Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van stalking

Levenslang

Na 15 jaar vluchtte ik ruim 32 jaar geleden met zeer jonge kinderen uit een geweldsrelatie met een narcist en kreeg daarna jarenlang te maken met (vooral) manipulatieve stalking. Zijn doel was naast o.a. isolatie vooral mij uitschakelen als moeder. Na een uitspraak van de Hoge Raad van 19 jaar geleden dacht ik dat we eindelijk van de stalker af waren en verder konden met ons leven. Bij sommige stalkers echter heb je 'levenslang'.

Een stalker doet alles om jouw leven in zijn greep te houden, zodat hij dat voortdurend kan verstoren. Elk stukje informatie over jou is voor hem van belang en wordt door hem misbruikt. Hij blijft je volgen, hoe goed je je ook probeert af te schermen, je omgeving voor je 'waarschuwen' en goedgelovige mensen voor zijn karretje spannen met als doel jou isoleren en kapotmaken.

Tot op de dag van vandaag krijg ik af en toe bij toeval bewijzen van zijn activiteiten in handen, zoals o.a. brieven die hij mijn huisarts stuurde over mijn 'gekte' en die dus in mijn medische dossier terechtkwamen.

En nu, ruim 32 jaar na onze vlucht blijkt dat de stalker mijn omgeving nog steeds voor mij waarschuwt, met alle gevolgen van dien. Alleen zijn de goedgelovigen die hij nu voor zijn karretje heeft gespannen de schoonouders van mijn kinderen die mij, 'gekke' oma moeten helpen uitschakelen. Deze stalker stopt nooit. Dus mensen, blijf alert op déjà-vu's.

Bezig met laden...

3 Reacties *

14 juni 2021
Klopt wat je zegt. Ik hous het cirkeltje bewust klein. Alleen mijn echte vrienden weten van de hoed en de rand de rest houd ik er buiten. Met goede bedoelde hulp maken ze het nog erger. Alle info die hij krijgt gebruikt hij tegen mij. Het ergste zijn mijn 3 kinderen. Mijn dochter woont bij mij de jongste twee mogen nog niet zelf beslissen en worden vergiftigd met mis informatie over mij helaas. Ze krijgen allerlei dure cadeaus, zie net een foto van mijn jongste in een jacuzzi. Maar goed ik moet veel geduld hebben dan komt het hopelijk goed. Weet niet wat jou ervaringen met veilig thuis zijn maar ik noem het inmiddels onveilig thuis.
14 juni 2021
Probleem met veel stalkers is, dat als ze mensen uit jouw omgeving niet kunnen overtuigen van "hun" waarheid over jou, die eveneens het risico lopen om gestalkt te worden, wat allerlei vormen kan aannemen, van allerhande intimiderende, gewelddadige of vernielzuchtige acties tot en met klachtenprocedures bij beroepsorganisaties van mensen, die beroepshalve met jou als slachtoffer te maken hebben, zoals advocaten, schooldirecteuren, artsen etc. Het doel is dat jij als slachtoffer steeds minder mensen overhoudt die jou willen bijstaan of die nog met jou om willen gaan. "Ik jou niet, een ander jou ook niet", is vaak de insteek. Echte vrienden zijn heel waardevol. Je kunt alleen maar hopen dat ze hun rug recht houden als de stalker hen ook op de korrel heeft. Het komt trouwens ook voor dat stalkers elkaars exen gaan belagen. Voorbeeld. Iemand gaat andermans ex aan de andere kant van het land intimideren door: naar haar huis te rijden, voor de deur te stoppen, een enorme filmcamera uit zijn kofferbak midden op straat neer te zetten om haar huis enige tijd te filmen, waarna hij weer vertrekt.
14 juni 2021
Ben nu bijna 8 weken in scheiding na een huwelijk van bijna 25 jaar en vrees dat ook ik nooit meer van mijn aanstaande ex afkom. Natuurlijk blijft er door de kinderen altijd een band maar ook de rest zal hij tot mijn dood volhouden. Maar het is geen nacht zo donker of het wordt weer licht. En echte vrienden zijn levenslang de rest heb je niet nodig.