Aangifte? Verjaard?
Hallo allemaal,
Nieuw op deze groep. Ik ben hier terecht gekomen omdat ik onderzoek deed of wat mij is aangedaan ook strafrechtelijk veroordeeld kan worden.
Ik zal het niet al te langdradig maken. Toen ik 13 was ontmoette ik mijn ex. Hij was onderwijsassistent en ik 2e klasser. Er volgde van mijn 14 tot 15e een "relatie" wat niet verder ging dan zoenen. Nadat hij ontslagen was om deze reden hadden we geen contact meer tot mijn 16e.
Op mijn 16e kregen we een seksuele relatie. Mijn thuissituatie was niet goed. Moeder was al ruime tijd opgenomen in een ggz instelling en mijn vader kon ons niet aan en was vaak van huis.
Hij was voor mij een toevlucht en dat wist hij ook wel. Ik kwam vaak op zijn studentenkamer. Was vaak gezellig, maar hij had ook z'n issues. Depressie, slecht slapen, slecht kunnen klaar omen tijdens de sex etc.
Ik nam de slechte momenten maar voor lief. Hetzij zo, wil hem niet kwijt. En dan nu de slechte momenten:
In de nacht, als hij dacht dat ik sliep, had hij sex met mij. Ik deed net alsof ik er niks van meekreeg omdat ik niet wakker durfde te worden. Dit gebeurde echt bijna elke keer als ik er was gedurende een jaar.
Het werd ook steeds heftiger. Hij ging grenzen over die hij niet mocht overschrijden als ik wakker was. Denk bijv. aan een blowjob en in mond klaarkomen. Heb vaak aangegeven dat ik dit niet wilde.
Op een nacht ging hij zover dat hij anaal wilde tijdens mijn "slaap". Deed zoveel pijn dat ik huilde en weg probeerde te komen (nog steeds alsof ik sliep). Hij stopte en ging roken en ging toen weer slapen. Ik had die nacht geen oog meer dicht gedaan. De volgende ochtend ben ik om 6 uur vertrokken en naar mijn moeder gegaan en heb hem een bericht gestuurd dat ik hem nooit meer wil zien.
Hij zag zijn fout in en heeft een aantal jaar erna excuses aangeboden en zelfs excuses aan mijn moeder gedaan.
Ik ben nu 29 jaar oud. Het is dus 11 jaar geleden voor het laatst gebeurd. Ik heb altijd gedacht dat het normaal was, en dat ik dan maar had moeten wakker worden of nee had moeten zeggen. En tja ik had een relatie dus ik stemde toe.
Maar nu zag ik een artikel op het AD voorbijkomen over iemand die strafrechtelijk vervolgd wordt omdat hij iemand in zijn "slaap" verkracht heeft.
Al met al mijn vraag: kan ik nog iets van aangifte doen? Hoe gaat zoiets in z'n werk? Is het de moeite waard?
Sorry voor het alsnog lange verhaal..
2 Reacties
Niksertje "gelukkig maar 1/2 x" daar schrik ik van. Je doet dan emotioneel teniet wat je is aangedaan. Wees je bewust van je eigen grenzen. Deze mogen heilig zijn.
Hanglamp. Het zoenen mag al gezien als seksueel misbruik. Dat hij zijn ontslag daarvoor heeft gekregen zou terug te halen moeten zijn als bewijs. Kindermisbruik verjaring duurt best lang volgens mij. Mijn advies. Maak gewoon een afspraak bij csg of zedenpolitie. Vanuit daar kun je altijd verder kijken.
Wel belangrijk is de vraag. Wat hoop je dat dit oplevert voor je? Heb je dit helder?
Hii ik zou ook graag willen weten of het mogelijk is. Want dit is ook bij mij gebeurt. Gelukkig maar 1/2 x maar toch. Heel veel sterkte!