Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Is het echt misbruik?

Hoi, 

Ik ben nieuw hier, dus ik zal mijn verhaal delen. Ik heb vorige week iets meegemaakt en ik weet niet zeker hoe ik me erover moet voelen en of ik dit wel echt verkrachting of seksueel misbruik kan noemen. Zeker als ik de verhalen van andere meisjes of jongens lees, denk ik altijd maar dat ik mezelf niet moet aanstellen.  Maar toch heb ik er heel veel last van en ik moet mijn verhaal even kwijt. Alvast een waarschuwing, het is erg gedetailleerd. Het zit zo: 

Ik ben afgelopen week naar mijn vriend gegaan om met hem af te spreken. Nadat het heel knuffelig werd, hebben we besloten seks te hebben, dit helemaal vrijwillig. We hebben dit ook vaker gedaan, dus niks nieuws. Maar na een tijdje was ik al een aantal keer gekomen en ik riep: ik kan echt niet meer. Nadat ik flauw was gevallen, werd ik wakker en merkte ik dat mn vriend me nog aan het vingeren was en ik trok me dus gauw weg. Ik draaide me om en begon vol te huilen, want hij was doorgegaan, zelfs nadat ik zei dat ik niet meer wilde én flauw was gevallen.  Ofja, flauw gevallen, meer een soort van neergestort. Toen ik eenmaal huilend aan de kant lag, vond hij het nodig om verder te masturberen tot hij klaar kwam en hij kwam op mij. Ik kon niks, ik kon alleen maar huilen en ik haatte hem en mezelf.

Nu is het zo dat hij er onmiddelijk extreem veel spijt van had en hij echt heel boos was op zichzelf. Dat heeft hij nu nog steeds.  En ik ben ook heel erg boos op hem, het vertrouwen is weg en ik haat mijn eigen lichaam. Alleen, ik hou van hem, ik zou hem nooit kwijt willen en ik weet dat hij het niet per se zo bedoeld heeft. En nog weet ik niet wat ik moet doen.

Bezig met laden...

9 Reacties *

05 augustus 2021
Starlight, je zegt dat je door wil met deze jongen en van hem houdt, Ik vind dat jij je moet afvragen of hij wel van jou houdt. Hij gebruikt jou voor zijn lusten. Leef niet in een illusie! Ga bij je zelf te rade, Anders zal deze situatie zich herhalen. Misschien is deze jongen een narcist.
05 augustus 2021
[~2193] , ik begrijp zeker ook wat jij zegt. Echter is dit niet zo maar iets, de actie van deze jongen heeft, zoals starlight beschrijft, veel impact op haar gehad. Ik denk dat het ook belangrijk is om het beestje bij de naam te noemen en consequenties zijn ook belangrijk om iemand te laten leren van zijn fouten. Het is niet voor niks wettelijk gezien misbruik, dat is om een reden. Als slachtoffer heb je al snel de neiging om jezelf de schuld te geven of om het minder te maken dan het is. Daarmee gaat echter de schaamte en boosheid naar binnen inplaats van dat je deze voelt voor de gene die verantwoordelijk is. Daarbij is vergeving van de dader absoluut niet essentieel om zelf te 'genezen'. Jezelf vergeven en zelfcompassie hebben is echter wel belangrijk. Elkaar opvoeden kan zeker waardevol zijn, maar nogmaals is dit geen kwestie van normen en waarden maar een misdrijf. Door te zeggen dat je een man zou moeten leren om zich beheersen leg je de verantwoordelijkheid bij het slachtoffer in plaats van bij de dader en zo wordt 'rape culture' in stand gehouden. Een relatie hebben is geen excuus voor misbruik, niets is een excuus voor misbruik. Het is een doordachte actie geweest van deze jongen, en dat de jongen zegt spijt te hebben lijkt me mosterd na de maaltijd. Mooie woorden zijn leuk en aardig maar hebben geen meerwaarde als de acties iets anders zeggen. Dit is hoe ik het zie.
05 augustus 2021
Ram, ik snap je woede en de machteloosheid. Ja. Wettelijk is het misschien een misdrijf. Misdadig is het zeker. Maar we komen zo niet verder. Wat doen we met de dader? Straffen? Is dat voldoende? Er bestaat ook zoiets als opvoeding. Elkaar helpen om op het rechte pad te komen en blijven. Zelfs vergeving en als je daar aan toe bent kun je pas echt je beter voelen; een beetje genezen, Zo zie ik het.
04 augustus 2021
Ten eerste; wat vreselijk voor je dat je dit overkomen is, ik krijg er de koude rillingen van. Het is absoluut seksueel misbruik en wat betreft je relatie met deze jongen wil ik eigenlijk tegen je zeggen; ren alsjeblieft heel hard weg! Ik vind dat hij hier ook voor bestraft voor moet worden, dit is echt niet oké. @pieterke "Hem leren zich in te houden" is de omgekeerde wereld, dit gedrag mag en kan niet, dat is geen kwestie van normen en waarden, het is een misdrijf. @starlight Ik hoop dat het oke met je gaat en dat je goed voor jezelf zorgt!
29 juli 2021
Het is aan jou wat je hiervan vindt. Het is misbruik. Het is sadistisch. Masturbeert terwijl jij huilt.... je mag hier echt wel wat van vinden. Het is ongewenst seksueel contact dus misbruik. Het is ook begrijpelijk als je vertrouwen geschaad is. Sta vooral goed stil bij jezelf. Het is de opgelopen schade versus jouw liefde en vergeving naar hem. Bij twijfel kun je ook even afstand nemen van hem. Zorg in eerste instantie goed voor jezelf. In tweede pas voor hem. Als hij het snapt en spijt heeft snapt hij dit ook (zonder je schuldgevoel aan te praten ook)
28 juli 2021
Ik ben benieuwd of hij er van kan leren, ik denk dat hij niet besefte wat de wildheid met hem deed, Hij moet leren zich in te houden en je kunt hem daarbij helpen, en zo ook jezelf. Dat is wat liefde is.
28 juli 2021
Hey, technisch gezien is dit inderdaad misbruik. Maar jij geeft al aan dat hij er veel spijt van heeft. Zou je het hier nog met hem over kunnen hebben en wat regels opstellen anders? Je stelt je in ieder geval niet aan en het is echt goed dat je dit deelt. Probeer vooral veel met hem te praten. Dat kan echt helpen.
28 juli 2021
Volgens de wet. Ja dit is misbruik. Jij zegt nee en hij doet het toch. Het is aan jou hoe hiermee om te gaan. Heeft hij je uit kunnen leggen wat maakte dat hij door ging?
28 juli 2021

Als antwoord op door 00d006b83b414f…

Ja, hij heeft het uitgelegd. Hij had het niet helemaal door blijkbaar.