Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

Een stukje uit mijn leven

Het begon allemaal toen ik een meisje was van een jaar of 13. Ik kreeg op het vmbo te maken met mensen die het leuk vonden om mij te pesten...en waarvoor? Alleen omdat ik wat rustig en stil was. In die 4 jaar op het vmbo ben ik helemaal naar beneden gehaald, ik werd depressief, raakte mezelf kwijt en dacht zelfs na over zelfdoding.

Vanaf mijn 16e begon ik een nieuwe opleiding op het mbo, die periode ging gelukkig wat beter maar had nog steeds last van alles wat er gebeurt was. Totdat ik een lichtpuntje in mijn leven kreeg, namelijk mijn (ex) vriend. Ik was gelukkig met hem totdat mijn leven ineens weer veranderde in een donker gat. Hij was tijdens onze relatie helemaal niet de persoon waar ik verliefd op was geworden. Hij ging vreemd waardoor ik hem niet meer vertrouwde, hij had losse handjes en hij had moeite met nee is nee op seksueel gebied.

Ook kon hij agressief zijn naar mij toe of zijn ouders. Ik was soms echt bang voor hem. Toch ben ik 1,5 jaar bij hem gebleven. Nu denk je vast waarom zou je jezelf dat aandoen? Dat vraag ik me tot vandaag de dag ook weleens af. Waarschijnlijk omdat een deel van mij toch van hem hield.

Uiteindelijk werkte het niet meer tussen ons en maakte hij het uit. Ik heb inmiddels geen contact meer met hem, maar hij zal nooit weten hoe erg hij mij beschadigt heeft. Ik heb er zelfs PTSS aan overgehouden.

Nu heb ik sinds 3 maanden een hele lieve vriend die mij begrijpt en me door dik en dun steunt. Alleen helaas merken we allebei wel dat in sommige situaties mijn PTSS naar boven komt. Hij heeft er gelukkig wel begrip voor en doet er alles aan om mij een veilig gevoel te geven.

Dit is zomaar een stukje uit mijn leven. Mocht iemand zich hierin herkennen of als je gewoon wil praten, dan mag dat altijd.

Liefs!

Bezig met laden...

4 Reacties *

22 augustus 2021
Zo begon de hel in mijn leven thuis kreeg ik te horen dat ik niets voorstelde en dat ik niets ben toen ik op de vmbo terecht kwam werd ik gepest door meer dan 30 man, was het maar alleen bij pesten gebleven ik werd met me hoofd in een wc pot geduwd, meerdere malen een mes op me keel gehad en pauzes werd ik opgewacht of als ik van school naar huis ging of andersom. Leraren zagen het gebeuren deden niets ik stond er alleen voor niemand die me hielp. Hun zaten in de 2de jaar, ze hebben mij 2 jaar lang gepest, vernederd, gekleineerd, mishandeld, en gezegd dat ik mij zelf maar van kant moest maken omdat niemand mij toch zou missen. Het is dat ze na 2 jaar niet meer op die school zaten en er af moesten anders waren ze vast doorgegaan. Vervolgens moet je stage lopen en kom je in een verpleeghuis terecht als activiteitenbegeleider, maar al snel was ik er gewoon aan het werk ik ben 5 jaar gepest door mijn collega's zelfs zo erg dat ik geslagen werd door de bewoners en dat mijn collega's er bij stonden maar niets deden net of ze een film aan het bekijken waren. Kan nog wel even door gaan daarom ook dat ik zeg me leven is al 34 jaar een horrorfilm waar geen einde aan komt
20 juli 2021
Beste Positiviteit21, Het is onverteerbaar dat er zo weinig aandacht is voor pesten, terwijl de gevolgen ervan een heel leven kunnen ontwrichten. Het is goed om te lezen dat je uit de gewelddadige relatie met je ex hebt kunnen stappen. Dat moet heel moeilijk geweest zijn voor je. De angst en de vernedering moet iedere keer verschrikkelijk geweest zijn voor je. Voor PTSS zijn therapieën die je verder kunnen helpen. Als je hier nog geen ondersteuning bij hebt, dan kun met jouw huisarts eens kijken wat een passende therapie zou kunnen zijn. Het is heel moedig van je om in het begin van de relatie met jouw vriend die je nu hebt deze geschiedenis te delen en dat hij begrip toont en dat hij er alles aan wil doen om je een veilig gevoel te geven. PTSS moet je niet onderschatten en het is een lange weg om hiervan los te komen, maar het is de moeite waard om alle energie die ervoor nodig is om hieraan ter werken want er ligt nog een heel mooi leven voor je. Heel veel sterkte, Met vriendelijke groet, Thijs
20 juli 2021
Bedankt voor het delen van je verhaal. Wat verdrietig om te lezen dat je op deze kwetbare leeftijd zo gepest bent. Wat betreft de situatie daarna. Je ex had ten alle tijden naar jouw nee moeten luisteren. Ik herken dat gevoel van je afvragen waarom het zo lang heeft door kunnen gaan. Waarom je niet eerder weg bent gegaan. Maar geloof me.. als je dit had gekund, had je het gedaan. Blijkbaar had hij je in zijn macht. Misschien was je angst wel te groot? Of was vasthouden aan dat wat je kende wel veiliger dan weggaan? En eigenlijk is dat nu niet het belangrijkste. Heel belangrijk is dat je je nu veilig voelt en fijn voelt in je relatie. Fijn om dit ook te lezen. Heb je hulp om je PTSS aan te pakken? Ik wens je alle geluk! Lieve groet, Jorien
20 juli 2021

Als antwoord op door d55ff4dea3bd43…

Ha jorien, dankjewel voor je berichtje. Wat betreft de situatie met mij ex...ik was idd bang, maar niemand wist ook wat er allemaal speelde tussen ons en ik had geen zin in gezeur met ouders etc. Ene kant is dat dom geweest, maar ik kon het toen niet. Voor mijn PTSS ben ik (nog) niet in behandeling gegaan. Ik ben er sinds kort achter gekomen dat ik het heb. Ik merkte het aan me gedrag en besloot er wat aan te doen. Groetjes, Gabriëlla