen. Ik hoop dat je de juiste hulpt zoekt en krijgt. Heeft mij gelukkig erg geholpen.
22 augustus 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Bedankt voor je lieve woorden, lieve meid. Het doet me goed. Ik ben nu in behandeling bij GGZ centraal. Ik hoop dat ik ooit van mijn angst af zal komen.
21 augustus 2021
[~3214] natuurlijk is je reactie op mannen heel logisch. Na een traumatisch gebeurtenis als deze ga je in de overleving en zelfbescherming en de meest effectieve is om alle mannen te weren uit je leven. Dit is passend bij je huidige situatie. Emdr is tegenstrijdig in wat je eigenlijk wilt doen. De gedachten wegstoppen helpt daarentegen ook niet. Uiteindelijk komen ze er toch uit. Bij emdr moet je ze desondanks vast houden terwijl ze zo misselijkmakend zijn. De scherpte kan er vanaf gehaald worden maar als emdr niet bij je past dan past het niet. Wees hier open over met je therapeut. Mensen zijn verdeeld qua mening. De ene is meer van de exposure therapie. De ander meer van cognitieve gedragstherapie. Je moet kijken wat bij je past en ook bij welke fase je zit in je herstel. Ik weet ook niet hoe vers het allemaal is voor je. Er zijn namelijk veel factoren die mee spelen. Ben je meteen met emdr gestart of heb je eerst bepaald wat je wilt gaan doen?
22 augustus 2021

Als antwoord op door 00d006b83b414f…

Heel erg bedankt voor je reactie, Steven. Ik ben later pas met EMDR gestart, eerst hebben we erover gepraat. Het voorval vond plaats toen ik achttien was.
21 augustus 2021
Lieve Lisanne, Om meteen de belangrijkste vraag te beantwoorden NEE je stelt je niét aan. Iemand is over jou grens heen gegaan terwijl jij aangaf dat je dat niet wilde. Dus laten we eerst vooropstellen dat je je niet aanstelt. Daarnaast is het een vreselijke ervaring als iemand over je grenzen heen gaat. Ik heb dit zelf ook gehad en heb me hier ook vreselijk om gevoeld. Mijn advies blijft echt; praat er over met iemand die je vertrouwd. In een situatie als deze heb je iemand nodig die je kan steunen want je gaat je wss nog wel vaker rot voelen hierom. Zoiets gaat niet zomaar weg. Zelf doe ik emdr therapie. Dit kan heel effectief zijn! Ik zou het zeker aanraden. Emdr zorgt ervoor dat de heftige ervaring steeds minder spanning veroorzaakt waardoor je niet telkens weer terugvalt in het heftige moment maar het langzaam aan een plekje kan geven. Daarnaast wil ik je echt op het hart drukken; je bent zoveel meer waard dan iemand die jou nee niet accepteert. Ik heb me een lange tijd heel vies en ellendig gevoeld na mijn ervaring. Nu realiseer ik me dat het niet mijn schuld is en dat ik dit niet heb verdiend. Net als jij dit ook niet hebt verdiend! Je bent zoveel waard. Onthou dat. Mocht je er verder over willen praten of vragen hebben over therapie ofzo kan je me altijd berichten Heel veel liefs en sterkte
21 augustus 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Lieve Elena, Heel erg bedankt. Ik heb EMDR gehad, maar ik vond het ongemakkelijk. Ik ben nu in behandeling bij GGZ centraal.